Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه عربی ۲۱، به گفته یک منبع مطلع، ولیعهد امارات در سال ۲۰۱۱ مبلغی را به عنوان رشوه به سازمان حقوق بشر جهانی داده تا از انتشار گزارش اقدامات ضد بشری کشورش جلوگیری شود.

مدیر پیشین بخش خاورمیانه سازمان حقوق بشر جهانی می‌گوید محمد بن زاید به واسطه گراهام رابسون، رئیس سابق بانک هاولند مبلغ ۲ میلیون دلار به این نهاد جهانی پرداخت کرده تا بر اقدامات خلاف حقوق بشری امارات سرپوش گذاشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساره ویتسون این اقدام غیر قانونی را اینگونه روایت می‌کند: پس از گزارش‌های ارائه شده در خصوص نقض مکرر حقوق بشر در امارات، ولیعهد این کشور افراد خود را به سازمان حقوق بشر جهانی اعزام کرد. هنوز مشخص نشده است که سازمان حقوق بشر چه زمانی و چگونه به روابط میان رئیس بانک و بن زاید پی برد.

چندی پیش نیز روزنامه آمریکایی بلومبرگ در مطلبی از توطئه ولیعهد امارات علیه قطر آنهم به واسطه بانک هاولند پرده برداشت. در گزارش بلومبرگ آمده بود بن زاید از این بانک به عنوان ابزاری برای تزریق پول در جهت سرپوش گذاشتن بر موارد نقض حقوق بشر در امارات استفاده کرد.

در سال ۲۰۱۱ و همزمان با انتقاد سازمان حقوق بشر جهانی از بازداشت یک فعال حقوق بشر در امارات، رئیس بانک مذکور مبلغی را به حساب این سازمان جهانی پرداخت کرد. گفته می‌شود این رشوه برای بسترسازی عضویت رئیس بانک هاولند در سازمان جهانی حقوق بشر و از دور خارج کردن گزارش‌های افشای نقض حقوق بشر در امارات صورت گرفت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان حقوق بشر جهانی محمد بن زاید امارات متحده عربی سازمان حقوق بشر جهانی حقوق بشر در امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۶۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد:‌ بیش از ۹۹ درصد سهام بانک رفاه کارگران در اختیار سازمان تامین اجتماعی است در حالی که سقف سهم این سازمان در بانک رفاه کارگران ۳۳ درصد تعیین شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، به نقل از دیوان محاسبات، بر اساس گزارش این نهاد نظارتی سقف سهم سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران 33 درصد تعیین شده است در حالی که بیش از 99 درصد سهام این بانک در اختیار سازمان تامین اجتماعی است.

بر اساس این گزارش سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران مکلف بوده‌اند که سهام مازاد بر 33 درصد را واگذار نمایند اما تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • مشمولان سربازی مراقب باشند حبس نخورند!
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم/ گزارش وزیر نفت از سود ۱۲ همتی پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به دلیل زیان‌ده بودن رایگان واگذار شود/ اعلام خبر کاهش نرخ رشد پول از ۳۳ به ۱۶ درصد از سوی رئیس بانک مرکزی
  • ۵ سال زندان در انتظار این مشمولان سربازی
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • برخورد قانونی با سوءاستفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • بانک شهر می‌تواند سعید عزت‌اللهی را پرسپولیسی کند؟ بعید است!
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • پنجمی حسن تفتیان در تور جهانی امارات