Web Analytics Made Easy - Statcounter

صفری با بیان اینکه در شرکت پدیده، افزایش سه برابری سرمایه سهامداران صورت گرفته، گفت: پرونده تعاونی اعتبار ایرانیان از بزرگترین پرونده های ارزی کشور است و ارز خارج شده از کشور حدود ۹ هزار میلیارد تومان انواع ارز است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، « قاضی صادق صفری» در نشست خبری که با موضوع اطلاع رسانی از روند اجرای احکام پرونده های مفاسد اقتصادی برگزار شد؛ با بیان اینکه پرونده شرکت پدیده با پیگیری های صورت گرفته، توسط شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز وارد بورس شده و شرکت ابنیه و ساختمان نیز در آینده ای نزدیک وارد بورس می شوند؛ گفت: در شرکت پدیده، افزایش سه برابری سرمایه سهامداران صورت گرفته به گونه ای که تعداد سهام داران شرکت پدیده از 120 هزار نفر به 170 هزار نفر رسیده که از طریق بورس وارد شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده دادستان عمومی و انقلاب مشهد افزود: در پرونده پدیده حدود هزار نفر از طلبکاران تعیین تکلیف شده و پیگیری جدی در تثبیت مالکیت شرکت پدیده برای املاک خود در دست انجام است. همچنین در بخش شرکت ابنیه پدیده شاندیز نیز اقداماتی نظیر آغاز فعالیت اجرایی برای ساخت هتل، حل و فصل زمین فرهنگیان به نفع شرکت پدیده و پیگیری اداری فرایند ورود به بازار سرمایه صورت گرفته است.

 

قاضی صفری در ادامه در خصوص پرونده تعاونی اعتبار ایرانیان با بیان اینکه این شرکت با حدود هزار و ٥٠٠ سهامدار، بخش عمده ای از مطالبات وصول شده این تعاونی پرداخت شده است؛ افزود: با توجه به اینکه اکثر افراد سهام دار از قشر جامعه ایثار گری و محروم بودند در دو مرحله سود علی الحساب به سهامداران پرداخت شد؛ همچنین ما با بدهکاران و طلبکاران عمده وارد مذاکره شده ایم.

 

وی با اشاره به ادغام بانک قوامین در بانک سپه و کند شدن روند پیگیری ، دشواری شناسایی اموال منقول و غیرمنقول محکومین و عدم همکاری دو نفر از محکومان از موانع و مشکلات در مرحله اجرای حکم؛ در خصوص پرونده قاچاق عمده و کلان ارز نیز گفت: این پرونده از بزرگترین پرونده های ارزی کشور است و ارز خارج شده از کشور حدود 9 هزار میلیارد تومان انواع ارز است.

 

مسئول اجرای احکام ویژه پرونده‌های اخلالگران در نظام اقتصادی دادسرای مشهد با بیان اینکه به سرکرده باند قاچاق ارز دسترسی نداریم و محکومان توانایی پرداخت جزای نقدی معادل ارز قاچاق شده را ندارند و اینها از موانع و مشکلات این پرونده در مرحله اجرای احکام است؛ اظهار داشت: پیگیری دستگیری سرکرده باند قاچاق ارز و تعیین تکلیف چمدان های حاوی ارزهای کشف شده از محکومین از جمله اقدامات صورت گرفته در این پرونده در مرحله اجرای احکام است. 

 

وی در ادامه به پرونده هلدینگ آفتاب پرونده از بزرگترین پرونده هایی که جعل مدرک تحصیلی انجام میدادند اشاره کرد و گفت: این پرونده به اجرای احکام ارسال شده و در دست اقدام است 15 نفر متهم این پرونده به 2 تا 20 سال حبس محکوم شده اند که 10 نفر در حال تحمل حبس، سه نفر برای اجرای احکام مراجعه نکرده و 2 نفر نیز تعلیق مجازات حبس دارند.

 

قاضی صفری در خصوص پرونده پردیسبان بیان کرد: پرونده شرکت پردیسبان با هشت هزار نفر سهامدار به صورت گسترده در رقابت با شرکت پدیده بود و یکی از پرونده های کلان اقتصادی است، در پرونده پردیسبان تاکنون رد اصل مال به چهار هزار و 938 نفر و معادل 61 میلیارد 500 میلیون تومان انجام شده و مابقی در نوبت پرداخت یا در حال رفع نواقص است.

 

وی با بیان اینکه شناسایی و فروش اموال محکومین و رد مال به سهامداران در حال انجام است و در مرحله اجرای حکم اقداماتی نظیر طراحی سایت جهت پرداخت رد مال به سهامداران و مالباختگان انجام شده است؛ گفت: پیگیری رفع موانع فروش اموال محکومان و مکاتبه با سایر مراجع قضایی جهت تجمیع پرونده های محکومین در سراسر کشور در مشهد و مکاتبه با مراجع اداری مختلف برای مساعدت در خصوص اموال محکومان این پرونده از دیگر اقدامات صورت گرفته در شعبه اجرای احکام است.

 

نماینده دادستان عمومی و انقلاب مشهد در ادامه بر دریافت اصل پول بخش عمده ای از سهامداران این شرکت که تاکنون اصل پول خود را دریافت کرده‌اند؛ خبر داد و گفت: شناسایی اموال در این پرونده بسیار پیچیده است و پس از شناسایی اموال، فروش این اموال به خاطر توقیفی های فراوان دشوار است.

 

وی با بیان اینکه برای منافع سهامداران و مالباختگان این پرونده فروش اموال محکومان از مسیر مزایده صورت نمی گیرد؛ اظهار داشت: در این پرونده اولویت بر حفظ حقوق سهامداران است و به برخی از محکومان برای کمک در روند اجرای حکم و رد مال به صورت تحت الحفظ مرخصی داده شده است زیرا صرف نگهداری محکومان در زندان، توفیقی در اجرای احکام نیست.

 

پایان پیام/648

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخلال گران نظام اقتصادی پرونده شرکت پردیسبان پدیده شاندیز دادگستری خراسان رضوی مرحله اجرای اجرای احکام شرکت پدیده هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۵۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: هشت میلیارد و ۹۴۲ میلیون ریال حمایت مالی و تشویقی در پارسال به استان اختصاص یافته و جذب شده است.

جمشید نوری افزود: هدایت، حمایت و ترویج فرهنگ تعاون و کمک به شرکتهای تعاونی برتر، اجرای دوره های آموزشی، اجرای طرحهای تحقیقاتی، نظارت بر عملکرد تعاون ها، حمایت از حقوق اعضا و انجام حسابرسی از شرکتها از جمله اهداف اختصاص این اعتبار بوده است.

نوری اظهارکرد: در این راستا بیش از سه میلیارد ریال برای ترویج فرهنگ تعاون در آذربایجان‌غربی اختصاص یافته و هزینه شده است.

وی  گفت: پارسال ۲۵ هزار و ۴۰۰ نفرساعت دوره آموزشی رایگان حضوری و مجازی با حضور اعضا و ارکان شرکتهای تعاونی در استان اجرایی و بیش از یک میلیارد ریال برای اجرای این دوره ها هزینه شده است.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: با هدف کمک به تعاونی های دارای اعضای سه دهک اول درآمدی هم سال گذشته ۷۰۰ میلیون ریال به تعاونی های فرش دستباف استان اختصاص داده شد.

 

 

دیگر خبرها

  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی با آرای مراجع قضایی
  • هفت روز تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ؛ برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ 
  • افزایش ۲ هزار نفری شرکت کنندگان در آزمون اعطای مدرک تحصیلی معادل به حافظان قرآن کریم در کشور
  • رئال مادرید، بارسلونا را از کورس خرید پدیده جدید فوتبال آرژانتین خارج کرد
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • هفت روز تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ
  • امیرعبداللهیان: ایرانیانی که نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد، از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • اعلام برنامه دولت درباره کالابرگ | یک هفته تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ