Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رزم‌حسینی امشب در نشست با مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با هدف ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری طرح اقتصاد مقاومتی در ۱۵ روستای بویراحمد، دنا و مارگون، ۱۵ روستای کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام و ۱۰ روستای گچساران و باشت اجرایی می‌شود.

در این نشست بعد از اینکه وزیر وعده اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در ۳۰ روستای دو حوزه بویراحمد و کهگیلویه را دادند بنا به پیشنهاد مهدی روشنفکر عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰، اجرا در ۱۰ روستای گچساران را نیز به آمار اضافه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده بویراحمد، دنا و مارگون نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های مختلف، افزود: روز به روز بر تعداد جوانان بیکار در این دیار افزوده می‌شود که انتظار می‌رود سازمان‌های توسعه‌ای از جمله ایدرو و ایمیدرو برای سرمایه گذاری در این استان ورود کنند.

مهدی روشنفکر با اشاره به اینکه ۴۰ درصد واحد‌های صنعتی استان تعطیل و ۶۰ درصد معادن غیر‌فعال است، خاطرنشان کرد: واحد‌های صنعتی به انبار عمده فروشان تبدیل شده و شهرک‌های صنعتی شبیه شهر ارواح هستند.

او تلاش‌ها و خدمات خداداد غریب‌پور مدیرعامل سابق ایمیدرو در زمینه معادن را قابل تقدیر دانست و ادامه داد: راه اندازی مجدد کارخانجات قند و آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج که امکان استفاده مطلوب از این ظرفیت آماده با کمترین هزینه و سرمایه‌گذاری میسر بوده، ضروری است.

روشنفکر ابراز کرد: ایجاد لاین اعتباری به مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک‌های تجاری برای خرید کامیون به منظور توسعه حمل و نقل تولیدات کارخانه سیمان مارگون در دستور کار وزارت صمت قرار گیرد.

او تصریح کرد: شمولیت اشخاص حقیقی دارای پروانه صنعتی و معدنی برای برخورداری از معافیت‌های مالیاتی پیش بینی شده در قانون همانند اشخاص حقوقی، امکان صدور پروانه بهره برداری صنعتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی مستقر در مکان‌های فاقد کاربری صنعتی و کارگاهی مشروط به اخذ سایر استعلامات مورد نیاز (بهداشت، محیط زیست، شهرداری و ...) و تخصیص منابع اعتباری برای انجام عملیات اکتشافی و ایجاد زیرساخت مورد نیاز معادن مهمترین خواسته مردم کهگیلویه وبویراحمد از وزیر صمت است.

روشنفکر احیای نمایندگی سازمان زمین شناسی در استان با تامین ساختمان مستقل و نیروی انسانی مجرب مورد نیاز ضروری دانست و گفت: نمایندگی پیشین به دلیل عدم استقلال مالی و نیروی انسانی موفقیت نداشت و حذف شد.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام نیز در این نشست خاطرنشان کرد: در حوزه معدن در سال ۹۹ در این ۴ شهرستان اقدامات تاثیرگذار و مهمی انجام شده که در یک بازده زمانی کوتاه منتج به نتیجه می‌شوند.

حجت‌الاسلام سید محمد موحد بیان کرد: دو پروژه آهک و فسفات چرام آغاز شده که معدن آهک برای ۱۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کند و معدن فسفات نیز در چرام یک مرحله و در لنده مرحله دیگری دارد.

او با اشاره به اینکه بوکسیت حوزه کهگیلویه بار شده و به جاجرم می‌رود و معدن سلستین بهمئی و نیترات دیشموک نیز بلاتکلیف مانده که انتظار می‌رود وزارت صمت در این زمینه چاره اندیشی کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان از تشکیل یک کمیته برای بررسی پیشنهاد‌ها و درخواست مجمع نمایندگان خبر داد و افزود: امیدوارم شاهد تحقق خواسته‌های مردم کهگیلویه و بویراحمد باشیم.

انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۴۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات
  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود
  • بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی
  • مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود
  • شاه کلید تولید و اقتصاد جامعه، کارگران هستند