Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: در گذشته مهدهای کودک به دلیل نبود نظارت های جدی و نداشتن برنامه جامع بسیار آسیب پذیر بودند و یک نوع ولنگاری در مهدهای کودک برقرار بود و البته ماهیت و وظیفه داتی کارهای مجموعه بهزیستی با تربیت کودکان فاصله زیادی داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از دیار آفتاب؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی با اشاره به موفقیت های نسبی در کنترل موج شوم بیماری کرونا گفت: خوشبختانه با مشارکت عمومی مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی شرایط بیماری کرونا به طور نسبی مطلوب است اما به معنای این نیست که نباید پروتکل های بهداشتی کمرنگ شود چراکه تا تهیه یک واکسن موثر باید بیماری کرونا را جدی گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با اشاره به اقدام اخیر شورلی عالی انقلاب فرهنگی کشور بیان کرد: کاری که اخیرا شورای عالی انقلاب فرهنگی تحت عنوان انتقال مهدکودک ها از بهزیستی به آموزش و پروش یک اقدام ارزشمند و لازمی بود که نیاز است با جدیت دنبال شود.   نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: در گذشته مهدهای کودک به دلیل نبود نظارت های جدی و نداشتن برنامه جامع بسیار آسیب پذیر بودند و یک نوع ولنگاری در مهدهای کودک برقرار بود و البته ماهیت و وظیفه داتی کارهای مجموعه بهزیستی با تربیت کودکان فاصله زیادی داشت.   وی اظهار کرد: دوران کودکی دورانی بسیار حساس و تاثیرگذار است و برای این دوران باید برنامه ریزی جدی داشت و امیدواریم انتقال مهدهای کودک به آموزش و پرورش موجب خیرات و برکات زیادی باشد و البته آموزش و پروش باید در این خصوص برنامه ریزی جدی داشته باشد.   دری نجف آبادی ادامه داد: تربیت در کودکان یک مسئله حیاتی است که امیدواریم با ورود آموزش و پروش به مسئله تربیت کودکان یک تحول جدی ایجاد شود.   وی با اشاره به برگزاری همایش علمی "مبارزه با فقر فرهنگی از دیدگاه امیرالمومنین(ع) بیان کرد: در ایام ارزشمند ماه رجب همایش ملی و علمی مبارزه با فقر فرهنگی از دیدگاه امیرالمومنین(ع) را در استان مرکزی با کمک دانشگاهیان و نخبگان اجرا خواهیم کرد که نیاز است کلیه دستگاه ها و مراکز علمی و فرهنگی در این امر مشارکت داشته باشند.   امام جمعه اراک افزود: توانمند سازی جامعه، ریشه کن کردن فقر در همه ابعاد و کاهش فاصله دهک ها امروز از ضروریات مهم جامعه محسوب می شود که مهمترین تفکری که می تواند در حل این مسائل راهگشا باشد سیره امیرالمومنین(ع) است و امیدواریم این همایش دستاوردهای مناسبی داشته باشد.   وی با انتقاد از فرهنگ مصرف گرایی بیش از اندازه در کشور بیان کرد:متاسفانه مصرف گرایی در اقتصاد و خصوصا مصرف بیش از اندازه در برخی از کالاهایی که در کشور تولید انبوه نداریم یک معضل بزرگ است.   نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: یک معضل جدی در زمینه افزایش مصرف گرایی در کشور داریم که باید برای اصلاح آن اقدامات ویژه ای انجام دهیم چراکه کمبود افزایش مصرف گرایی در برخی کالاها کشور را با مشکل روبه رو می کند.   وی با اشاره به کمبود برخی از کالاها در کشور گفت: متاسفانه امروز در خصوص مصرف روغن نباتی در کشور مصرف بسیار زیادی وجود دارد و این در حالی است که تولید روغن نباتی نسبت به مصرف بسیار کم است و با توجه به وضعیت تحریم ها و نوسانات دلار تامین و واردات روغن نباتی را با مشکلاتی مواجه کرده است.   امام جمعه اراک تنها راهکار مقابله جدی با معضلاتی همچون کمبود کالا را تقویت و حمایت از تولید داخلی خواند و گفت: اگر مردم به طور واقعی از تولید ملی حمایت کنند قطعا وابستگی های موجود حل خواهد شد.   وی افزود: نظام مصرفی در کشور قابل قبول و زیبنده نظام اسلامی نیست و اگر کنترل قیمت ها و اصلاح مصرف صورت گیرد قطعا موجب خیرات زیادی می شود و امروز نیاز است مردم نسبت به شرایط کشور بیشتر آگاهی داشته باشند و کمترین مصرف و بیشترین تولید را در دستور کار خود بگذارند.   نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با انتقاد از اقتصاد نفتی در کشور بیان کرد: از طرفی اتکا به اقتصاد نفتی روز به روز کشور را با مشکلات جدی و چالش های جدی روبه رو کرده و لذا باید متکی به اقتصاد داخلی و اقتصاد تولید محور باشیم.   انتهای پیام/ 

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی مصرف گرایی مهدهای کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۳۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری تفاهم‌نامه همکاری با هدف توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش‌عالی و داشبورد‌های مربوطه و ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور بین مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی شورای عالی انقلاب فرهنگی منعقد شد.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، این تفاهم‌نامه به امضای علی باقر طاهری نیا معاون وزیر علوم و رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مسعود فیاضی قائم مقام دبیر و رئیس مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

از جمله مهم‌ترین زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه می‌توان موارد زیر را برشمرد:

- ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

شامل: پایش و رصد وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی مبتنی بر شاخص‌های مورد اشاره در اسناد بالادستی و اساسنامه­‌های مصوب به طور نظام­مند و در ابعاد مختلف (سطح کنشگران اعم از دانشجویان، اعضای هیئت علمی، دانش‌آموختگان، یاوران علمی و کارکنان و سطح داده‌های نهادی) بر اساس شاخص­‌های بیان شده در سند نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی

- استخراج روند‌های داخلی و بین‌المللی تغییرات در تولید علم و وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی

- ایجاد و توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش عالی در محور‌های مختلف

- تأمین زیرساخت لازم برای پایش و رصد مستمر و استقرار اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

- ایجاد و توسعه داشبورد‌های مدیریتی – تحلیلی برای بهره‌برداری مرکز، مدیران دانشگاهی و سایر ذینفعان نظام برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری آموزش‌عالی

- ارائه گزارش‌های مبتنی بر داده­‌ها و روند‌های رصدی به منظور استفاده در تصمیم­‌سازی­‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به مرکز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • لزوم ارایه برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت در کردستان
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید