Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی در بازدید از پل در حال ساخت راه‌آهن تبریز- میانه در شهر باسمنج، در جریان آخرین وضعیت عملیات اجرایی این پروژه قرار گرفت.

وی همچنین از ایستگاه راه‌آهن خاوران که در مساحتی بالغ بر ۲۳ هکتار در حال اجراست، بازدید کرد.

وزیر راه و شهرسازی در این بازدید با بیان اینکه اتمام باقیمانده مسیر خط آهن تبریز- میانه در حد فاصل خاوران تا تبریز ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، ابراز امیدواری کرد این ایستگاه تا قبل از پایان فعالیت دولت دوازدهم، افتتاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افتتاح مدرسه ۹ کلاسه شهید محمد خلیل‌پور نهر در شهر جدید سهند از دیگر برنامه‌های سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز بود.

گفتنی است امروز همچنین چند پروژه راه‌سازی و حمل‌ونقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

این پروژه‌ها شامل بهسازی و آسفالت راه‌های شریانی، فرعی و روستایی استان به طول ۲۱۹ کیلومتر و هزینه ۱۴۶۶ میلیارد ریال، بهسازی و آسفالت پروژه‌های راه روستایی (طرح ابرار) شامل ۱۹ پروژه به طول ۸۰ کیلومتر و اعتبار ۵۱۶ میلیارد ریال، پروژه‌های سامان‌دهی و حذف ۱۰ نقطه پرحادثه در محورهای شریانی استان با اعتبار ۱۵۹ میلیارد ریال و راه‌اندازی ۳۱ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در ۱۲ محور مواصلاتی استان با اعتبار ۱۲۶ میلیارد ریال می‌باشد.

همچنین با دستور وزیر راه و شهرسازی ۴ کیلومتر باقی‌مانده از قطعه ۲ ب بزرگراه تبریز- اهر به طول ۳۵ کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 5102497

منبع: مهر

کلیدواژه: راه آهن میانه بستان آباد وزارت راه و شهرسازی تبریز ویروس کرونا شب یلدا شیراز روز پرستار آمار کرونا پرستار بوشهر کرمانشاه عکس استانها شهرکرد شیوع کرونا گرگان قاسم سلیمانی شهرستان کرج وزیر راه و شهرسازی میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۲۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۲ هزار میلیارد ریالی برای احداث باغ مشاهیر در اصفهان

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با اشاره به احداث باغ مشاهیر اصفهان در این منطقه گفت: معرفی ارزش‌ها، دستاوردها و زندگی مشاهیر از اهداف ساخت این باغ است و برای احداث آن ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: احداث باغ مشاهیر اصفهان با اعتبار ۲,۰۰۰ میلیارد ریال در سال جاری در دستور کار اقدامات عمرانی این منطقه قرار دارد.

وی با بیان اینکه باغ مشاهیر یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های ایرانی خواهد بود که در زمان‌بندی مناسب و فشرده به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: اولویت نخست در احداث باغ مشاهیر، احداث پیاده‌رو و مسیر عبوری رینگ پیرامونی باغ مشاهیر و ایجاد عرصه فضای سبز و کاربری پارک است و در کنار آن کاربری گردشگری، فرهنگی و تفریحی هم خواهد داشت که به‌طور قطع کار ماندگار و ارزشمندی خواهد شد.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: از شانزدهم فروردین سال جاری عملیات اجرایی محور سواره اطراف این پروژه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال آغاز شد و در حال حاضر بستر کاملاً آماده است و در یک ماه آینده قسمتی از پروژه آسفالت می‌شود.

کارگر از پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی محور سواره اطراف احداث باغ مشاهیر خبر داد و خاطرنشان کرد: در این پروژه بیش از ۱۹ هزار متر مربع زیرسازی می‌شود و پس از آن حدود ۴۷۰۰ تن آسفالت‌ریزی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به احداث باغ مشاهیر اصفهان در منطقه ۵ شهرداری اصفهان اظهار کرد: معرفی ارزش‌ها، دستاوردها و زندگی مشاهیر از اهداف ساخت باغ مشاهیر است و برای طراحی آن نزدیک به ۹۰ اثر مشابه در جای‌جای جهان مورد بررسی قرار گرفت، مطالعات بومی‌سازی و در نهایت طرح بر مبنای معماری اصیل ایرانی، اقتباس شد.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: این پروژه در نزدیکی باغ فرح‌آباد سابق قرار دارد و با توجه به تصاویر موجود از این باغ، ویژگی‌هایی از آن در طرح اقتباس شد.

وی با اشاره به اینکه کاربری باغ مشاهیر خانواده‌محور است و به مساحت ۲۲ هکتار گفت: فضای سبز، مسجد، فروشگاه صنایع دستی، کافه کتاب، میدان مرکزی، موزه قلب زمین، کوشک به مساحت ۱۲ هزار متر مربع، دیواره اصفهان و آمفی‌تئاتر با ظرفیت ۴۵۰۰ نفر بخش‌هایی از این باغ است.

کد خبر 751683

دیگر خبرها

  • تسریع در اتمام پروژه آزادراه ارومیه تبریز در دستور کار قرار دارد
  • تخصیص اعتبار برای مرمت مساجد تاریخی «چهلستون» و «یری پایین» زنجان
  • بهره‌برداری از ۱۵۰ پروژه در منطقه ۱۵ با اعتبار ۸۲۴ میلیاردی
  • وعده‌های مدیریتی « تاکید بر اتمام هرچه سریع‌تر آزادراه ارومیه-تبریز» ادامه دارد
  • اعتبار ۲ هزار میلیارد ریالی برای احداث باغ مشاهیر در اصفهان
  • ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای راه‌های سیستان و بلوچستان نیاز است
  • ارتقای راههای سیستان و بلوچستان به بزرگراه نیازمند حداقل حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • آزاد راه ارومیه _تبریز تکمیل می شود
  • تسریع در اتمام پروژه آزاد راه ارومیه _تبریز در دستور کار قرار دارد
  • ۳۳۰۰ کیلومتر پروژه ریلی در حال ساخت در کشور داریم