Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-08@23:41:41 GMT

نشست مجازی شورای امنیت با محوریت برجام

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۲۳۹۷۷

ساعت 24 - نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل با محوریت "برجام" در سطح نمایندگان کشورها پیش آغاز شد.به گزارش ایسنا، نماینده اتحادیه اروپا در آغاز نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل در خصوص ایران به نطق پرداخت و گفت در دوره اخیر چالش‌های بسیار بزرگی بر سر راه توافق هسته ای ایجاد شد.وی افزود: با وجود فشارهای بسیار اما توافق جامع اقدام مشترک توانست پایدار بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دبیر کل سازمان ملل نیز در این نشست گفت: اقدام آمریکا در خصوص احیای تحریم‌های یکجانبه علیه ایران مغایر با اهداف مشخص‌شده در برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ است. همچنین اقدام آمریکا در عدم تمدید معافیت‌های مربوط به دادوستد نفت با ایران همکاری در پروژه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ممکن است در توانایی ایران و سایر اعضا برای اجرای برخی از مفاد برجام اخلال ایجاد کرده باشد.وی در میان اظهارات خود خواستار پایبندی ایران به مفاد توافق هسته‌ای شد.

نماینده آمریکا در نشست شورای امنیت بیان کرد: اعضای شورای امنیت باید اقدامات ایران را که تهدید علیه امنیت جهانی هستند محکوم کنند. اگر ایران به دنبال رفع تحریم و فرصت‌های اقتصادی است باید نشان دهد که آماده تغییر رفتارش می‌باشد.وی در ادامه ادعا کرد: ایران باید به اخاذی هسته‌ایش پایان دهد و برای مذاکره درباره برنامه موشکی خود به پای میز مذاکره بیاید.نماینده چین در نشست شورای امنیت گفت: خروج یکجانبه آمریکا از برجام و استفاده از سیاست فشار حداکثری علیه ایران دلیل اصلی مشکلات برنامه‌ هسته‌ای با ایران می‌باشد.وی در سخنان خود تاکید کرد: اعضای شورای امنیت تلاش آمریکا برای تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران و احیای تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور را مردود دانسته‌اند.

این مقام چینی همچنین خواستار بازگشت بدون پیش‌شرط آمریکا به برنامه جامع اقدام مشترک شد.نماینده روسیه نیز با انتقاد از گزارش یک‌طرفه دبیرکل سازمان ملل گفت: تمامی ما می‌دانیم که عدم پایبندی ایران به تعهداتش پاسخی مستقیم به اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا است.وی با تاکید بر اینکه "فشار حداکثری" راه‌حل مشکلات نیست، گفت: تلاش ما برای نشان دادن اینکه فشار حداکثری تنها راه‌حل مشکلات نیست شکست خورده است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: شورای امنیت سازمان ملل هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۳۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، گریگوری ماشکوف (Grigory Mashkov) سفیر سیار (کل) روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت طرح واشنگتن برای استقرار موشک‌های کوتاه و میان‌بُرد در منطقه آسیا-اقیانوسیه به طور اجتناب‌ناپذیری باعث رقابت تسلیحاتی موشکی خواهد شد و روسیه را وادار خواهد کرد تا به تهدید‌های امنیتی جدید، از جمله در زمینه بازدارندگی هسته‌ای پاسخ دهد.

ماشکوف گفت: واضح است که این نشانه خوبی برای ثبات جهان در آینده نخواهد بود.

دیپلمات روسیه اظهار داشت: طرح‌های آمریکا، در صورتی که اجرا شوند، به طور اجتناب‌ناپذیری موج قدرتمندی از رقابت‌های موشکی چندجانبه را با تمام پیامد‌های ناشی از آن ایجاد خواهند کرد.

وی افزود: ما به نوبه خود، مجبور خواهیم شد به این تهدید‌های جدید علیه امنیت کشورمان واکنش نشان دهیم و همه اقدامات لازم را برای تضمین امنیت خود بکار بندیم.

ماشکوف گفت: به هر حال تاسیسات مهم روسیه از جمله مقر‌های فرماندهی و پایگاه‌های نیرو‌های هسته‌ای ما، ممکن است با موشک‌های آمریکایی با یک پرواز کوتاه‌مدت مورد حمله قرار گیرند.

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن نیز پیشتر با اشاره به اقدامات نظامی واشنگتن در جنوب شرقی آسیا گفت که استقرار موشک‌های بالستیک در فیلیپین، امنیت جهانی را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از مذاکره در تهران تا احیای برجام در واشنگتن؟!
  • رد ادهاهای رژیم اسرائیل درنامه ایران به شورای امنیت
  • گروه‌های مقاومت در پاسخ مشروع ایران به رژیم اسرائیل دخیل نبودند
  • ایروانی: هیچ یک از گروه‌های مقاومت در اقدام مشروع ایران علیه اسرائیل دخیل نبودند
  • نامه ایران به شورای امنیت در رد ادعاهای بی اساس اسرائیل
  • نقش فعال ایران در ارتقای صلح و امنیت بین‌الملل
  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه