Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: دومین کشتی نفتکش افراماکس پس از نصب بخش مسکونی و انجام تست‌های دریایی آب‌اندازی شد.

به گزارش جنوب نیوز، سردار سرتیپ دوم پاسدار سعید محمد بعدازظهر سه‌شنبه در سفر به استان بوشهر اظهار داشت: دومین کشتی نفتکش افراماکس در شرکت صدرا بوشهر آب اندازی شد.

وی با بیان اینکه پیشرفت کنونی این کشتی بالای ۹۳ درصدی است افزود: طول کلی کشتی ۲۵۰ متر، عرض ۴۴ متر، ارتفاع ۲۱ متر، آبخور طراحی ۱۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ متر، سرعت ۱۵ گره دریایی است.

سردار محمد با بیان اینکه این کشتی قابلیت حمل ۷۵۰ هزار بشکه نفت را دارد افزود: ساخت کشتی تحت نظارت مؤسسه ایرانیان بوده و حدود دو سال به طول انجامیده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء از ارزآوری حدود ۶۰ میلیون یورو برای ساخت هر کشتی خبر داد و افزود: اشتغال‌زایی حدود ۵۵۰ صورت مستقیم و هزار و ۵۰۰ نفر به‌طور غیرمستقیم طی دو سال با ساخت این کشتی صورت گرفته است.

محمد با بیان اینکه همه مراحل طراحی ساخت و تعمیر تجهیزات این کشتی توسط متخصصین صدرا انجام‌شده است اضافه کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی و جهش تولید حداکثر تلاش جهت استفاده از توان سازندگان داخلی انجام‌شده است.

وی تصریح کرد: در ساخت این کشتی ۱۰۰ درصد نیروی مهندسی و ساخت داخلی و تأمین تجهیزات حدود ۴۰ درصد داخلی بوده است که در صورت سری‌سازی کشتی‌های این سهم قابل‌افزایش است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء خاطرنشان کرد: آمادگی داریم نیازهای کشور را در زمینه نوسازی ناوگان کشتیرانی باکیفیت در کمترین زمان تأمین کنیم.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۴۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از لبنان ۲۴، سنتکام از توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه به علت شرایط بد آب و هوایی خبر داد.

سنتکام اعلام کرد که شدت وزش باد و ارتفاع امواج دریا شرایط ناامنی را برای نظامیانی که مشغول ساخت اسکله هستند، ایجاد کرده است.

گفتنی است که آمریکا به دنبال ساخت اسکله شناور در سواحل غزه است. این طرح شامل دو جزء اصلی است که باید به هم وصل شوند - یک اسکله شناور بزرگ که از قطعات فولادی تشکیل شده و یک گذرگاه و اسکله دو طرفه ۵۴۸ متری.

این گذرگاه از اتصال قطعات فولادی ۱۲ متری تشکیل شده است که تا ساحل ادامه دارد.

کشتی‌های باری تدارکات را به آب‌های غزه می‌رسانند و کمک‌ها سپس بر روی تعدادی قایق و کشتی‌های کوچک‌تر - معروف به کشتی‌های پشتیبانی لجستیکی - بارگیری و به اسکله برده می‌شود. از آنجا به بعد، وسایل نقلیه زمینی امکانات را به داخل غزه خواهند برد.

این مسیر فلزی در دریا وصل و سپس به سمت ساحل هدایت می‌شود و نیروهای آمریکایی مجبور نیستند پا به ساحل غزه بگذارند.

کد خبر 6095946

دیگر خبرها

  • توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا+فیلم
  • واکاوی تخصیص «۲ و نیم میلیارد دلار ارز برای مونتاژ ۲۵۰ هزار خودروی چینی» به جای تولید ۷۰۰ هزار خودرو در داخل!
  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • دومین جایزه جوانی جمعیت استان بوشهر برگزار می شود
  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • ۵ علت خرید اتوبوس شهری از چین | تفاوت اتوبوس داخلی با چینی چقدر است؟
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • طرح‌های اقتصادی در استان بوشهر حمایت می‌شوند