Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی احمد زاده روز چهارشنبه در گفت و گویی با اشاره به افزایش امکانات ورزشی در این مدارس، اظهار کرد: ایجاد نشاط و شادابی، افزایش آمادگی جسمانی ، تحرک و استعدادیابی دانش آموزان از اهداف راه اندازی مدارس پویا در آذربایجان شرقی است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح و توسعه زیر ساخت های ورزشی در این مدرسه ها سرانه فضای ورزشی و فعالیت دانش آموزان افزایش می یابد، افزود: برای ایجاد زیر ساخت ورزشی مدارس پویا در استان پنج میلیارد ریال هزینه شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدزاده با اشاره به راه اندازی ۲۴۵ مدره پویا در کشور، تعداد این مدارس در آذربایجان شرقی را ۱۰ باب اعلام کرد و گفت: بخشی از اعتبار راه اندازی مدرسه های پویا توسط مدرسه و بخشی نیز به همت خیران تامین می شود .

به گزارش ایرنا، هدف از اجرای طرح مدارس پویا، شاداب‌سازی مدارس و افزایش فعالیت‌بدنی در قبل، هنگام و بعد از مدرسه است؛ برای افزایش فعالیت بدنی باید همه جای مدرسه شامل حیاط، کلاس‌های درس، راهروها به نحوی طراحی شود تا دانش‌آموزان فعالیت حرکتی بیشتری انجام‌ دهند.

این طرح با شاداب‌سازی حیاط و فضای مدارس، زمینه مناسب جهت ساماندهی فعالیت‌های دانش‌آموزان در ساعات تفریح را فراهم می‌کند تا دانش‌آموزان ضمن انجام فعالیت‌های بدنی ساده در حداقل زمان ممکن از فواید و اثرات ورزش و بازی بهرمند شوند.

در طرح مدارس پویا با متناسب‌سازی فضای حیاط مدارس از طریق رنگ آمیزی، نصب وسایل کم هزینه و بی‌خطر، تلاش شده تا در دانش‌آموزان برای فعالیت‌بدنی انگیزه و علاقه ایجاد شود.

برچسب‌ها مدرسه پویا مدارس آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدرسه پویا مدارس آذربایجان شرقی مدرسه پویا مدارس آذربایجان شرقی اخبار کنکور آذربایجان شرقی دانش آموزان مدارس پویا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۶۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت

مدارس غیرانتفاعی به دلیل مزیت‌های مختلفی که نسبت به سایر مدارس دارد می‌بایست دانش آموزان جهت استفاده از امکانات ارائه شده هزینه‌ای را پرداخت کنند. مدارس غیرانتفاعی نیز هر سال نسبت سال‌های گذشته افزایش شهریه دارند، اما به گفته شهروند خبرنگار ما این افزایش با افزایش حقوق والدین همخوانی ندارد و بسیاری از والدین برای پرداخت آن با مشکلاتی مواجه شده اند.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از شهر رشت درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
سلام، چرا درباره افزایش شهریه مدارس گزارش تهیه نمی‌کنید؟ خانواده‌ها از این میزان افزایش رنجیده خاطر هستند، چون با افزایش حقوق والدین همخوانی ندارد. مدارس دولتی اغلب بالای ۴۰ دانش آموز در یک کلاس هستند دیگر ظرفیت باقی نمی‌ماند برای اضافه شدن دانش آموزان دیگر. مدارس غیرانتفاعی نیز شهریه را به قدری بالا برده است که والدین با مشکل مواجه شدند. بنده از شهر رشت در استان گیلان پیام می‌دهم.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ما است
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان