Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ مهدی ابرقویی عصر سه شنبه در حاشیه تجلیل از تعدادی پرستاران بیمارستان خاتم الانبیا (ص) شهرستان در گفت و گو با  خبرنگار ایرنا ، افزود: پرستاران با خدمات و تلاش های خود از زمان شیوع کووید ۱۹ تاکنون عاشقانه به بیماران خدمت کرده اند.

وی اضافه کرد: رشادت ها و از خودگذشتگی پرستاران و کادر درمان با توجه به شرایط سخت کرونایی برکسی پوشیده نیست و نشان دادند که همانند هشت سال دفاع مقدس ،ادامه خدمت به بیماران را افتخاری برای خود  می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه در ادامه با بیان ایثارگری‌ حضرت زینب (س) بعد از واقعه کربلا در محرم سال ۶۱ قمری را بزرگترین نقطه عطف حیات پرخیر و برکت زندگی آن حضرت ذکر کرد و یادآور شد: پرستاران و کادر درمان با تاسی از بزرگ پرستار دشت کربلا همچنان خدمت بی منتی را به مردم ارایه می کنند.

 پرستاری رکن اصلی درمان است  

وی تصریح کرد: پرستاری رکن اصلی درمان است و موفقیت کادر مراقبت و درمان در گرو حرفه پرستاری است و این انگیزه عاملی تاثیرگذار در روند بهبودی بیماری است.

 ابرقویی ادامه داد: پس از شیوع ویروس کرونا بیمارستان خاتم الانبیا (ص) ابرکوه شاهد مراجعه بیماران زیادیبود ، جای دارد از یکایک کارکنان این مرکز بهداشتی و درمانی قدردانی کرد.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه به همراه جمعی از مسوولان و بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ، با حضور در بیمارستان با مسوولان بخش های مختلف ، پزشکان ، کادر درمان و پرستاران دیدار کردند و با تقدیم هدایایی از تلاش های شبانه روزی بیش از ۳۰۰ نفر از مدافعان سلامت  خط مقدم جبهه نبرد با کووید ۱۹، در این مرکز درمانی قدردانی کردند.

افزون بر۴۰۰ پزشک ، کادر بهداشت و درمان علاوه بر واحدهای ستادی در ۲۶ مرکز شامل پایگاه‌های سلامت و خانه های بهداشت مراکز خدمات جامع سلامت این شهرستان فعالیت دارند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

پنجم جمادی الثانی سالروز ولادت حضرت زینب (س) برابر با ۳۰ آذرماه در تقویم ایران روز پرستار نامگذاری شد.

شایع ترین علایم بیماری کووید ۱۹ تب، خستگی و سرفه خشک است، سایر علایم آن با شیوع کمتر شامل احساس درد، گرفتگی بینی، سردرد، التهاب ملتحمه، گلودرد، اسهال، از دست دادن حس چشایی یا بویایی، ظهور لکه‌های پوستی یا تغییر رنگ انگشتان دست و پاست، این نشانه ها معمولاً خفیف بوده و به تدریج شروع می‌شود، در حالی که برخی از افراد بدون احساس علایم بسیار خفیف به عفونت آلوده می‌شوند.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، اما از هر پنج نفر مبتلا به کووید ۱۹ علایم یک نفر شدت می‌گیرد که دچار مشکلات تنفسی می‌شود و خطر ایجاد عوارض شدید بین افراد مسن و افرادی که سایر مشکلات بهداشتی مانند فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و ریوی، دیابت یا سرطان دارند، افزایش می‌یابد.

ویروس کرونا عمدتا از طریق قطره‌های تنفسی ترشح شده توسط شخصی که سرفه می‌کند یا علایم دیگری مانند تب یا خستگی دارد ترشح می‌شود، اما بسیاری از افراد آلوده به کووید ۱۹ فقط علایم بسیار خفیفی از خود نشان می‌دهند. در واقع ممکن است این بیماری را از شخصی که سرفه خفیف دارد و احساس بیماری نمی‌کند، بگیرید.

برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد. 

این ویروس  دی ماه سال ۹۸ در شهر ووهان چین برای نخستین بار شناسایی و در ایران نیز اوایل اسفند ماه سال قبل گزارش شد. 

 

برچسب‌ها ویروس کرونا روز پرستار تکریم و تجلیل ابرکوه بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا روز پرستار تکریم و تجلیل ابرکوه بهداشت و سلامت ویروس کرونا روز پرستار تکریم و تجلیل ابرکوه بهداشت و سلامت اخبار کنکور ویروس کرونا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۴۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب،بهرام بنده یزدانی روز شنبه در آیین آغاز کار ساخت مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیای شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متاسفانه در دوره های پیش سهمیه مناسبی برای استخدامی نیروهای بهداشت و درمان در نظر گرفته نشد و این بخش با مشکل مواجه بود.

وی افزود: رایزنی‌ها برای استخدام جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است تا سهمیه مناسبی برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی باشد.

معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بیان کرد: مسیر قانونی تبدیل وضعیت ایثارگران، ۹۰۰ نفر در سال گذشته را شامل شد و این خود کمک بزرگی به امنیت شغلی کارکنان و وضعیت کیفی شاخص های استخدامی منابع انسانی کرد.

وی اضافه کرد: رایزنی های لازم برای استفاده از این ظرفیت جدید استخدامی که به زودی اعلام رسمی می شود در مدیریت منابع انسانی وزارتخانه در حال انجام است.

هزینه کرد بی‌سابقه دولت سیزدهم در خرید تجهیزات پزشکی

بنده یزدانی در ادامه اضافه کرد: هزینه های کلانی در بحث خرید تجهیزات و اقلام بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم انجام شده که اختصاص هفت میلیون و ۳۰۰ هزار یورو تجهیزات به خراسان شمالی از این موارد است.

وی افزود: اعتبارهای بیشتری برای بخش درمان خراسان شمالی در دور سوم سفرهای مسئولان وزارتخانه به این استان اختصاص می‌یابد.

۹ طرح درمانی، آموزشی و رفاهی امروز (شنبه) با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرستان‌های خراسان شمالی راه اندازی و کلنگ زنی شد.

طرح های راه اندازی شده شامل بخش «ام آر آی» و «سی تی اسکن» بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد، بخش دیالیز رازوجرگلان، بخش دیالیز فاروج، بخش «وی آی پی» بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان، مرکز تصویربرداری دیجیتال و همراه سرای بیمارستان امام علی (ع) بجنورد است.

طرح های کلنگ زنی نیز شامل مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیاء شیروان و طرح توسعه بیمارستان جاجرم است.

شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری خاور بجنورد قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • افتضاح مجموعه شهرداری؛ مالک جدید سرخ‌ها نماد ایرانی را هم نمی‌شناسد؟ | تصویر
  • سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت منصوب شد
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است