Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهادی در مورد تعیین نحوه‌ اعتقاد کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به ولایت فقیه مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه (3آذر)مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ،مهرداد ویس کرمی نماینده  مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی ، پیشنهادی را در اصلاح ماده ۲ این طرح مطرح کرد که اشتهار به ثبات در اعتقاد به امامت و ولایت و التزام عملی به آن در گفتار، نوشتار و رفتار سیاسی به عنوان معیارهای رجال مذهبی پیش‌بینی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خیلی‌ها در این باره می‌گویند به دلیل این‌که ولایت فقیه در قانون اساسی آمده آن را قبول داریم اما این اعتقاد  نیست بلکه از سر اجبار است.

نماینده خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی اضافه‌ کرد: عقیده یک بحث درونی است و قابل سنجش  نیست، لذا ما التزام عملی آوردیم که سنجش‌پذیر باشد.

در ادامه پیشنهاد به رای مجلس شورای اسلامی گذاشته شد که نمایندگان با آن مخالفت کردند.

در ادامه بررسی این طرح محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه پیشنهاد حذف ماده ۲ این طرح را مطرح کرد که در آن احراز شروط مربوط به معیارهای رجال مذهبی و سیاسی کاندیداهای ریاست جمهوری تعریف شده است.

وی ادامه داد که تعریف معیارهای رجال مذهبی و سیاسی برعهده شورای نگهبان است و ما با این کار انگار داریم در کار شورای نگهبان دخالت می‌کنیم.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رییس مجلس شورای اسلامی در مخالفت با این پیشنهاد اظهار کرد: ماده اصلی این طرح ماده ۲ یعنی تعریف رجال مذهبی و سیاسی است. با نگاهی به انتخاب جریان تشکیل دولت‌ها و انتخاب رییس جمهورها و علاوه بر آن مشکلات و انحرافات رییس جمهورها در دوران کاری‌شان می‌توان به دقیق نبودن خصوصیات ذکر شده در ماده ۲ در روسای جمهور پی برد.

وی ادامه داد: بسیاری از آنها علی‌رغم داشتن سابقه مدیریت و مسئولیت‌های کلان، فاقد راهبرد و بینش اعتقادی دقیق بوده و نسبت‌شان با آرمان‌های انقلاب اسلامی و اصول اعتقادی‌شان و همچنین ولایت فقیه روشن نبوده است و اینها باعث مشکلات در کشور شده است.

محمدجواد کولیوند معاون پارلمانی وزیر کشور نیز با اعلام مخالفت دولت با این پیشنهاد گفت: مجلس با این مصوبه در کار شورای نگهبان دخالت می‌کند.

همچنین در ادامه نمایندگان با پینشهاد مهرداد ویس کرمی در مورد ضرورت اشتهار به استقامت فکری در اندیشه ناب اسلامی برای داوطلبان حضور در انتخابات ریاست جمهوری مخالفت کردند.

وی گفت: ما چگونه می خواهیم اعتقاد به ولایت فقیه را اثبات کنیم؟، بعضی از افراد دچار دگردیسی می شوند مثلا برخی از کسانی که در تسخیر لانه جاسوسی بودند امروز حتی منکر مبارزه با آمریکا هستند. کاندیداهای ریاست جمهوری باید استقامت فکری داشته باشند. فردی که ثبات عقیده ندارد نمی تواند رئیس جمهور شود. ما نباید در تاریکی تیری بیندازیم بلکه باید عمل و رفتار کاندیداها را در کتب و گفتار و نوشتار آنها بررسی کنیم.

ادامه دارد...

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: ریاست جمهوری انتخابات مجلس رجال مذهبی و سیاسی مجلس شورای اسلامی ریاست جمهوری ولایت فقیه ماده ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۷۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس جوهری افزود: در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک ۲ داوطلب برای یک کرسی مجلس به رقابت خواهند پرداخت.

وی یاد آور شد:انتخابات در حوزه انتخابیه تهران الکترونیکی خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جدیدترین موضع گیری حماس درباره مذاکرات آتش بس غزه
  • سوخت و بیمه لنج‌داران باید پیگیری شود
  • آمار داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • تصویب یک طرح برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل در آمریکا
  • واکنش محمد مهاجری به دلایل رد صلاحیت روحانی
  • تصویب طرحی در آمریکا برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل
  • البرز آماده مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌شود
  • شروع تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در خوزستان
  • افشاگری کیهان درباره مخالفت با لایحه عفاف و حجاب
  • تنش آبی و نبود صنایع تبدیلی از چالش‌های مهم خدابنده است