Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@08:02:16 GMT

مصوبه تازه دولت، ربطی به کرونا ندارد

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۲۶۱۳۷

مصوبه تازه دولت، ربطی به کرونا ندارد

به تازگی خبری درباره برقراری بیمه بیکاری هنرمندان منتشر شد و این قشر که اغلب آنان در دوران کرونا ناچار به خانه‌نشینی شده‌اند، دلگرم شدند که دولت، راه حلی برای بیکاری و بی‌پولی آنان اندیشیده است اما به فاصله اندکی، ایرج راد، رییس هیات مدیره خانه تئاتر اعلام کرد که مصوبه جدید ربطی به کرونا و پیامدهای آن ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، روز یکم دی ماه خبری به نقل از سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد با این مضمون که دولت با برقراری بیمه بیکاری اهالی فرهنگ، هنر و رسانه موافقت کرده و این موضوع به تصویب رسیده است.

از آنجا که در چند ماه گذشته و بعد از همه‌گیری کرونا که تعطیلی بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری را در پی داشت، بارها موضوع امنیت شغلی و بیمه ایام بیکاری، به عنوان یک مطالبه جدی از سوی جامعه فرهنگی مطرح شد، انتشار این خبر کورسوی امیدی در دل هنرمندان ایجاد کرد که شاید این مصوبه جدید در دوران کرونا، دست آنان را بگیرد و بخشی از دغدغه‌هایشان را برطرف کند.

البته در این خبر جزییاتی درباره چگونگی و همینطور زمان اجرای این مصوبه اعلام نشده بود. با این حال چون بسیاری از هنرمندان در چند ماه گذشته انتقادها و درخواست‌های خود را در زمینه مساله امنیت شغلی مطرح کرده بودند، این ذهنیت در بخشی از جامعه هنری ایجاد شد که شاید این انتقادها موثر بوده و به جایی رسیده است. بخصوص که در بخشی از این خبر، وزیر فرهنگ هم، شرایط سخت هنرمندان را در دوران کرونا تایید کرده بود. بدین ترتیب این امید قوت گرفت که شاید مصوبه تازه بسرعت به جریان بیفتد.

اما ایرج راد رییس هیات مدیره خانه تئاتر و رییس شورای عالی خانه هنرمندان ایران به ایسنا می‌گوید: مصوبه اخیر دولت درباره برقراری بیمه بیکاری اهالی فرهنگ و رسانه، ربطی به دوره کرونا ندارد بلکه مصوبه‌ای است که پیش‌تر در انجمن‌های صنفی سراسری فرهنگ، هنر و رسانه مطرح شده است.

او که در انجمن‌های صنفی سراسری فرهنگ و هنر و رسانه به عنوان نماینده هنرمندان تئاتر حضور دارد، توضیح می‌دهد: پیش از این در انجمن‌های صنفی سراسری، موضوع حقوق ایام بیکاری اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در ماده 92 برنامه پنج ساله ششم توسعه مصوب شده است.

راد یادآوری می‌کند: بند «چ» ماده 92 مربوط به امنیت شغلی است که تصویب شده بود و بند «ح» آن که مربوط به حقوق ایام بیکاری است، باقی مانده و تصویب نشده بود.

او ادامه می‌دهد: «آنچه به تازگی یعنی روز 30 آذر ماه تصویب شده و وزیر فرهنگ و ارشاد از آن خبر داده‌اند ، مربوط به تصویب همین بند «ح» است که از قبل باقی مانده بود و به تازگی در هیات دولت، کار نهایی بر آن صورت گرفته است ولی این مصوبه ربطی به دوران کرونا و برقراری بیمه بیکاری هنرمندان در این مقطع ندارد.»

شکی نیست که این مصوبه، اتفاقی مبارک است ولی با توجه به اینکه هیچ گونه جزییاتی درباره چگونگی و زمان‌بندی اجرای آن و نیز تامین اعتبارش اعلام نشده، بیشتر به یک موضوع مبهم تبدیل شده که پرسش‌های بسیاری برای جامعه فرهنگی و هنری ایجاد کرده است.

انتهای پیام

  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس ایرج راد هيات دولت برقراری بیمه بیکاری دوران کرونا هنر و رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۶۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است

به گزارش خبرنگار مهر، هادی بهداد در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه قرچک گفت: در این دولت بیش از هر دولت دیگری در حوزه افزایش اشتغال تلاش شد و به نتیجه رسید و نرخ بیکاری به صورت چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته و دولت‌های قبل کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای تنظیم روابط کار است، گفت: بررسی مسائل و مشکلات جامعه کارگری، بهبود روابط کارگر و کار فرمایی با بهره‌گیری از سازوکارهای سه جانبه‌گرایی در راستای هدف حفظ و صیانت از نیروی کار در اولویت است.

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کارگران موتور پیشران اقتصاد کشور هستند، قشری از جامعه که تأثیر بسزایی در رونق هرچه بیشتر و حرکت چرخه اقتصاد کشور خواهند داشت جامعه عزیز کارگری هستند.

وی افزود: در این دولت بیش از هر دولت دیگری در حوزه افزایش اشتغال تلاش شد و به نتیجه رسید و نرخ بیکاری به صورت چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته و دولت‌های قبل کاهش داشته است.

بهدادی بیان کرد: بهره‌مندی از شرکت‌های دانش‌بنیان در بهبود عملکرد شرکت‌های تابعه برای رونق و توسعه هرچه بیشتر و بهتر بوده که به نوع خود یک اقدامی جدید و مثبت برای اقتصاد کشور است.

کد خبر 6089162

دیگر خبرها

  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • روند کاهشی نرخ بیکاری خراسان شمالی در دولت سیزدهم