Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@19:09:32 GMT

افزایش امیدواری‌ها به آینده مثبت بورس

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۲۶۰۹۸

افزایش امیدواری‌ها به آینده مثبت بورس

«بهادر شمس» امروز (سه‌شنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به روند معاملات بورس در سه ماه فصل پاییز اشاره کرد و اظهار داشت: روند نزولی قیمت سهام که از پایان مرداد ماه آغاز شده بود در مهر ماه ادامه داشت و این مساله تا آبان ماه تداوم پیدا کرد.

وی افزود: زمانی که شاخص بورس به سطوح حمایتی قوی رسید، فعالان بازار اقدام به خرید در بازار کردند به همین دلیل شاهد بهبود یا رونق کوتاه‌مدت در نیمه دوم آبان و ابتدای آذرماه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمس خاطرنشان کرد: اتفاق مثبتی که در بازار سهام در فصل پاییز رخ داد این بود که حجم معاملات در بازار به دنبال روند صعودی شاخص بورس به شدت افزایش پیدا کرد، این موضوع نشان‌دهنده آن است که روند نزولی ایجاد شده در بازار موج اصلاحی بود، هر چند این موج زمان‌بر بود اما باعث ایجاد رونق خوبی در بازار در آینده نه چندان دور خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ریسک‌های تهدیدکننده معاملات بورس در فصل پاییز گفت: ریسک‌های مختلفی مانند ریسک سیاسی، اقتصادی و متغیرهای مختلفی بر روی بازار اثر گذار بودند اما انتخابات آمریکا از جمله پارامترهایی بود که اثر زیادی بر روند بازار داشت.

وی اظهار داشت: پایان انتخابات آمریکا و نتیجه آن این نوید را داد که بازگشت برجام امکان‌پذیر خواهد بود و این موضوع به عنوان سیگنالی مثبت برای بازار سرمایه در ایران تلقی می‌شود.

شمس خاطرنشان کرد: از طرف دیگر انتخابات آمریکا سبب شد تا بازار ارز به آرامش برسد و افراد، دیگر انتظار رشد نرخ ارز را نداشته باشند، این امر منجر به انتقال بخشی از نقدینگی بازار ارز به سمت بورس شد.

این کارشناس بازار سرمایه روند معاملات بورس در فصل پاییز را نسبت به فصل تابستان مورد مقایسه قرار داد و گفت: مسیر بازار در فصل پاییز متفاوت با سه ماه تابستان بود، بازار سهام از نیمه دوم آبان ماه نسبت به بازارهای جایگزین روند مثبتی را در پیش گرفت و این روند تا چند روز گذشته در بورس ادامه‌دار بود.

 وی افزود: بازار مسکن و خودرو اکنون در رکودی سنگین به سر می‌برند، اگر قرار باشد دارندگان آن اقدام به فروش دارایی‌های خود کنند به راحتی نمی‌توانند آنها را به فروش برسانند و باید زیر قیمت بازار تصمیم به فروش بگیرند.

به گفته شمس، با توجه به اینکه بازار ارز هم رشد قابل توجهی تجربه کرده است و اکنون در رکود به سر می‌برد، بنابراین بازاری جز بازار سرمایه نمی‌تواند پذیرای سرمایه‌های در اختیار مردم باشد به همین دلیل روزهای درخشانی در انتظار بازار سرمایه خواهد بود.

برچسب‌ها دلار بازار سهام نرخ ارز خودرو مسکن بورس بازار سرمایه پروندهٔ خبری بازار بورس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دلار بازار سهام نرخ ارز خودرو مسکن بورس بازار سرمایه دلار بازار سهام نرخ ارز خودرو مسکن بورس بازار سرمایه اخبار کنکور بازار سرمایه فصل پاییز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۶۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس

محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در جریان معاملات امروز ۱۲ اردیبهشت بازار سرمایه شاخص کل بورس با کاهش ۳ هزار و ۹۰۱ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز افزایش ۴۲ واحدی در تراز ۷۵۰ هزار و ۸۴۳ واحدی قرار گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات امروز بازار سرمایه ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۳ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومانی ثبت شده است. امروز همچنین ۲۳۹ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد.

او افزود: امروز ۶۰ درصد بازار به عبارتی ۴۲۴ نماد در محدوده مثبت و ۴۰ درصد در محدوده منفی به کار خود پایان پایان دادند. امروز تعداد خریداران حقیقی در بازار ۹۸ هزار کد و تعداد فروشندگان حقیقی ۱۰۴ هزار کد بود. همچنین امروز صندوق‌های با درآمد ثابت شاهد ورود بیشترین میزان نقدینگی بودند و بیشتر خروج نقدینگی حقیقی‌ها به صنعت فرآورده‌های نفتی اختصاص یافت.

غفوری می‌گوید: این روز‌ها بازار کاملا بی رمق دنبال می‌شود و بازار در حالت بی میلی است و هیچ موتور محرکی با وجود ارزان بودن بازار دیده نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی