Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از النشره، منابع لبنانی از دیدار میشل عون رئیس جمهور و سعد حریری نخست وزیر مامور تشکیل کابینه این کشور با یکدیگر در کاخ بعبدا خبر دادند.

حریری پس از دیدار با میشل عون گفت: فضا مثبت است و گشایش بزرگی حاصل شده است و ما تصمیم گرفتیم که فردا با میشل عون دیدار کنیم تا قبل از سال جدید به فرمولی درباره تشکیل کابینه برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان منابع آگاه لبنانی هم فضای مذاکرات میان میشل عون و حریری را مثبت قلمداد کردند.

این منابع تاکید کردند: امور به شکل جدی دنبال می شود و اگر موانع برطرف شود طی دو روز آتی دولت لبنان تشکیل خواهد شد.

این در حالی است که العربی الجدید به نقل از برخی منابع با اشاره به دیدار امروز میشل عون رئیس جمهور و سعد حریری نخست وزیر مامور تشکیل کابینه لبنان نوشت: این دیدار پس از تلاشهای بشاره الراعی رهبر مسیحیان مارونی لبنان انجام می شود که برای نزدیک کردن دیدگاه طرفین وارد عمل شد تا به تفاهمی مشترک دست یابند که تشکیل کابینه و تولد آنرا قبل از پایان سال جاری رقم بزند.

این منابع بیان کردند که دولت پیشبرد امور لبنان دیگر بیش از این نمی تواند به فعالیت ادامه بدهد چون از حیث قانون اساسی با مشکل روبرو می شود.

منابع لبنانی که نامشان را فاش نکردند به العربی الجدید اعلام کردند که رئیس جمهور لبنان بر عکس آنچه جریان المستقبل به ریاست حریری می گویند به ثلث معطل(یک سوم معطل یا ضامن بنا به تعبیر برخی، یعنی دستیابی اقلیت به یک سوم کرسی‌های وزارتی به اضافه یک و این مانع از آن می‌شود که اکثریت تصمیم‌های مهم و سرنوشت‌ساز را به تنهایی بگیرد و تک‌روی کند به خصوص که قانون اساسی لبنان شرط کرده مصوبات دولت با رای یک سوم اعضای دولت تصویب شود تا لازم الاجرا باشند.) پایبند نیست. آنچه میشل عون بر آن اصرار دارد وحدت معیارهاست و اینکه در تشکیل کابینه نقش داشته باشد و اسامی پیشنهادی به وی داده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085041 برچسب‌ها سعدحریری میشل عون لبنان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سعدحریری میشل عون لبنان تشکیل کابینه میشل عون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۳۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان

منابع خبری از حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، منابع خبری از حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان و هدف قرار گرفتن یک خودروی غیرنظامی خبر دادند.

1650 عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی 200 روزحمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان

به گفته این منابع، دستکم دو نفر در این تجاوز نظامی مجدد رژیم صهیونیستی به لبنان به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مثبت شدن تراز درآمد و هزینه تأمین اجتماعی
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • افتخارات نیروهای مسلح حاصل اطاعت از فرماندهی معظم کل قواست
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی / ماشین‌های خودران در نیم قرن پیش / زنجیره اتفاقات پس از ترور رفیق حریری / تماشای زیبایی‌های جهان از آسمان با کیفیت 4K
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر