Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

ششمین رویداد سه‌شنبه‌های ریلی با طعم فناوری با حضور مدیرعامل شرکت راه‌آهن امروز در محل  مرکز جهادی راه آهن برگزار شد و طی آن، از پروژه‌های سامانه هوشمند سوخت‌گیری، سامانه دستیار لکوموتیوران (DAS) و مدیریت بهینه عملیات سوخت‌گیری رونمایی شد.

به گزارش تین نیوز، در این نشست از سه پروژه ملی در راه‌آهن شامل سامانه هوشمند سوخت‌گیری، سامانه دستیار لوکوموتیوران  (DAS)و کارگروه تخصصی بهره‌وری (مدیریت بهینه عملیات سوخت‌گیری) رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسولی در این نشست، ضمن استقبال از پروژه‌های ارائه شده، بر ضرورت تقویت و حمایت از نخبگان و دست‌اندرکاران فعال در صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور تأکید کرد و گفت: این پروژه‌ها نمونه‌های بارزی از کار جهادی و اعتماد به جوانان کشور است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه سرمایه ارزشمند راه‌آهن، سرمایه انسانی است، افزود: تلاش نیروهای انسانی در راه‌آهن در این شرایط سخت تحریمی و مشکلات ناشی از شیوع کرونا ستودنی‌اند و این موضوعات گواه بر این هستند که راه‌آهن به‌طور آبرومندانه کار خودش را به‌درستی انجام می‌دهد.

وی با یادآوری از اینکه تلاش جهادی نیروهای انسانی باعث مدیریت هزینه‌ها، جلوگیری از اسراف و استفاده بهینه از فناوری می‌شود، تصریح کرد: فعالیت نیروهای انسانی جزو صنایع‌دستی محسوب می‌شوند و مزیت آن بر صنایع ماشینی در همین تلاش‌ها نمایان می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دغدغه برخی از صنعتگران و تولیدکنندگان قطعات ریلی در خصوص امکان تغییر رویه شرکت راه‌آهن در حمایت از تولید داخل گفت: ما ساختاری را در کشور پایه‌ریزی کردیم که امکان تغییر آن وجود ندارد.

رسولی تأسیس و راه‌اندازی "سامانه جامع رونق و جهش تولید صنعت ریلی" در کشور را یادآور شد و اظهار کرد: با افتتاح و بهره‌برداری از این سامانه، دیگر امکان حذف یا نادیده گرفتن تولیدات داخلی و اطلاعات ارائه شده وجود ندارد.

وی گفت: اکنون ۴ هزار و ۶۰۰ قطعه ریلی از سوی تولیدکنندگان داخلی ساخته می‌شود و دیگر امکان واردات این نوع محصولات وجود ندارد. همچنین تا دو ماه گذشته، حدود ۵۳۵ قطعه ریلی از دیگر کشورها وارد می‌شد که طی این مدت تعدادی از این قطعات نیز از سوی تولیدکنندگان داخل ساخته شده و دیگر امکان ثبت سفارش خارجی آن‌ها وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن تأکید کرد: متأسفانه رویه‌ای در کشور وجود داشته که طی آن هنگام خرید یا ثبت سفارش، تمامی تضامین به شرکت‌های خارجی داده می‌شد؛ اما در مواجهه با شرکت‌های داخلی، با استناد به مقررات سخت‌گیرانه از حمایت و تضمین خودداری می‌گردید.

رسولی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت حمایت از تولید داخل گفت: ما این قول قطعی را به صنعتگران می‌دهیم که از تولید آن‌ها حمایت می‌کنیم و مجوز استانداردهای لازم را به آن‌ها ارائه کرده و اعتقاد داریم که نه تنها نیاز داخل کشور را تأمین می‌نماییم، بلکه بازار منطقه را نیز تأمین خواهیم کرد.

لازم به ذکر است که هر هفته رویداد "سه‌شنبه‌های ریلی با طعم " در مرکز پیشرفت جهادی راه‌آهن برگزار می‌شود و طی آن از چندین پروژه ریلی کشور رونمایی می‌شود و در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا از طریق وبگاه اینترنتی راه آهن بصورت آنلاین هر سه‌شنبه پخش می شود.

براساس چشم انداز رشد راه آهن از خلال طرح های توسعه ای که از دل همین سه شنبه های فناورانه ریلی بوجود می آید، قرار است سهم راه آهن از بار و مسافر بویژه در بخش باری تا 30درصد بالا رود. این در حالی است که بنابر سخن وزیر راه‌وشهرسازی، سهم راه‌آهن در تخلیه کالاهای اساسی از بنادر کشور در حال حاضر ۲.۳ برابر شده است. محمد اسلامی دلیل چنین رشدی را خودکفایی سیستم‌ها و استفاده از خلاقیت و تکنولوژی روز دانسته است.

در ماه های اخیر نیز کارخانجات تولید واگن که سال‌ها در رکود بودند، درشرایط شیوع کرونا 521 انواع ناوگان را به شبکه اضافه کردند. به دیگر سخن، امسال در سال جهش تولید و در مجموع هشت مرحله، ۵۲۱ دستگاه ناوگان ریلی به ارزش ۱۱۵۶ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲۰ درصد افزایش نشان می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سه شنبه های ریلی سامانه هوشمند سوخت گیری شرکت راه آهن وجود ندارد سوخت گیری سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۴۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با اعضای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ضمن تأکید بر ضرورت حمایت ملی از زیرساخت‌های استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد اظهار کرد: برای صیانت از هویت مشهد که منتسب به امام مهربانی‌ها است، شایسته است که تمامی برنامه‌ها به‌ویژه برنامه‌هایی که با حضور زائران و کیفیت سفر آنان ارتباط دارد متناسب با هویت امام هشتم (علیه‌السلام) باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه دولت مهم‌ترین جریانی است که می‌تواند از پیک‌های زیارتی مشهد گره‌گشایی کند، افزود: در ایام نوروز و ایام سوگواری دهه آخر صفر از تمام کشور زائر به مشهد می‌آید که با توجه به تشرف میلیونی این حجم از زائران نیاز به داشتن نگاه ملی و حمایت دولتی نسبت به زیرساخت‌های این شهر بیشتر احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه ضروری است تا نواقصی که در مسیر حمل‌ونقل جاده‌ای زائران وجود دارد برطرف شود، ادامه داد: مساله حمل‌ونقل از جمله عرصه‌های حیاتی و حساس زندگی مردم است. چه حمل‌ونقل هوایی و چه ریلی و جاده‌ای، عمده خانواده‌ها برنامه‌ریزی برای چگونگی رسیدن به مقصد خود در یک سفر را از جمله محورهای تصمیم‌گیری خود در نظر می‌گیرند و در این میان، تردد جاده‌ای از اولویت نخست برخوردار است.

علم الهدی با اشاره به نادیده گرفته شدن حضور میلیونی زائران و ترددهای چشمگیر در جاده‌ها در تصمیم‌گیری‌های وزارت راه و شهرسازی افزود: در این راستا ضروری است تا تأمین منابع مالی آزادراه حرم تا حرم هر چه سریع‌تر انجام شود. این جاده که پیرامون آن تلاش‌های بسیاری در حال انجام است همچنان به مرحله اجرا نرسیده است که این موضوع باعث شده رسیدن زائر امام رضا (ع) به مشهد مقدس با گرفتاری و سختی همراه باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به‌ضرورت ایمن‌سازی جاده‌های استان خراسان رضوی ابراز کرد: یکی از نقاط حادثه‌خیز استان جاده سبزوار به شاهرود است که بیشترین تصادفات جاده‌ای نیز در آن رخ می‌دهد، در این خصوص نیز باید راهکاری از سوی وزارت و راه شهرسازی اتخاذ شود تا دیگر شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.

وی با انتقاد از نا به سامانی وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری خاطرنشان کرد: متأسفانه در این ایام که مسافران زیادی قصد تشرف به مشهد الرضا (علیه‌السلام) را دارند، برخی از شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت‌های مسافربری را افزایش می‌دهند و یا در حمل‌ونقل ریلی که وسیله تشرف قشر متوسط جامعه است زائران برای تهیه بلیت با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند که گاهی درخواست‌ها برای اضافه کردن یک رام قطار فوق‌العاده نیز در این خصوص بی‌نتیجه مانده است.

کد خبر 6090361

دیگر خبرها

  • کارگران بازوان توانمند جامعه‌
  • ایستگاه شهید سلطانی متروی کرج خرداد افتتاح می‌شود
  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • صنعتگران ذوب آهن اصفهان برای ایران قوی تلاش می کنند
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود
  • بنی‌تمیم: اکنون زمان حمایت همه‌جانبه از سه تیم لیگ برتری خوزستان است
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی