Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از کشت 393 هزار هکتار گندم در اراضی زراعی استان خبر داد.

 نوربخش حاتمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش هزار هکتاری کشت گندم در استان طی امسال، اظهار کرد: امسال 393 هزار هکتار از اراضی زراعی استان کرمانشاه زیر کشت گندم رفته که از این میزان  299 هزار هکتار آن به کشت گندم دیم  و 94 هزار هکتار دیگر به کشت گندم آبی اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حاتمی افزود: سال گذشته 392 هزار هکتار گندم شامل 301 هزار هکتار گندم دیم و 91 هزار هکتار گندم آبی در استان کرمانشاه کشت شده بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اقبال بیشتر کشاورزان استان به کشت گندم آبی، گفت: امسال افزایش دو درصدی کشت گندم آبی را در استان شاهد بودیم.

حاتمی اشاره ای هم به پراکنش کشت گندم در استان کرمانشاه داشت و گفت: بیشترین کشت گندم در استان به شهرستان کرمانشاه اختصاص دارد، هرچند در همه شهرستانهای استان کشت گندم داریم.

حاتمی سپس با اشاره به جایگاه قابل قبول استان کرمانشاه در تولید گندم به عنوان یک محصول استراتژیک، گفت:  استان کرمانشاه سال زراعی گذشته با تولید بیش از 870 هزارتن گندم، پنجمین استان تولید کننده گندم در کشور بود. 

وی با اشاره به آغاز کشت گندم در استان کرمانشاه از مهر ماه، گفت: هم‌اکنون کشت گندم در مزارع استان به اتمام رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کشت گندم كرمانشاه کشت گندم در استان هزار هکتار گندم استان کرمانشاه گندم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۵۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد

رئیس جهاد کشاورزی مازندران از اجرای تجهیز و نوسازی ۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی این استان بین ۲۱۰ هزار هکتار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، بابک مؤمنی عصر امروز_یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در برنامه زنده رادیویی «رادیو سراسری گفت‌وگو» با اشاره به اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری این استان اظهار کرد: بزرگترین طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری مازندران در شهرستان آمل در حال اجراست.

وی با بیان اینکه تجهیز اراضی با محوریت اراضی شالیزاری در حال اجراست و متوسط مالکیت اراضی شالیزاری ۰.۷ هکتار است، تاکید کرد: تجهیزات و امکانات در اختیار این مزارع قرار ندارد و ابعاد قطعات مهندسی شده و هندسی نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر اینکه با توجه به حرکت کشاورزی به سمت اقتصادی و هوشمندانه، باید اراضی کشاورزی ما اقتصادی و مهندسی شده باشد، اظهار داشت: این طرح با الگوگیری از کشور ژاپن در ایران اجرا شد و یک نظام تحویل و مدیریت آب با محوریت آب و آبیاری و زهکشی اراضی در هر یک از قطعات اجرایی شد که مصرف نهاده‌ها را مدیریت بهینه می‌کند و انقلابی در مدیریت مزارع به‌وجود می‌آورد.

مؤمنی این طرح را زیرساختی و مهم دانست و گفت: از ۲۱۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان ۶۰ هزار هکتار تاکنون تجهیز و نوسازی شد و سرعت اجرای این پروژه با توجه به محدودیت منابع کند است و باید با جدیت و شتاب بیشتری دنبال شود.

وی با بیان اینکه به دنبال توسعه و ارتقا این طرح هستیم که بتوانیم سامانه‌های کم فشار آبیاری و انتقال آب با لوله را هم در این طرح اجرا کنیم، تصریح کرد: آب‌بندان را در بالادست مزارع و در پایین دست مزارع نیز بازچرخانی آب را داریم تا منجر به کاهش تلفات آب را داشته باشیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه با توجه به اینکه انتقال آب و زهکشی اراضی در مزارع سنتی اراضی شالیزاری وجود نداشت طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری به صورت کامل و با همه ملحقات طرح در روستای نوایی محله فریدون‌کنار اجرایی شد، خاطرنشان کرد: این طرح به عنوان یک پایلوت ملی است تا در جایگاه یک کار ترویجی مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 750896

دیگر خبرها

  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از مزارع خوزستان خسارت دید
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • خسارت شدید سیلاب به اراضی گندم روستاهای شهرستان دهلران
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • مبارزه شیمیایی با آفات مزارع گندم و جو مازندران