Web Analytics Made Easy - Statcounter

چرا من باید باور کنم که ما، تیمی هموزن اولسان هیوندای ۵، ۶ تیم و بلکه ۷، ۸ تیم خوش‌نقش دارد که نه پرسپولیسند و نه استقلال ولی خوبند و فوتبال مقبول و روز به روز بهتر شونده بازی می‌کنند!

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

یکم- از بازی پرسپولیس- اولسان هیوندای کره، چه نتیجه‌ای باید گرفت؟ چشمها را بر تمامی واقعیتهای میدانی بستن و ناتوانستن پرسپولیس- قهرمان ۴ ساله لیگ برتر- را عمده کردن و سپس تعمیم دادن اشکالات واقعاً موجود در بازی پرسپولیس را به تمام فوتبال ایران و نتیجه گرفتن که:
…باز هم نشد و نمیشود!… یک بار دیگر باختیم و همیشه باید بازنده باشیم، آن‌هم به چه دلیل علم‌آورانهای؟ چون تا امروز باخته‌ایم و از آنجا که روز شنبه ۲۹ آذر ۹۹ را هم به حریف دادیم، پس این جریان شکست‌پذیر ادامه پیدا میکند و ما «باخت‌خوش»های خوش باخت، از پیش محکومیم و از قبل بازندهایم!
با این تفکر- که نیمه پر لیوان را نمیبیند، چون دیدن را بلد نیست و نیمه خالی آن را پررنگ میکند- دعوا نداریم! ولی از ارزیابی و از اعتقاد خود که متکی است به ارزیابی نحوه بازی و میدانداریاش در زمین، برنمیگردیم! پرسپولیس باخت ولی برای باختن و برای مغلوب شدن بازی نکرد! مرد و مردانه بازی کرد ولی کم‌فشار! پرسپولیس، عامل جنگهای لازم دو به دو نبود! ما، آغازگر جنگها نبودیم!

فوتبال در بتن آرمه
دوم- ما هم مثل یحیی، وقتی میگوید: باید هر دو بازی مردانش، برابر نساجی و ذوبآهن برگزار میشد، میفهمیم که چرا و دیدیم که چرا؟ پرسپولیس کم بازی کرد و قابلیت لازم برای انجام دادن یک فینال را کسب نکرد! خیلی ساده و خیلی بدیهی! کاملاً قابل پیش‌بینی! و قابل پیشگیری!
عواملی که علت وجودیشان و فلسفه حضورشان، توجه به همین نکات ظریف، پرتعداد و قابل گمانهزنی است، کار خود را درست انجام ندادند! میپرسید کی؟ میگوییم: …از همان روزی که قرار شد در زمین نمدپوش شده، رشتهدار و علفی شکل قائمشهر مسابقه داده شود! کار از این مرحله است که عیب دارد! مسئله وقتی موجودیت و پیکره فوتبال ما را میبلعد که بیخیالانه و شهلانگارانه، حکم می‌کنند و فرمان میدهند که باید روی زمین بتن آرمه ۸۰ سانتی، فوتبال بازی کنید که نمیشود! و نباید هم بشود!
زمینهای کره، ژاپن، چین، مالزی و همه شرق آسیا را مقایسه کن با کارگاه‌های نمدمالی ما! ببین که گریند بر آن دیده کاینجا نشود گریان!

پرسپولیس یاد گرفت و یاد داد
سوم- همه این حرف‌ها به جای خود! همه این رد و قبولها را می‌پذیریم و میگوییم «مربوط میشوند به ذات خوش‌طینت فوتبال»! اما برای این سؤال هم یک جواب محکمه‌پسند لازم داریم که بدانیم: نظیر این پرسپولیس که در فینال باشگاههای آسیا پا به پای کرهای‌ها آمد و در دقایقی بهتر هم آمد، چند تیم دیگر داریم؟ فقط استقلال؟ یا انصافتان آن‌قدر هست که بگویید، تراکتور هم، گلگهر هم، سپاهان و فولاد اهواز هم! درباره نفت آبادان چه نظری دارید؟
پرسپولیس فینال لیگ آسیا، از این تیمها که شمردیمشان، چه چیز بیشتری دارد؟ فوتبال استقلال، با همه دردسرهای ریشه‌دارش و با همه کاستی‌های پر شاخ و برگش، چه کمبودی دارد؟ یا تراکتور که گاهی به نظر می‌رسد نمی‌داند چه کار می‌خواهد بکند؟
چرا من باید باور کنم که ما، تیمی هموزن اولسان هیوندای ۵، ۶ تیم و بلکه ۷، ۸ تیم خوش‌نقش دارد که نه پرسپولیسند و نه استقلال ولی خوبند و فوتبال مقبول و روز به روز بهتر شونده بازی می‌کنند!

بُریده از نامدیران
سلام بر خودمان
چهارم- منظور از راهاندازی لیگ برتر چه بود و چه هست؟ برای چه یک سازمان عریض و طویل از مردان کاربلد و از ناکاربلدان الکی خوش را سرگرم و مشغول مسابقههای موسوم به لیگ کردهایم؟ اگر قلعهنویی نتواند یک تیم خوب- به معنای واقعیاش خوب- درست کنر، پس حیف…
اگر نکونام فولاد اهواز را در قالب یک تیم خوب ولی صرفاً مدافع پیش ببرد که به اهداف استراتژیک فوتبال ایران کمکی نکرده است! یا تراکتور که ماندهایم چه باید فهمید، چه میتوان فهمید از آنچه دلخواهش است و دنبال آن است!
لیگ آسیا، نه آن‌طور که ‌ما دنبالش بودیم تمام شد! بازنده شدیم! پرسپولیس خوب هم ظاهر شد اما باخت! حالا چه باید کرد؟ صبر کنیم تا خودش خشک شود و بیفتد؟ یا درسی لازم است، عبرت باید آموخت و دست به کار شد؟! از فدراسیونیها، امید هیچ ثمری نیست! ما باید هوای فوتبال را داشته باشیم! این ما هستیم که فوتبال را مثل بچهمان دوست میداریم! آنها که دستاندرکارند، حیوونکی‌ها گناهی ندارند، «این‌کاره» نیستند! باید مردان این‌کاره و دلسوختههای عاشق را به وسط میدان کشید! تا ۱۰ اسفند باید خیلی از کارها را ممکن کرد!

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: پرسپولیس استقلال پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۸۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال؛ صعود سپاهان، حذف پرسپولیس 

۷ دیدار از رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور دیروز (جمعه) برگزار شد تا تکلیف تیم‌های راه یافته به دور یک چهارم نهایی مشخص شود. روز گذشته تقابل بین تیم‌های مس رفسنجان و پیکان در این مرحله انجام شده بود که تیم تحت هدایت محرم نویدکیا در ضربات پنالتی پیکان را شکست داد و به دور بعدی راه پیدا کرد.

در یکی از مهمترین بازی‌ها پرسپولیس در ضربات پنالتی مقابل آلومینیوم شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. همچنین در دیگر بازی حساس هم سپاهان در وقت‌های اضافه استقلال ملاثانی را از پیش رو برداشت تا راهی یک چهارم نهایی شود.

نتایج نهایی رقابت‌های دیروز را در ادامه مشاهده می‌کنید:

مس کرمان یک (۳) - (۵) چادرملو اردکان یک (نتیجه نهایی در ضربات پنالتی)
گل‌ها: علی وزیری پناه در دقیقه ۸۱ برای مس - ابراهیم رضا زاده در دقیقه ۹۰ برای چادرملو

فجر سپاسی صفر - گل گهرسیرجان ۳ (نتیجه نهایی)
گل‌ها: سعید سحرخیزان در دقیقه ۲۷، روبرتو تورس در دقیقه ۷۸ و مسعود زائر کاظمینی دقیقه ۸۷ برای گل گهر

هوادار ۳ - مس سونگون یک (نتیجه نهایی)
گل‌ها: داریوش شجاعیان در دقیقه ۱۳، بابک مرادی دقیقه ۲۰ و محمد علی عبداللهی در دقیقه ۷۶ برای هوادار - صائب محبی (گل به خودی) در دقیقه ۳۰ برای مس سونگون

آلومینیوم اراک ۴ (۶) - (۵) پرسپولیس ۴ (نتیجه نهایی در ضربات پنالتی)
گل‌ها: استون اورونوف در دقیقه ۱۱، عیسی آل کثیر در دقیقه ۲۵، سینا اسدبیگی ۹۴ و عیسی آل کثیر در دقیقه ۱۰۶ برای پرسپولیس - مهدی لیموچی در دقیقه ۸۵، شروین بزرگ در دقیقه ۵+۹۰ و ۱۱۱ و علیرضا نقی زاده در دقیقه ۱۲۰ برای آلومینیوم

تراکتور یک (۳) - (۱) ذوب آهن یک (نتیجه نهایی در ضربات پنالتی)
گل‌ها: مهدی هاشمی نژاد در دقیقه ۴۶ برای تراکتور - محمد حسین اسلامی در دقیقه ۶۱ برای ذوب آهن

ملوان ۲ - سایپا یک (نتیجه نهایی)
گل‌ها: محمد عمری در دقیقه ۶۷ و حسین صادقی در دقیقه ۱۱۹ برای ملوان - محمد حسین خسروی در دقیقه ۶۹ برای سایپا

استقلال آبی پوش ملاثانی یک - سپاهان ۲ (نتیجه نهایی)
گل‌ها: کاوه رضایی در دقیقه ۴۰ و شهریار مغانلو در دقیقه ۱۱۷ برای سپاهان - میلاد پاک پرور در دقیقه ۲+۹۰ برای استقلال ملاثانی

دیگر خبرها

  • استقلال و یاسین سلمانی، بیرانوند و سپاهان!
  • خداداد: سرنوشت قهرمانی دست استقلال است | پرسپولیس بهتر است اما این حرف‌ها در مورد تیم نکونام خنده‌دار است
  • اعلام نتایج یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال/ سپاهان صعود کرد، پرسپولیس حذف شد
  • پرسپولیسی ها ما را مسخره کردند | مشکل بازیکن استقلال بود که بی دلیل در زمین ایستاده بود
  • نتایج یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال؛ صعود سپاهان، حذف پرسپولیس 
  • حسینی: روند ناکامی‌های ما در بازی با پرسپولیس قطع شد / مقابل استقلال هم می‌شد کامبک بزنیم
  • رجاییان: عده‌ای در جایگاه ویژه پرسپولیس را تشویق کردند/ بردن استقلال و پرسپولیس خیلی کیف دارد+فیلم
  • تغییر مدیریت در کار نیست؛ مدیران سرخابی حداقل تا پایان فصل در استقلال می‌مانند
  • حکم سنگین علیه دروازه‌بان استقلال چگونه صادر شد؟
  • مسابقات پیشکسوتان فوتبال تهران؛ پرسپولیس در آستانه صعود، استقلال در یک قدمی حذف