Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - دبیر کمیته تالیفات گفت: گسترش فرهنگ ایثار، ساده زیستی، آزاد مردی، مصون‌سازی جامعه، ایجاد بستر مناسب برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران از اهداف برگزاری کنگره است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سیدمحمدکاظم پارساییان در نشست با خبرنگاران استان یزد با اشاره به به ساختار برگزاری دومین کنگره ملی 4000 شهید دارالعباده و دارالعلم یزد اظهار داشت: اهداف راهبردی و کلانی در اجرای کنگره مدنظر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اهدافی کلان این اجلاسیه نشر و توسعه فرهنگ دفاع مقدس، ایجاد قابلیت و مقابله با جنگ نرم، گسترش فرهنگ ایثار، ساده زیستی و آزاد مردی و مصون‌سازی جامعه است که در جنگ فرهنگی کنونی بسیار تاثیرگذار است.

دبیر کمیته تالیفات دومین کنگره ملی شهدای استان یزد افزود: اهداف راهبردی کنگره ایجاد بستر مناسب برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در بین جامعه، تجلیل از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران است.

پارساییان تصریح کرد: اهدافی که در خصوص کنگره در نظر گرفته شده بود در قالب 22 کمیته تخصصی در حال پیاده‌سازی و اجرا است که در نهایت 40 خدمت به محرومان ارائه می‌شود و این از نقاط مثبت اجرای کنگره است که کمک‌ها بدون واسطه به دست نیازمندان می‌رسد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره در اسفند ماه ادامه داد: در طی دو ماه که تا برگزاری کنگره ملی شهدای استان یزد فرصت است صد در صد خدمات در نظر گرفته شده با همت مسئولین و عنایت شهدا انجام می‌شود.

مسئول حفظ آثار در سپاه الغدیر بیان کرد: یکی از اقداماتی که در کمیته تالیفات انجام می‌شود تهیه پنج کتاب صوتی، با صدای استاد نسیم‌سبحان است.

40 عنوان کتاب در دومین کنگره ملی شهدای یزد تالیف می‌شود4000 مترمربع از دیوارهای شهر یزد به نقش شهدا مزین می‌شودنماهنگ| "یلدای بی‌قراری" تقدیم به دختران شهدا

سرپرست کارگروه شهدای در کمیته تالیفات و تدوین کتب شهدا عنوان کرد: برخی اقدامات در خیلی از دستگاه‌های دولتی قبلا هم انجام می‌شد اما اکنون با نام و یاد شهدا انجام می‌شود، بسیاری از خدمات مضاف بر وظیفه سازمان دولتی در قالب اجرای کنگره ارائه می‌دهند.

پارساییان گفت: یکی از دلایلی که کمیته تالیفات بر عهده اداره حفظ آثار گذشته شد این بود که زمان بسیار کمی که تا برگزار کنگره داریم، کنگره‌ها در سال‌های قبل سه تا چهار سال فرصت کار داشتند اما دومین کنگره ملی شهدا ایتان یزد آخر سال گذشته ابلاغ شده و باید تا پایان امسال اقدامات خود را با کیفیت انجام دهد.

وی افزود: با توجه به اطلاعاتی که در بخش اسناد و کتابخانه حفظ آثار دفاع مقدس موجود بود سبب شد کمیته تالیفات به این سازمان سپرده شود و تاکنون حدود شش هزار ساعت مصاحبه از خانواده‌های شهدا جمع‌آوری شده است که چهار هزار ساعت آن هم پیاده‌سازی شده است.

دبیر کمیته تالیفات اظهار داشت: مسئولین در اداره کل حفظ آثار موظف بودند 50 کتاب را وئزه سال 99 تهیه کنند، اما فراتر از موظفی خود بر اساس کنگره 60 عنوان کتاب دیگر را هم تهیه و تدوین می‌کنند و در نهایت این دستگاه حدود 110 کتاب در زمینه تالیف کتب دفاع مقدس و شهدا ارائه می‌دهد.

پارساییان ادامه داد: 25 عنوان کتاب مدنظر در هفته دفاع مقدس رونمایی شد و 25 کتب مابقی تا پایان سال رونمایی می‌شود، کتبی که در کمیته تالیفات تدوین می‌شود فراتر از موظفی دستگاه و ویژه کنگره ملی شهدای استان یزد ارائه می‌شود.

انتهای پیام/781/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کنگره ملی شهدای استان یزد دومین کنگره ملی شهدا گسترش فرهنگ ایثار دفاع مقدس حفظ آثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۲۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است

رسول شکری نیا در گفتگو با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان گفت: با توجه به سند تحول سازمان، تولید برنامه‌های محتوایی مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت برای انتقال به نسل آینده در صدا و سیمای گلستان در جریان است.

شکری نیا بر همکاری‌های رسانه‌ای در فضای ایثار و شهادت و ضرورت گسترش همکاری‌های مشترک تأکید کرد و افزود: وظیفه ذاتی رسانه ملی پرداختن به مقوله ایثار و شهادت است و صداوسیمای گلستان آمادگی تولید برنامه‌های مختلفی را در حوزه ایثار و شهادت دارد.

وی با اشاره به اینکه همه ما مدیون و بدهکار به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هستیم و هر چقدر که در راه خدمت رسانی به آنها گام برداریم باز هم کم است، گفت: برنامه‌سازان رسانه استانی همچون سال‌های گذشته همه توان و ظرفیت خودرا برای معرفی ارزش‌ها و نشر فرهنگ ایثار و شهادت به کار خواهند گرفت.

در ادامه این نشست مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ضمن تشکر و قدردانی از تعامل خوب مدیر کل صدا و سیما با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: دشمن در عرصه رسانه بسیار هزینه می‌کند تا به هر طریقی اذهان جامعه را مشوش و جوانان ما را نسبت به این انقلاب و نظام بدبین کند و این بار سنگین بر دوش رسانه ملی است تا با جهت دهی درست بتواند با برنامه‌های ترویجی ایثار و شهادت و معرفی چهره‌های ایثارگر، حقیقت اهداف متعالی این انقلاب را به جامعه معرفی کند.

اسدی با تشکر از پوشش و توجه خوب صدا و سیما به مسائل ایثارگران و خانواده‌های معظم آنان گفت: تعامل بسیار خوبی میان بنیاد شهید وصداوسیمای گلستان برای تولید برنامه‌های محتوایی در حوزه ایثار و شهادت وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • پیام تقدیر دبیرکل دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد از رسانه ها
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است