Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک از آغاز مجدد طرح پایش و اندازه‌گیری میزان آلایندگی هوای این شهر خبر داد و گفت: آلودگی هوا یکی از مهمترین مشکلات زیست محیطی مرکز استان مرکزی است.

به گزارش برنا از اراک ،  دکتر علی کولیوند افزود: یکی از بحث‌هایی که به دانشگاه علوم پزشکی مربوط می‌شود تعیین تاثیر این آلودگی بر روی سلامت شهروندان است که تا چه اندازه باعث مرگ و میر و انواع بیماری‌ها مانند قلبی و عروقی، تنفسی و ریوی، سرطان و دیگر بیماری‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  بررسی زیان آلودگی هوا از لحاظ اقتصادی را نیز مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: رسالت دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی سلامت این است که به سوال و پرسش مهم و مطالبه عمومی مردم و مسئولان در خصوص آلودگی هوا پاسخ دهد.

دکتر کولیوند افزود: در چند سال گذشته یک طرح جامع و کامل در این خصوص از سوی دانشگاه علوم پزشکی اراک آماده و در کارگروه کاهش آلودگی هوا در آن زمان ارائه و مطرح شد که توسط اعضا به تصویب رسید، اما بودجه‌های لازم تخصیص  نیافت و این طرح محقق نشد.

وی اظهار داشت: مقرر شد طرح دیگری در همین راستا و با اصلاحات لازم تدوین شود و در آن هزینه‌ها  تا حد ممکن کاهش یابد تا بتوان بر اساس منابع موجود، اقدامات لازم را انجام داد، که در همین راستا نشست‌هایی در دانشگاه علوم پزشکی و پژوهشکده محیط زیست دانشگاه تهران با چند نفر از متخصصین در زمینه آلودگی هوا و اپیدمیولوژی برگزار شد و در نهایت طرحی با حداقل هزینه ممکن طراحی شد.

وی بیان کرد: علاوه بر آلاینده هایی که محیط زیست اعلام می‌کند در این طرح، آلاینده‌های مهمی که به صورت روزانه سنجش نمی‌شوند نیز از جمله فلزات سنگین، هیدروکربن‌های فرّار از قبیل بنزن، که برای سلامتی بسیار خطرناک هستند نیز سنجیده خواهد شد.

وی سنجش سهم هر یک از منابع آلودگی نظیر صنایع و اتومبیل‌ها از ویژگی های این طرح عنوان کرد و گفت: در این طرح سنجش یکساله‌ای به صورت مداوم از همه آلاینده‌ها انجام می‌شود و پس از آن می‌توان با دقت بیشتری مقدار و میزان آنها را اعلام کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: طرح کاهش آلودگی هوای اراک دانشگاه علوم پزشکی آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۹۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌: بعد از حمله به اسرائیل دلار تسلیم شد و افزایش نیافت

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه «وعده صادق» خروجی دانشگاه‌های ماست، گفت: اگر دانشگاه قوی و موشک قوی داشته باشیم؛ حتی اقتصاد هم تسلیم می‌شود.   به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی رستمی در سی و یکمین آیین نکوداشت استاد برگزیده کشوری که امروز در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی در حال برگزاری است با تبریک روز معلم با تاکید بر اینکه «وعده صادق» خروجی دانشگاه های ماست، اظهار کرد: روند اتفاقات بعد از عملیات وعده صادق ثابت کرد که اگر دانشگاه قوی و موشک قوی داشته باشیم؛ حتی اقتصاد هم تسلیم می‌شود.   وی در ادامه افزود: در شرایطی که نرخ دلار با هر خبری تغییر می‌کرد، به دلیل قوی بودن اقتصاد کشور، دلار هم تسلیم شد و افزایش نیافت.   رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه باور قطعی این است که که اگر بناست کشور حرکت رو به جلو داشته باشد، با تکریم استاد و دانشمند رقم می‌خورد، گفت: افتخارات امروز در کشور و بازدارندگی که ایحاد شده همه محصول تلاش دانشمندان ایران اسلامی است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • بودجه ۱۰ هزار میلیاردی فوق‌العاده خاص نظام سلامت
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌: بعد از حمله به اسرائیل دلار تسلیم شد و افزایش نیافت
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد