Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینی گفت: تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ برای سد نرماب پیش بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، «سیدمحسن حسینی» در بازدید معاون سیاسی و امنیتی و مدیرکل امنیتی و انتظامی گلستان از سد نرماب گفت: در مجموع سد نرماب حساس ترین و مهمترین سد استان است، وعزم همه استان وشرکت آب منطقه ای، مشاور و پیمانکار سد(سپاسد) بر آبگیری سد تا اردیبهشت 1400 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: در سال 98 مجموع اعتبارات سد 80 میلیارد تومان بود که در سال 99 تا کنون 290 میلیارد تامین اعتبار شده است و به دنبال 110 میلیارد تومان دیگر نیز هستیم.

 

وی با بیان اینکه برای اتمام سد چهار مولفه مورد نیاز است، ادامه داد: استملاک اراضی باقی مانده مخزن سد، نصب تاسیسات هیدرومکانیکال سد که 41 درصد کار خرید و ساخت آن انجام شده است و به توالی در حال نصب است، خاکریزی بدنه سد تا رسیدن به تراز آبگیری که البته در حال انجام است و اتمام ساخت روستای جنگلده بالا که فاز یک آن تا دهه فجر به پایان میرسد و 3 فاز باقی مانده نیز تا تابستان 1400 پایان می یابد از مهم ترین اقداماتی است که می بایست تا آبگیری سد انجام شود.

 

حسینی تصریح کرد: آبرسانی به 4 شهر و 120 روستا، آبیاری اراضی کشاورزی، کنترل سیلاب حوضه نرماب، تامین آب صنعت و غیره از جمله اهداف ساخت سد نرماب است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان در خصوص ساخت روستای جنگلده بالا، اظهارداشت: ساخت این سایت در 4 فاز در حال انجام است که فاز اول پیشرفت خوبی دارد و طبق قول بنیاد مسکن تا دهه فجر به اتمام می رسد. فاز دوم را اخیرا به بنیاد مسکن ابلاغ کردیم. طبق پیش بینی ما  ساخت فاز دوم تا آبگیری سد آماده شود. فاز سوم و چهارم هم انشالله تا تابستان ۱۴۰۰ به پایان برسد.

 

وی افزود: استملاک سه روستای باقی مانده، احداث تصفیه خانه و مخزن و انشعاباتی که باید برای آبرسانی به روستاها انجام شود از دیگر مولفه های سد وشبکه نرماب است که باید اجرایی شود.

 

«احسان مکتبی»، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان نیز در این جلسه اظهار کرد: سد نرمآب جزء سدهای ملی است و همه باید تلاش کنیم که این پروژه بزودی به بهره برداری برسد.

 

وی ضمن بررسی تهیه مسئله سنگ ریپ رپ اظهار داشت: تلاش می کنیم که نحوی کار مدیریت شود که تا پایان دولت شاهد آبگیری سد باشیم و کار به گونه ای انجام شود که موجب اعتلای استان شود.

 

«سیدابوالفضل حسینی نیا» سرپرست فرمانداری مینودشت نیز ابتدا گزارشی از روند پیشرفت پروژه داشت و گفت: پروژه سد نرماب از مهمترین پروژه های استانی می باشد که می بایست هرجه سریعتر به بهره برداری رسیده و مردم از مزایای آن استفاده کنند.

 

گفتنی است، گزارشی از روند اجرای پروزه توسط مهندس ضیائی مدیر سد نرماب و مشکلات حین انجام کار توسط مهندس رضائی پیمانکار سپاسد ارائه شد ومقرر شد پیگیری لازم از جانب معاونت سیاسی در این رابطه انجام شود.

 

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیدمحسن حسینی سد نرماب مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان میلیارد تومان آب منطقه ای انجام شود آبگیری سد سد نرماب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۶۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان

اعتبارات حوزه رسانه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ نسبت به قانون سال ۱۴۰۲، ۵۹ درصد افزایش یافته است. این درحالی است که از مجموع اعتبارات حوزه رسانه در سال ۱۴۰۳، حدود ۹۸ درصد به سازمان صدا و سیما اختصاص یافته است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، به عنوان نخستین قانون بودجه که براساس برنامه هفتم پیشرفت کشور تنظیم شده است، حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان را از محل بودجه عمومی برای دستگاه‌های رسانه‌ای در نظر گرفته است. اعتبارات پیش بینی شده برای این دستگاه‌ها به شرح زیر است:


۱. حدود ۲۴.۰۰۰ میلیارد تومان برای سازمان صدا و سیما (جاری، عمرانی، متفرقه)،
۲. حدود ۳۷۳ میلیارد تومان برای خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) (جاری، عمرانی)،
۳. حدود ۸۱ میلیارد تومان برای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،
۴. حدود ۲۲ میلیارد تومان برای شورای نظارت بر صدا و سیما،
۵. حدود ۲۰ میلیارد تومان برای خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)،
۶. حدود ۱۹ میلیارد تومان برای خبرگزاری خانه ملت.

گفتنی است در لایحه بودجه ۱۴۰۳، مبلغ ۶.۶۰۰ میلیارد تومان به عنوان درآمد اختصاصی برای صدا و سیما برآورد شده که با احتساب این مبلغ مجموع اعتبارات (ردیف ۲۸۳۵۰۰، متفرقه و اختصاصی)، پیش بینی شده برای این سازمان معادل ۳۱.۰۰۰ میلیارد تومان می‌باشد. همچنین مبلغ ۸۳ میلیارد تومان به عنوان درآمد اختصاصی برای خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) پیش بینی شده که با احتساب این مبلغ مجموع اعتبارات (ردیف ۲۸۲۵۰۰ و اختصاصی) پیش بینی شده برای این خبرگزاری در لایحه بودجه ۱۴۰۳ معادل ۴۵۷ میلیارد تومان است.

همچنین اعتبارات حوزه رسانه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ نسبت به قانون سال ۱۴۰۲، ۵۹ درصد افزایش یافته است. این درحالی است که از مجموع اعتبارات حوزه رسانه در سال ۱۴۰۳، حدود ۹۸ درصد به سازمان صدا و سیما اختصاص یافته است.

مهم‌ترین یافته‌ها و پیشنهاد‌های حاصل از تحلیل جداول و پیوست‌های لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور عبارتند از تفکیک نشدن برنامه‌های فصل رسانه به طور جداگانه ذیل امور فرهنگ، تربیت بدنی و گردشگری در لایحه بودجه ۱۴۰۳ برخلاف سال‌های گذشته و در نتیجه فقدان اطلاعات لازم در خصوص اعتبارات برنامه‌ها و عناوین آنها، پیشنهاد افزوده شدن سنجه‌های قابل ارزیابی به متن لایحه برای افزایش اعتبارات عمومی سازمان صدا و سیما در ازای کاهش حجم تبلیغات بازرگانی، پیش بینی اعتبارات مشخص برای اثربخش کردن شورای نظارت به منظور تقویت قانون نحوه اجرای اصل (۱۷۵) قانون اساسی در بخش نظارت، ضرورت رفع ابهام در خصوص معیار تقسیم منابع پیش بینی شده بند «ب» تبصره «۱۳» بخش اول قانون بودجه ۱۴۰۳ برای دستگاه‌های اجرایی.

دیگر خبرها

  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • ۴۲ درصد سد‌های استان گلستان آبگیری شد
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • تقویت صنایع نظامی آمریکا به هزینه اوکراین
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰