Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیروس همتی نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار مهر و در آستانه سالگرد شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی درباره جای خالی مفاخر و قهرمانان ملی در عرصه هنرهای نمایشی و چالش‌های پرداختن به چنین مضامینی عنوان کرد: در زمینه پرداختن به زندگی قهرمانان ملی کشور علاقه زیادی از جانب نویسندگان و کارگردانان حوزه تئاتر وجود دارد اما متاسفانه دست هنرمندان ما در پرداختن به چنین سوژه‌هایی باز نیست و آزادی عمل کمتری نسبت به مضامین دیگر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان نمونه سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی حتماً ویژگی‌های منحصر به فردی داشته‌اند که دست گذاشتن روی آنها قابلیت نمایشی دارد. البته هنرمندان ما متوجه این موضوع هستند که برخی از سوژه‌ها حساسیت برانگیز هستند اما برخورد نامناسب برخی از مسئولان باعث دل‌زده شدن آن‌ها در پرداختن به زندگی قهرمانان ملی ما می‌شود.

وی ادامه داد: حتی کارگردانان ما هم وقتی متن‌هایی که در اختیارشان قرار داده می‌شود بسته و محدود و کلیشه‌ای هستند از روی صحنه بردن آنها فرار می‌کنند. با تعامل و گفتگو می‌توان این مسائل را برطرف کرد و دست به تولید آثاری زد که در شان جایگاه و مقام قهرمانان ما باشد و کاری کرد که نویسندگان ما با خلاقیت و در اختیار داشتن منابع پژوهشی، اثری تاثیرگذار و مردمی درباره این افراد خلق کنند.

همتی درباره لزوم ایجاد تعامل بین سفارش دهندگان این مضامین با هنرمندان بیان کرد: معتقدم یکی از عواملی که باعث رشد و شکوفایی تئاتر مذهبی و دینی در چندسال اخیر شده است به دلیل آزادی عملی بوده که دبیران جشنواره‌ها به هنرمندان داده‌اند. وقتی دبیر جشنواره به هنرمند آزادی عمل می‌دهد آنها هم به هر حال خط قرمزها را می‌شناسند و می‌دانند که چه مسائلی را باید رعایت کنند. به عنوان نمونه با آزادی که به من داده شد توانستم نمایشنامه «کاش می‌شد سرنوشت از سر نوشت» را که قصه‌ای برگرفته از تعزیه «دختر خُتَن» دارد بنویسم؛ داستانی مذهبی که با توجه به شرایط روز جامعه معاصرسازی شده است. در این اثر دختر ختن در خواب عاشق قهرمان خواب‌هایش می‌شود و قهرمان خواب‌های این دختر وعده ملاقات در واقعیت را در کربلا به او می‌دهد.

این نویسنده در پایان صحبت‌هایش عنوان کرد: هرچقدر آدم‌ها انسانی‌تر و زمینی‌تر به تصویر کشیده شوند به همان اندازه شخصیتشان برای مخاطبان باورپذیرتر و جذاب‌تر خواهد بود از همین رو امیدوارم این فضا برای هنرمندان فراهم شود تا بتوانند قهرمانان ملی ما را در فضایی انسانی و به دور از کلیشه‌ها به تصویر بکشند.

کد خبر 5102333 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: سیروس همتی تئاتر ایران قاسم سلیمانی قاسم سلیمانی چهاردهمین جشنواره سینما حقیقت جشنواره تئاتر مقاومت سریال ایرانی موسیقی ایرانی شبکه پنج سیما فیلم سینمایی کنسرت آنلاین شب یلدا شبکه سه سیما سینمای مستند سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر شبکه دو سیما رادیو نمایش قهرمانان ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۷۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ،مستوفی، سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی افزود: سال گذشته از ۴۲ هزار سوت زنی مالیاتی که در سامانه سوت زنی ثبت شده بیش از ۷۰ درصد آن متعلق به حوزه فعالیت پزشکی بوده است.

مستوفی گفت: ازاین گزارش‌ها حدود ۱۰ هزار تخلف با بازدید میدانی به تایید رسید و اطلاعات آن به سازمان نظام پزشکی ارسال شد تا سازمان برابر با ضوابط قانونی با این موارد برخورد کند.

سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی خاطر نشان کرد: عمده گزارش‌های ثبت شده مربوط به اخذ وجه به وسیله کار و عدم استفاده از کارتخوان بوده است.

وی افزود سازمان مالیاتی نسبت به احصا کارت‌هایی که پزشکان به جای کارتخوان از آن برای دریافت وجه استفاده می‌کردند، اقدام کرده و از این اطلاعات برای محاسبه مجموع درآمد این پزشکان و محاسبه مالیات استفاده می‌شود.

مستوفی گفت : علاوه بر این تخلفات موجب می‌شود تا برخی از پزشکان از امکان مشوق‌های مالیاتی ماده ۱۰۰ محروم شوند.

سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی همچنین درباره موضوع ممنوع الخروجی مدیر عامل یکی از بانک‌های خصوصی به دلیل ارائه ندادن اطلاعات تراکنش‌های مشکوک بانکی فعالان اقتصادی به سازمان امور مالیاتی افزود: هماهنگی لازم با اعضای هیئت مدیره این بانک انجام شده و اطلاعات مورد نیاز در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • ناپولی ۲-۲ آاس رم/ فرار یک امتیازی یاران آزمون از ناپل+ فیلم
  • فرار سرمایه‌ها از اسرائیل ادامه دارد
  • فرار یک بوفالو از چنگ شیرهای گرسنه + فیلم
  • (ویدئو) سرنوشت تلخ گورخر؛ فرار ناموفق و تکه تکه شدن توسط کروکودیل!
  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • مذاکره بامزه محیط بان با خرس در جنگل‌ مازندران
  • سکانس‌هایی از فیلم شماره ده