Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@03:39:44 GMT

سردار شهید سلیمانی؛ الگویی برای همه دوران‌ها

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۲۶۵۴۷

سردار شهید سلیمانی؛ الگویی برای همه دوران‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، شهید سردار قاسم سلیمانی یکی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی شناخته می‌شود.

این شهید والامقام هرگز فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مظلومان جهان در سر نداشت و زندگی خود را صرف مبارزه با ظالمان کرد؛ همواره نگاهش به افق نگاه مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی دوخته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان مؤمنان، مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند و در راه او شربت شهادت نوشیدند، و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. (آیه ۲۳ سوره احزاب)

سردار بزرگ و پرافتخار اسلام در روز ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ آسمانی شد و  ارواح طیبه‌ شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. سال‌ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم همچنین سال‌ها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت.

 او نمونه‌ برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود که همه‌ عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید.

شهادت؛ پاداش تلاش بی‌وقفه سردار قاسم سلیمانی بود

شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه او در همه‌ این سالیان بود، با رفتن او به حول و قوه‌ الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد، اما انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی بوده و هست  که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حوادث تروریستی آلودند.

 سردار سلیمانی در بهمن ماه سال ۱۳۸۹ خورشیدی از سوی رهبر معظم انقلاب، درجه سرلشکری یعنی بالاترین درجه نظامی در ایران را دریافت کرد. ساماندهی نیرو جهت افزایش فعالیت برون‌مرزی ایران شکل گرفت و سلیمانی پس از احمد وحیدی دومین فرمانده سپاه قدس ایران شد.

 شهید قاسم سلیمانی نقش کلیدی در خاورمیانه به ویژه در ناآرامی‌های منطقه‌ای معروف به بیداری اسلامی بهار عربی ایفا کرد و تا پیش از انتصاب به فرماندهی سپاه قدس با باندهای قاچاق مواد مخدر در مرزهای ایران و افغانستان می‌جنگید.

برخی از سیاستمداران معتقدند که انتصاب سردار سلیمانی به فرماندهی سپاه قدس همزمان با قدرت گرفتن طالبان یک پیش‌آمد نبود بلکه او از این رو انتخاب شد که بومیِ منطقه کوهستانی به نام رابُر در کرمان بود و با نظام سیاسی جوامع قبیله‌ای و به طور کلی و با جامعه افغانستان به ویژه آشنایی نزدیک داشت.

سردار سلیمانی و نقش پر رنگ او در دفاع از مردم سوریه

سردار سلیمانی نقش پر رنگی در دفاع از مردم بی‌گناه سوریه در مقابل گروهک تروریستی داعش داشت. او و یارانش که مدافعان حرم نام گرفتند در بیشتر عملیات‌ها حضور داشتند و از مقام حرم و مردم بیگناه سوری به دفاع همه جانبه پرداختند، به طوری که پس از وقوع یک انفجار مهیب در دمشق که به کشته و زخمی شدن چندین مقام سوری انجامید، رسانه‌های جهان گزارش دادند که قاسم سلیمانی نیز در میان کشته‌شدگان قرار دارد و شایعه دخالت ایران در سوریه و کمک به بشار اسد برای سرکوب مخالفان قوت گرفت.

چند روز پس از این ادعا قاسم سلیمانی در دیدار مسوولان نظام ایران با رهبر ایران در تهران حضور یافت. جان مگوایر افسر سابق سیا گفته بود: نبرد القصیر در سال ۲۰۱۳ میلادی‌ که منجر به بازپس‌گیری شهر استراتژیک القصیر به وسیله ارتش سوریه و نقطه عطفی در جنگ بود، تحت نظارت و فرماندهی سلیمانی بوده است و این نبرد را یک پیروزی بزرگ برای او خوانده است.

سرانجام دشمنان کینه توز که رشادت و قدرت سردار قاسم سلیمانی را تاب نیاوردند در بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ خورشیدی با حمله موشکی بالگردهای آمریکایی به ۲ خودروی حامل سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس؛ معاون بسیج مردمی عراق یا الحشد الشعبی و تنی چند از اعضای الحشد الشعبی در اطراف فرودگاه بغداد آنان را به شهادت رساندند.

 شهید سلیمانی رفراندوم جهانی را برهم زد

امام جمعه فیروزآباد در گفت و گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: حاج قاسم بدون هیچ ترسی در مقابل استکبار و ایادی آنها می‌ایستاد و علمدار و مالک ولایت بود.

وی افزود: نگران نباشید حاج قاسم یک نفر نبود، بلکه یک تفکر بود، و خون او مایه حیات انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت خواهد شد.

آیت الله سیدعزیزاله هاشمی زاده ادامه داد:  با شهادت حاج قاسم، راه مقاومت بازتر و روشن‌تر خواهد شد، و ان‌شاالله راه قدس را باز خواهیم کرد و در آنجا جشن خواهیم گرفت.

هاشمی زاده اضافه کرد: سردار سلیمانی رفراندوم جهانی را بر هم زد و ثابت کرد هرگز دست از مقاومت و روحیه جهادی بر نمی داریم.

وی بیان داشت: امروز باید مراقب نفوذی ها و وطن فروشان باشیم و دیپلماسی عزت را از سردار سلیمانی یاد بگیریم چرا که سردار، ذوب در ولایت و مانند سرباز در مقابل فرمانده ، بدون چون و چرا از دستورات رهبری معظم، اطاعت می کرد.

حضور داوطلبانه جوانان در طرح حاج قاسم سلیمانی

در ادامه فرمانده سپاه ناحیه فیروزآباد نیز در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار داشت : یکی از ویژگی‌های مهم طرح حاج قاسم سلیمانی این است که داوطلبان با میل و رغبت در آن حضور دارند و تاکنون نیز اجرای آن به خوبی پیش رفته است.

محمد رسول رضایی گفت: در شهرستان فیروزآباد نیز طرح حاج قاسم سلیمانی در حال اجرا است و تاکنون اقدامات خوبی در قالب آن انجام شده است.

وی ادامه داد: برنامه‌های طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای کمک به وزارت بهداشت و درمان همچنین پشتیبانی از سفیدپوشان نظام سلامت در حال اجرا است.

فرمانده سپاه ناحیه فیروزآباد اضافه کرد: اصلی‌ترین رویکرد این طرح محله محور بودن آن است که تلاش دارد با خانواده محوری مراقبت‌های لازم در هر محله انجام شود.

وی با اشاره به اینکه طرح شهید قاسم سلیمانی با خدمات بهداشتی و درمانی با عضویت سپاه، جمعیت هلال احمر و سایر دستگاه‌های اجرایی است بیان داشت: در این طرح سه تیم شامل تیم مراقبتی – حمایتی – نظارتی پیش‌بینی شده است که شامل پنج کمیته است.

رضایی گفت:  این کمیته‌ها را کمیته حمایت و قرنطینه خانگی و غیرخانگی، کمیته رهگیری و مراقبت، کمیته آموزش همگانی، کمیته نظارت و کمیته عملیاتی منطقه و محله تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اقدامات سپاه در این شهرستان  بیان داشت:  از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ضدعفونی خیابانها،کوچه ها و میادین همچنین مبلمان شهری ، حضور در رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه و جمع آوری بسته های معیشتی در محله ها ، کمک به کادر درمان و حضور موثر در فعالیت‌های سلامت مردم مانند توزیع ماسک ، الکل و مایع ضدعفونی ، فعالیتهای عمرانی و ساخت و ساز خانه های عمرانی محرومان و خانواده های کم بضاعت از جمله اقداماتی بوده که سپاه و بسیج در حد وسیع در این شهرستان انجام داده است.

به گزارش فارس ، به هر ترتیب، سخن گفتن از مردی که بیش از نیمی از عمر ۴۰ ساله خدمت خود را در گمنامی و مجاهدت‌های خاموش گذرانده، کار آسانی نیست.

سال‌ها باید بگذرد تا کسانی پیدا شوند و بتوانند برخی از نقاط ناشناخته کارنامه درخشان این مجاهد نستوه را برای افکار عمومی آشکار کنند تا شاید از آن طریق بهتر بدانیم حقایق پنهان از مجاهدت‌های این فرمانده شهید را درک کنیم.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: قاسم سلیمانی شهید انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی امام جمعه فیروزآباد آیت الله هاشمی زاده فارس فیروزآباد حاج قاسم سلیمانی سردار سلیمانی فرمانده سپاه سپاه قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۶۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰۰ یادواره محله‌محور و خانه‌محور در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۵۰۰ یادواره محله محور و خانه محور در این استان برگزار می‌شود.

سردار حمید خرم‌دل روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در اجلاسیه ۹۲ شهید شهرستان باشت که با حضور سردار علی فدوی جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مسئولان استانی و محلی خانواده‌های معظم شهدا، مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد، افزود: در مدارس و دانشگاه‌ها با حضور رزمندگان دفاع مقدس، ظرفیت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی تبیین می شود.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۲۰۰ جلد کتاب در حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس استان تهیه و چاپ می‌شود.

وی ادامه داد: فیلم سینمایی شهید هدایت الله طیب اهل شهرستان لنده که تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه‌های آمریکا را رها کرده، به کشور بازگشت و سپس به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شده و به شهادت رسید نیز در حال ساخت است.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در راستای کنگره ملی ۲۰۰۰شهید استان، یک رزمایش فرهنگی به مدت ۱۵ شبانه روز در استان برگزار می‌شود و در حاشیه این برنامه فرهنگی نمایشگاه بزرگی نیز برپا خواهد شد.

خرمدل تاکید کرد: تمثال امیر شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد طراحی و تقدیم خانواده شهدا می‌شود. همچنین تصاویر همه شهدای استان در بلوارهای شهرهای استان نصب خواهند شد.

وی با اشاره به فعالیت های عمرانی و خدمت به مردم به تعداد هر شهید استان تا زمان برگزاری دومین کنگره ملی ۲۰۰۰شهید استان  کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در همین راستا ۲۰۰۰ سری جهیزیه تقدیم زوج‌های جوان خواهد شد.

همچنین حجت‌الاسلام امید گنجه‌ای، امام جمعه شهر باشت با اشاره به جایگاه و مقام شهدا بر اساس آیات و روایات اشاره کرد و گفت: شهید سه منزل را تجربه کرده است. قلب پدر و مادر، معرکه شهید و آغوش پروردگار این سه منزل است. شهید از آغوش مادر به آغوش خداوند عروج کرده است که ۷۰ مرتبه از مادر مهربان‌تر است. جایگاه شهید قلب مادر و آغوش خداوند است.

وی افزود: من از طرف ایل بزرگ شهرستان باشت باوی صحبت می‌کنم. در کتب تاریخی به پهناور بودن شهرستان باشت سخن گفته است. این شهرستان از رودخانه پل بریم، اشکفت شاه تا شوش در خوزستان طول دارد و مسیر عبور امام رضا(ع) از خان‌احمد شهرستان باشت می‌گذرد. من از این شهر بزرگ، شهر انسان‌های مدیر و کسانی که تمدن داشتند، سخن می‌گویم.

امام جمعه باشت با بیان اینکه مدیریت در ذات فرزندان این شهرستان است، اظهارکرد: تشکر می‌کنم از همه کسانی که شبانه‌روز برای برگزاری این اجلاسیه تلاش کردند.

به گزارش ایسنا، وی از سردار فدوی جانشین فرماندهی سپاه پاسداران درخواست کرد: سردار شهید درخشان، سردار بزرگی بود و به تعبیر خیلی‌ها او پدر موشکی دریا بود. درخواست من اینست که موشک یا یکی از تجهیزات موشکی سپاه را به‌نام این شهید نامگذاری کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر
  • ۲۵۰۰ یادواره محله‌محور و خانه‌محور در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • کلنگ‌زنی ۶۰واحد مسکن مددجویی در چهارمحال و بختیاری توسط سپاه
  • درخواست موشکی امام جمعه باشت از جانشین فرمانده سپاه پاسداران
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی