Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@22:02:17 GMT

ورود هیئت اسرائیلی - آمریکایی به مراکش

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۲۳۵۶۴

ورود هیئت اسرائیلی - آمریکایی به مراکش

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از سایت اماراتی العین الاخباریه، این پرواز اولین پرواز از سرزمین‌های اشغالی به مراکش است که از فرودگاه بن گوریون انجام گرفت. این پرواز که شش ساعت طول کشید در راستای توافقنامه سازش بین رژیم صهیونیستی و مراکش انجام گرفت.

توافقنامه مراکش و رژیم صهیونیستی دهم دسامبر توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این رابطه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی این پرواز را "تاریخی" خواند و آن را "تجلی روابط فرهنگی مشترک بین دو طرف" دانست.

هواپیمای رژیم صهیونیستی در کنار عبارت صلح به عربی، عبری و انگلیسی و پرچم‌های مراکش، اسرائیل و آمریکا مزین شده بود.

این هواپیما متعلق به شرکت العال رژیم صهیونیستی با شماره پرواز LY ۵۵۵ بود.

الیئور حیاة، سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز اظهار کرد: روابط دو ملت اسرائیل و مراکش تاریخی است آن‌ها اکنون دو پل بین دو دولت ایجاد خواهند کرد.

این سخنگو در فرودگاه رباط گفت، ازسرگیری روابط بین مراکش و رژیم صهیونیستی گامی مثبت به سمت صلح در خاورمیانه و پیشبرد شکوفایی و ثبات در منطقه است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: هفته پژوهش روز پرستار کارت اعتباری سهام عدالت کنت مک کنزی سنتکام رژیم صهیونیستی مراکش رباط فرودگاه بن گوریون هفته پژوهش روز پرستار کارت اعتباری سهام عدالت کنت مک کنزی سنتکام رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۳۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد

یک نماینده پارلمان اندونزی امروز (شنبه) اخبار منتشر شده مبنی بر تمایل کشورش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، «جزولی جوینی» عضو پارلمان اندونزی از حزب عدالت و رفاه، بر امتناع قاطعانه کشورش از عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر تاکید کرد.

وی تنها راه عادی سازی روابط اندونزی با رژیم صهیونیستی را توقف جنایات علیه فلسطینی‌ها و به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی دانست.

جوینی گفت: گزارش‌های عبری مبنی بر ترویج ایده عادی‌سازی روابط میان اندونزی و رژیم اشغالگر اسرائیل، تلاش‌هایی با هدف تأثیرگذاری بر افکار عمومی جهانی است؛ چراکه اندونزی تنها کشوری در جنوب شرق آسیا است که با عادی‌سازی موافق نیست.

وی همچنین بر ضرورت حمایت از تلاش‌ها برای معرفی بنیامین نتانیاهو به عنوان «جنایتکار جنگی» تاکید کرد.

در همین راستا، «لالو محمد اقبال» سخنگوی وزارت امور خارجه اندونزی وجود هرگونه برنامه‌ای برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

این اظهارات پس از آن بیان شد روزنامه عبری زبان «هاآرتص» در گزارشی نوشت: اندونزی که پر جمعیت‌ترین کشور با اکثریت مسلمان در جهان است، برای اولین بار در تاریخ، تعهد و موافقت خود را برای برقراری «روابط دیپلماتیک با اسرائیل» با هدف پیوستن به سازمان بین‌المللی همکاری و توسعه اقتصادی اعلام کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بستگان اسرای اسرائیلی:کابینه فرصت امضای توافق را از دست ندهد
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • جزئیات طرح آمریکایی - اسرائیلی برای مدیریت محاصره نوار غزه
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان