Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،صنعت معدن روز به روز در حال گسترش و توسعه است و شرکت‌های فعال در این زمنیه دائما در حال ساخت دستگاه‌‍‌هایی هستند که به وسیله آن‌ها بتوانند مراحل استخراج از معادن را راحت‌تر انجام دهند. بر اساس اطلاعات منتشر شده میزان استخراج از معادن در دهه گذشته حدود ۲۸ درصد کاهش یافته است و این موضوع باعث شده تا شرکت‌هایی که در حال استخراج از معادن هستند به سمت استفاده از اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی سوق یابند تا از این طریق بتوانند به سود حداکثری در بخش استخراج از معادن دست پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های فعال در زمینه حمل و نقل و استخراج از منابع، از کامیون‌ها برای انتقال موارد استخراج شده از معادن استفاده می‌کنند، اما مشکلی که در این زمان به وجود می‌آید از دسترس خارج شدن یک کامیون از چرخه استفاده در صورت نبود راننده آن است و همین موضوع سبب شده تا شرکت‌ها به فکر استفاده از کامیون‌های بدون راننده برای استخراج از معادن بیفتند که به این ترتیب می‌توان در هر ساعتی از شبانه روز عملیات استخراج را از معادن انجام داد.

 

بهبود وسایل مورد استفاده در معادن با اینترنت اشیا

شرکت Fortescue Metals در این روش از دوربین‌هایی استفاده کرده است که نشان می‌دهد ربات‌های حمل کننده موارد استخراج شده از معادن در چه وضعیتی قرار دارد و حتی ظرفیت موجود در هر کامیون را به مسئولان نمایش خواهد داد. از دیگر اقدامات این شرکت قرار دادن دستگاه‌های ردیاب در کلاه ایمنی کارگران معدن است که به وسیله آن‌ها وضعیت افراد در معدن را در اختیار کارفرما قرار خواهد داد.

از دیگر موارد مربوط به هوش مصنوعی استفاده شده در معادن باید به استفاده از سیستم‌های تهویه بسیار قدرتمند در معادن اشاره کرد که باعث شده است وضعیت تنفس بسیاری از کارگران معادن بهبود پیدا کند. علاوه بر این در حال حاضر دستگاه‌های اختصاصی معادن تولید شده است که توانایی اعلام وضعیت خرابی قطعات مورد استفاده در معادن را دارد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اینترنت اشیاء معادن ربات استخراج از معادن شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۹۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ میر حافظ حسینی که از سال ۱۳۹۲ تا کنون به دانش آموزان نابینا آموزش می‌دهد با برجسته سازی وسایل آموزشی ازجمله وسایل ریاضی و جغرافیا و علوم زمینه آموزش ساده را برای دانش آموزان نابینا فراهم کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


این معلم پرتلاش در جشنواره جایزه معلم بهمن سال ۱۴۰۲ در تهران برگزیده شد.

دیگر خبرها

  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • استخراج سالیانه ۳۰ هزار تن ماده معدنی منیزیت در شهرستان سربیشه
  • حمایت از راهکارهای استخراج شده در میزهای هم‌اندیشی ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • بیت‌ کوین کمیاب‌ترین دارایی دنیا شد
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر