Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جهانگیر حاجی‌زاده از فعالان اجتماعی هرمزگان در یادداشتی با اشاره به فوت یکی از چهره‌های مطرح اهل‌سنت قشم بدنبال تألمات روحی ناشی از رفتار جمع کوچکی از افراد در مراسم نمازجمعه هفته گذشته، آورده است:

خبر کوتاه بود: فوت شیخ محمد اسلامی 

پس از فوت ایشان عده ای بر طبل تشویش اذهان عمومی کوبیده و سخنانی برزبان راندند که جز ایجاد اختلاف و بازی درپازل دشمن در این موقعیت حساس کشور چیزی از آن متصور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه روشن و مبرهن است، این عده که ماهیت آن برای مردم مشخص است گاها اختلافات شخصی خود را به موضوعات مختلف تسری داده تا بلکه از آب گل آلود ماهی بگیرند. 

ضرورت دارد دستگاههای متولی امنیتی، اطلاعاتی و قضایی نسبت به ریشه‌یابی جریان‌هایی که به انحای مختلف باعث انشقاق جامعه می‌شوند، با مغرضان به نظام اسلامی و کسانی که به انحای مختلف در پازل دشمن بازی می‌کنند، را داشته باشد.

وحدت جامعه اسلامی خمیرمایه و جوهره‌ انسجام‌بخشی به جبهه‌ اسلام ناب و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی بوده و تنها نسخه‌ شفابخش برای التیام دردهای پیکر زخم‌آلود امت اسلام در فضای غبارآلود کنونی است.

وحدت امت اسلامی از دیرباز آرمان مصلحان صادق و پیشگامان دلسوز امت اسلامی بوده و برای تحقق آن با بیان و بنان خویش مجاهدت‌های فراوان در عرصه‌های مختلف انجام نموده‌اند و حتی در این راه از بذل جان دریغ ننموده‌اند.

مقام معظم رهبری بارها بر حفظ وحدت اسلامی تاکید کرده‌اند و اینکه اکنون عده‌ای درقشم مبادرت به فتنه انگیزی مذهبی بین جامعه اهل سنت می‌نمایند که باید در قبال آنها هوشیار بود.

از علمای اهل سنت استان هرمزگان، خصوصا شیخ محمدعلی امینی، شیخ خطیبی، شیخ پردل و شیخ قتالی واجب است تا برهم افزایی جامعه اهل سنت در مقابله با تفرفه افکنی عده‌ای با اغراض شخصی تأکید و از ایجاد دودستگی دربین اهل سنت جلوگیری کنند. 

طلوع خورشید انقلاب اسلامی در ایران نقطه عطفی برای تحقق امت واحد اسلامی شد و رهبران آن راه نجات امت اسلامی را در وحدت  اسلامی دانسته‌اند تا امت اسلامی را از تلاطم امواج فتنه‌ها و جدایی‌های ساختگی به ساحل امن وحدت و همبستگی و همگرایی برسانند.

خداوند متعال در سوره آل عمران آیه ۱۰۵ می فرماید «وَ لا تَکُونُوا کَالّذینَ تَفَرّقُوا وَ اخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ ما جاءَهُمُ الْبَیِّناتُ وَ أُولئِکَ لَهُمْ عَذابٌ عَظیمٌ؛ یعنی شما مانند دیگران (پیروان سایر ادیان) مباشید که پس از آن که آیات روشن الهی بر ایشان آمد، فرقه فرقه شدند و اختلاف پیدا کردند برای چنین کسانی عذابی عظیم است.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: هرمزگان بندرعباس وحدت اهل سنت فوت شیخ اسلامی امت اسلامی اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۳۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت بین شیعه و سنی در تالش مثال زدنی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی ظهر چهارشنبه در نشست هم اندیشی با علما و روحانیان اهل سنت با بیان اینکه کشور از نظر امنیتی شرایط مناسبی دارد، اظهار کرد: امنیتی که امروز در کشور داریم یک نعمت است که در کشورهای همجوار وجود ندارد.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی وحدت اهل سنت و تشییع تالش را مثال زدنی دانست و گفت: تمام نقشه‌های دشمنان نظام برای اختلاف افکنی بین اهل تسنن و تشیع تاکنون با هوشیاری مردم و مسؤولان به ویژه علمای گرانقدر ناکام مانده است.

وی افزود: کشورهای غربی به دنبال کم رنگ کردن شئونات اسلامی و معرفی نادرست اسلام و ترویج رفتارهای غیر اخلاقی و غیر اسلامی هستند که هوشیاری خانواده‌ها در بی اثر کردن این توطئه فرهنگی دشمنان تأثیر گذار است.

مدیر کل دادگستری گیلان با بیان اینکه بزرگترین سرمایه تالش، وحدت بین شیعه و سنی است، گفت: روحانیان اهل سنت همیشه همراه و پشتیبان ولایت فقیه هستند و با پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب و نقش بسزایی در رشد و تعالی جامعه و بنیان خانواده‌ها دارند.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در پایان خواستار حضور و همکاری نخبگان، ریش سفیدان و علمای اهل سنت در حل اختلافات مردمی قبل از رسیدن مشکلات به محاکم دادگستری شد.

کد خبر 6094145

دیگر خبرها

  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری از ایران فردا | برخوردها از سال ۸۸ جامعه را پیچیده‌تر کرده | تنش‌های بزرگ در دل رخدادهای کوچک است!
  • وحدت بین شیعه و سنی در تالش مثال زدنی است
  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری ایران فردا / قواعد بازی حکومت و جامعه پیچیده‌تر شده
  • ضرورت به روز رسانی قوانین حوزه رسانه
  • قدرت پایدار در جامعه فقط با علم ایجاد نمی‌شود
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است