Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آستانه شب یلدا، تعدادی از نمایندگان و اعضاء کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی میزبان نمایندگان کمپین پیگیری همسان سازی حقوق و دستمزد دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه‌های دولتی در ظهر یکشنبه سی ام آذر در ساختمان مجلس واقع در خیابان مجاهدین اسلام بودند.

در این نشست یک ساعته از از نمایندگان و اعضاء کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دکترعلیرضا منادی سفیدان نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو، دکترعلی کریمی فیروزجائی نماینده بابل، دکتر سارا فلاحی نماینده ایلام و دکتر مسلم صالحی نمایتده اقلید همدلانه به مسائل و مشکلات مطروحه و از جمله نابرابری‌های ناشی از حقوق و دستمزد گوش فرادادند و در گفتگو‌های مبسوطی وعده کمک برای حل و فصل مشکلات اعضاء و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی را دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پ


از سوی کمپین پیگیری همسان سازی حقوق و دستمزد دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه‌های دولتی در این نشست دکتر سوسن صفاوردی، دکتر شکوفه آقابیگی، دکتر بهرام خیری، آقای یونس قربانی و دکتر مجتبی مقصودی حضور داشتند.


در این جلسه ضمن اشاره به نقش، تاثیر و جایگاه عظیم دانشگاه آزاد اسلامی به جامعه‌ی علمی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و اجرایی کشور به مثابه یکی از بزرگترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی، شرایط نابسامان کنونی در این دانشگاه، به ویژه وضعیت معیشتی نامناسب کادر علمی و اداری دانشگاه و دریافتی‌های حقوقی حدود پنجاه درصدی به نسبت اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌های دولتی که عملا زیر خط فقر قرار گرفته اند مورد طرح و بررسی قرار گرفت. موضوع عدم اجرای مصوبه هیات امنای دانشگاه مبنی بر افزایش ۵۰ درصدی حقوق از سوی مسئولین اجرایی دانشگاه، ابهام ماهیت و جایگاه نهاد دانشگاه آزاد اسلامی در نسبت با نهاد دولت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از جمله دیگر موضوعات مورد گفتگو در این نشست صمیمانه بود.


در ادامه به حضور ۲۰ عضو هیئت علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی در میان نمایندگان فعلی مجلس و پیوند و وابستگی علمی، آموزش و اجرایی حدود ۷۰ درصد از همین نمایندگان به خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی اشاره شد که در صورت توجیه، فعال سازی و مشارکت بخشی، این نمایندگان بزرگترین سرمایه و ظرفیت برای تحقق خواسته مشروع و برحق این کمپین می‌باشند. موضوع مشکلات مالی دانشگاه، طلب ۲۰۰۰ میلیاردی دانشگاه از بنیاد شهید، افزایش جذب دانشجو، مجوز اخیر وزارت علوم برای جذب بدون آزمون دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد از دیگر موارد مطروحه دراین نشست بوده است.


در ادامه اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تشکر از حضور نمایندگان محترم در این نشست، خواستار تحقق موارد ذیل شدند:


- تلاش نمایندگان مجلس برای همسان سازی حقوق و مزایای کارکنان دانشگاه آزاد با کارکنان دانشگاه دولتی.

- اعمال افزایش ۵۰ درصدی حقوق و مزایای کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی مطابق با مصوبه هیأت محترم امنای دانشگاه آزاد اسلامی.

-تلاش جهت اختصاص ردیفی در بودجه عمومی دولت به دانشگاه آزاد اسلامی.

-طرح ساماندهی شخصیت حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی.

در پایان به پیشنهاد نمایندگان محترم مجلس مقرر شد کارگروهی مشترک از نمایندگان مجلس در فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی، کمیسیون آموزش مجلس و اساتید و نمایندگانی از دانشگاه آزاد تشکیل شود تا ضمن بررسی مسائل دانشگاه آزاد بتوانند طرحی قابل دفاع در رابطه با حل مشکلات اساسی دانشگاه آماده کنند و آن را پس از طی مراحل قانونی به رأی نمایندگان بگذارند.

منبع: فردا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی حقوق و مزایای کارکنان نمایندگان مجلس دانشگاه آزاد اسلامی کمیسیون آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۶۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری در بودجه دانشگاه‌ها؛ طرح جمهوریخواهان برای فشار به دانشجویان ضدصهیونیستی

جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی که از نظر تحلیلگران، فشاری تازه بر رئیسان دانشگاه‌هایی ارزیابی می‌شود که اعتراض‌های حامیان فلسطین در آنها شکل گرفته، اعلام کردند که درباره بودجه فدرال این مراکز علمی تحقیق می‌کنند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند درباره بودجه فدرال برای دانشگاه‌هایی که اعتراضات دانشجویی علیه اسرائیل و جنگ غزه در آنها رخ داده است، تحقیقات می‌کنند.

به نوشته این خبرگزاری، جمهوریخواهان با آغاز این تحقیقات، کارزاری را گسترش می‌دهند که باعث نظارت شدید بر نحوه برخورد مدیران معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا در خصوص گزارش‌های یهودستیزی در محیط‌های دانشگاهی می‌شود.

برخی از کمیته‌های جمهوریخواهان موظف خواهند بود تحقیقات گسترده‌ای را انجام دهند که در نهایت قطع کمک‌های تحقیقاتی بلاعوض فدرال و سایر حمایت‌های دولتی از دانشگاه‌ها را در پی خواهد داشت.

این فرایند فشار دیگری بر مدیران دانشگاه‌هایی است که با نحوه کنترل برپایی چادر‌های اعتراضی از سوی دانشجویان حامی فلسطین، ادعای تبعیض علیه دانشجویان یهودی و نحوه ادغام آزادی بیان و حفظ امنیت دانشگاه‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

تحقیقات مورد اشاره مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال چندین جلسه استماع اخیری صورت می‌گیرد که به استعفای روسای دانشگاه‌های هاروارد و پنسیلوانیا منجر شد.

جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا همچنین وعده تحقیقات بیشتری را داده اند و از روسای دانشگاه‌های یل، یو سی ال‌ای (دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس) و دانشگاه میشیگان خواسته اند هفته آینده شهادت دهند.

به نوشته آسوشیتدپرس، توجه جمهوریخواهان به این حوزه در حالی است که فصل انتخابات به طور کامل در جریان است و رهبری جمهوریخواهان به دنبال ادله‌ای برای تقویت اتحاد این حزب و تفرقه بیشتر در بین دموکرات‌ها است.

جنگ غزه و نحوه برخورد مدیران دانشگاه‌ها برای کنترل اعتراضات دانشجویی، اختلافاتی را در بین دموکرات‌ها برانگیخته است.

مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا وعده داده است که از همه «ابزار‌های موجود» برای فشار بر دانشگاه‌هایی که در آنها اعتراض می‌شود استفاده کند.

رئیسان ۶ کمیته این مجلس که دارای طیف وسیعی از اختیارات از جمله در زمینه کمک‌های مالی بنیاد ملی علوم، کمک هزینه تحقیقات بهداشتی، روادید برای دانشجویان بین المللی و کد‌های مالیاتی برای دانشگاه‌های غیرانتفاعی هستند، از جانسون حمایت کرده اند.

این گزارش افزود: بدون حمایت دموکرات‌ها در کنگره‌ای که دچار اختلاف است، معلوم نیست که جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا چه مجازات‌های قانونی می‌توانند اعمال کنند. هر طرحی از سوی مجلس نمایندگان بعید است در سنا که تحت کنترل دموکرات‌ها است به نتیجه برسد.

بر اساس این گزارش، کمیته آموزش و نیروی کار مجلس نمایندگان آمریکا از مدیران دانشگاه‌های ییل، یو سی ال‌ای و دانشگاه میشیگان درخواست کرده که در جلسه استماع ۲۳ مه (۳ خرداد) که با تمرکز بر نحوه برخورد آنها با اعتراضات اخیر برگزار می‌شود، حضور یابند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های تهران با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی
  • پایان نشست‌های آموزشی منتخبان مجلس دوازدهم
  • دکتر جهان‌بین: دانایی که منجر به توانایی نشود، مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • پرده‌برداری از تابلوی نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه آزاد اصفهان
  • پرده‌برداری از تابلوی نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه آزاد اصفهان به نام دکتر فروغی
  • بازنگری در بودجه دانشگاه‌ها؛ طرح جمهوریخواهان برای فشار به دانشجویان ضدصهیونیستی
  • ۵ اصفهانی در بین پراستنادترین استادان دانشگاه آزاد اسلامی