Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور از نهایی شدن تصویب سند صیانت از دانشمندان کشور تا پایان سال جاری خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از ایرنا، منصور کبگانیان بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه برگزاری جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور _ که در آن سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز حضور داشتند_ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راهبرد کلان هفت نقشه جامع علمی کشور، یک راهبرد اصلی با ۲ اقدام ملی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درباره این راهبرد و اقدامات ملی گفت: راهبرد اصلی را سیاستگذاری و برنامه ریزی در حوزه علوم و فناوری‌های دفاعی و امنیتی با رعایت سیاست‌های مصوب تشکیل می‌دهد. همچنین یکی از ۲ اقدام ملی در جلسه امروز ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با عنوان تدوین اسناد و الگو‌های پیشرفت علم و فناوری در حوزه دفاعی و امنیتی بررسی شد.

وی افزود: در این سند که آن را دانشمندان در حوزه دفاعی نقشه جامع علمی دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران نامگذاری کردند، شاهد برخی اقدامات اجرایی هستیم. فلسفه اصلی این سند ارتباط دادن حوزه علم و فناوری غیردفاعی کشور با حوزه دفاعی کشور است.

به گفته قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، اگر این کار انجام شود دانشمندان در دانشگاه‌ها به این حوزه دفاعی متصل می‌شوند؛ در کشور‌های دیگر هم پیشرفته‌ترین علوم و فناوری‌ها از این حوزه آغاز می‌شود.

کبگانیان درباره برخی از اجزای این سند، اظهار داشت: ارکان جهت ساز و قابلیت ساز شامل مدیریت دانش، سازماندهی مطالعاتی مباحث حقوقی یکی از اجرای این سند را تشکیل می‌دهد؛ از دیگر اجزای این سند می‌توان به علوم و فناوری‌های اولویت دار اشاره کرد چرا که نیاز‌های علمی و فناوری کشور بسیار زیاد است و منابع و زمان لازم برای پرداختن به این امکانات وجود ندارد.

وی بخش پایانی این اجزا را نگاشت نهادی و ساختاری برای راهبری و نظارت بر کار‌ها عنوان کرد.

کبگانیان با بیان اینکه ۷۰ هزار نفر ساعت روی این سند کار انجام شده است، گفت: ۲ هزار عضو هیأت علمی و کارشناس برای تاییدیه این سند فعالیت کرده اند که امیدواریم با همه سختی‌هایی که دارد تا قبل از ۹۹ به تصویب برسد.

به گفته عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، جزئیات سند به کارگروهی واگذار، اما کلیات آن نهایی سازی شد.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در ادامه بیان کرد: بند‌هایی از این سند در نقشه جامع علمی کشور است که پیش از این در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه صیانت از دانشمندان کشور یکی از دغدغه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی است، گفت: دشمن به علت ضعف خود، ترور فیزیکی انجام می‌دهد و هدفش فقط از میان برداشتن یک نفر نیست، بلکه به دنبال دور کردن جوانان کشور از کار‌های موثر و ایجاد رعب و وحشت هستند تا دیگر دانشمندان به کار‌های اساسی نپردازند.

کبگانیان تاکید کرد: در همه اسناد به خصوص سند همکاری‌های علمی و بین المللی، یک بند مشخص با عنوان صیانت معنوی، نرم افزاری و سخت افزاری وجود دارد. از مسوولان مرتبط با حوزه دفاعی بار‌ها گله و سوال کردیم که در ارتباط با صیانت از دانشمندان چه اقداماتی انجام داده اند، هر چند اقداماتی صورت گرفته است، اما هنوز گزارش آن را اعلام نکرده اند. برچسب ها: دانشمندان ، سند صیانت ، منصور کبگانیان ، انقلاب فرهنگی ، نقشه جامع علمی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: دانشمندان سند صیانت انقلاب فرهنگی نقشه جامع علمی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور صیانت از دانشمندان انقلاب فرهنگی حوزه دفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۲۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم اندیشی پژوهشگران علوم شناختی با حضور سید محمد مهدوی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی و مدیران و مسئولان دانشگاه خلیج فارس در بوشهر برگزار شد. در این نشست راه‌های توسعه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی درحوزه علوم شناختی مورد بررسی قرار گرفت.

مهدوی، با اشاره به اهداف و سیاست‌های این ستاد برای حمایت از اجرای طرح‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی درحوزه‌های مختلف علوم شناختی گفت: با تلاش‌های این ستاد و به منظور تربیت نیروی کارآمد و متخصص تاکنون ۲۲ هسته پژوهشی در حوزه‌های علوم و فناوری‌های شناختی در مراکز علمی و دانشگاهی کشور تشکیل و فعال شده است.  

وی با اشاره به اینکه توسعه فعالیت‌های پژوهشی به همکاری‌های مشترک میان محققان و اساتید نیاز دارد، گفت: ستاد یکی از حلقه‌های رابط در توسعه علوم و فناوری‌های شناختی محسوب می‌شود و برای تحقق این هدف حمایت‌های لازم را ارائه می‌کند.

وی توجه به حوزه‌های سلامت و سرمایه شناختی، آموزش و پرورش شناختی و شناخت اجتماعی را از جمله اولویت‌های ستاد بر شمرد و گفت: رویکرد ستاد بهره گیری و بهره‌مندی ازدستاورد‌های علوم و فناوری‌های شناختی برای ارتقاء و افزایش توانمندی مهارت‌های شناختی درسطح جامعه و نیز کمک به امر یادگیری و یاددهی با شیوه‌های شناختی در نظام آموزشی است و ستاد آماده است با حمایت همه جانبه از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی بستر‌های لازم را برای تحقق این اهداف مهم فراهم آورد.

وی اضافه کرد: پژوهشگران و فناوران می‌توانند از طریق سایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و همچنین سامانه خدمت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از اطلاعیه‌ها آگاه شده و برای دریافت حمایت اقدام کند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • «رخنه» توان علمی و دفاعی کشور در صنعت هوافضا را به رخ می‌کشد
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری
  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی 
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه