Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@18:25:14 GMT

سال آینده باید مرغ وارد کنیم

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۲۹۲۸۹

سال آینده باید مرغ وارد کنیم

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران گفت: مشکل نهاده‌های دامی همچنان پابرجاست و اگر دولت با همین فرمان ادامه دهد، بی تردید بهار سال آینده باید مرغ وارد کند.

به گزارش مهر به نقل از صدا و سیما، مجید موافق قدیری در خصوص خبر دبیر ستاد تنظیم بازار کشور مبنی بر اینکه «مشکل نهاده‌های دامی رفع و ۱۰۰ درصد نهاده‌ها تأمین شده است»، افزود: یکی از مشکلات کشور این است که هیچ وقت آمار درست، شفاف و رسمی در بخش‌های مختلف دولتی ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا به امروز باید چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار نهاده وارد کشور می‌شد که تا شنبه گذشته سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار کالا وارد شده است. یک میلیارد و ۶۵۷ میلیون دلار برای واردات نهاده‌های دامی توسط بانک مرکزی نه تأمین و نه تخصیص داده شده است.

موافق قدیری با بیان اینکه هم اکنون دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن ذرت فقط در گمرکات کشور وجود دارد که به دلیل عدم تأمین، تخصیص و انتقال ارز ترخیص نشده است، اظهار داشت: آمارها و همچنین وضعیت بازار، سخنان دبیر ستاد تنظیم بازار مبنی بر رفع مشکل نهاده‌های دامی را تأیید نمی‌کند.

وی تصریح کرد: متأسفانه کشور به لحاظ وضعیت نهاده‌های دامی در شرایط خوبی به سر نمی‌برد و بازار هم گواه این مطلب است. اگر دولت با همین فرمان بخواهد به سمت جلو برود بی تردید بهار سال آینده باید مرغ وارد کند بنابراین ایران که هفتمین کشور تولید کنند مرغ دنیاست، به واردکننده این کالا تبدیل می‌شود.

موافق قدیری بیان داشت: جدا از مرغ، کشور در تأمین سایر محصولات پروتئینی نیز با مشکلات جدی رو به رو خواهد شد چرا که توزیع قطره چکانی نهاده‌ها از سوی وزارت جهاد کشاورزی عطش بازار را کم نخواهد داد.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران گفت: تولیدکنندگان همیشه به طور متوسط حداقل برای دو ماه مصرف دام و طیور خود نهاده در انبارها ذخیره می‌کردنداما متأسفانه امروز این عدد به سه تا چهار روز رسیده است.

وی افزود: ضرورت ایجاب می‌کند با توجه به اهمیت موضوع انتقال ارز مورد نیاز نهاده‌های موجود در گمرکات، سرعت بالایی به خود گیرد و ترخیص کالاها با شدت بیشتری انجام شود تا عطش بازار فروکش کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: هفته پژوهش کارت اعتباری سهام عدالت کنت مک کنزی سنتکام واکسن فایزر مرغ ستاد تنظیم بازار هفته پژوهش کارت اعتباری سهام عدالت کنت مک کنزی سنتکام واکسن فایزر نهاده های دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۹۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: شرکت پشتیبانی امور دام و مدیران استانی بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان ها مشغول هستند و خرید مرغ نسبت به یک ماه گذشته ۲۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، حسین شیرزاد اظهار کرد: امروز بازار نهاده ها در آرامش کامل است. شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میلیون تن نهاده با ارز ترجیحی و بهره گیری از مکانیزم استمهال، خدمتی به جامعه مرغداران کرده به گونه ای که عمده انبارهای مرغداران و زنجیره‌ها پر از نهاده است.

وی ادامه داد: صنعت مرغداری وارد یک کلاس جهانی جدید شده و ما نیازمند یک گفت و گوی ملی با مرغداران عزیز کشور هستیم. زمان آن رسیده که با بهره وری و کارایی بالاتری تولید کنیم.

شیرزاد یادآور شد: در حال حاضر همکاران شرکت و مدیران استانی بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان ها مشغول هستند و با همه ظرفیت مان متعهد به خرید مرغ هستیم و با شیبی ۲۷ درصدی طی یکماه گذشته شرکت به رکورد خرید روزانه ۱۰۰۰ تن مرغ رسیده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان حدود ۱۷ هزار تن مازاد مرغ از استان‌ها خریداری شد. طی سه شب متوالی اخیر متوسط وزن مرغ ها در کشتارگاه ها بالای ۲ کیلو و ۹۰۰ گرم شده است، بنابراین دیرکشتاری اتفاق افتاده چنانکه تا ۵۹ روزگی مرغ را نگه می دارند. پیامد این روش از سوی مرغداران افزایش ذخایر گوشت سفید در کشور است.

بنابر اعلام شرکت پشتیبانی امور دام، وی اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام امسال واردات گوشت مرغ را از دو ماه قبل در فراخوان و مناقصه های بین المللی متوقف کرده و با افتخار تکمیل و کهنه و نو شدن ذخایر استراتژیک مرغ کشور با تولید داخل صورت می‌گیرد.

 شیرزاد گفت: صنعت مرغداری نیاز به منابع مالی جدید، سرمایه درگردش مکفی و بیمه قیمت محصولات اش دارد. حتما باید کریدورهای صادراتی فعال شود. صادرکنندگان مرغ باید مشوق های صادراتی و بسته های حمایتی دریافت کنند. صادرات موفق مرغ وابسته به زیرساخت های مناسب صادراتی و ظرفیت های کشتارگاهی استاندارد است که در حال حاضر در آن ضعف داریم و نیاز به تقویت کمی تعداد کشتارگاه ها و ارتقای کیفیت مدیریت صادرات مرغ در کشور داریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرونده داغ چای روی میز مسئولان گیلان
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان