Web Analytics Made Easy - Statcounter

یارانه معیشتی کرونایی از 27 آذر ماه سال جاری کلید خورد و اولین مرحله ی آن واریز شد یارانه معیشتی کرونایی رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت رفاه گفت بسته معیشتی 100 شود جدا از یارانه معیشتی که به حساب سرپرست خانوار واریز میشود یارانه بنزین هم لحاظ شده است یارانه معیشتی کرونایی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به جریان یارانه در سال آینده گفت افزایش یارانه معیشتی در بودجه در نظر گرفته شده است و ژرداخت یارانه نقدی ادامه دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 یارانه معیشتی کرونایی یارانه خرید کالا های اساسی از ابتدای مهر به سه دهک معیشت مردم در نظر دارند و برای 4 ماه آینده بسته کمک معیشتی ارائه می کنند .یارانه معیشتی کرونایی ادامه مطالب و جزئیات این یارانه را در این خبر مشاهده می فرمائید 

 آنچه دیگران میخوانند: چه یارانه ای در دی ما 99 پرداخت می شود؟ / یارانه100 هزار تومانی کرونا + جزئیات مهم سلاخی دختر جوان توسط پدرش!+جزئیات وحشتناک از راه بورس خانه پیش خرید کنید / وضعیت چراغ سبز بورس + جزئیات مهم قیمت دلار امروز در بازار 3 دی 99 + جزئیات قیمت سکه امروز 3 دی 99 در بازار چه گونه است ؟ + جزئیات مهم

دولت موظف است که در دی ماه سه یارانه، نقدی، معیشتی بنزین و کمک بلاعوض 100 هزار تومانی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کند. در مجموع مبلغ واریزی دولت برای یارانه 9 هزار و 119 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

 ویژه: چه یارانه ای در دی ما 99 پرداخت می شود؟ / یارانه100 هزار تومانی کرونا + جزئیات مهم از راه بورس خانه پیش خرید کنید / وضعیت چراغ سبز بورس + جزئیات مهم قیمت دلار امروز در بازار 3 دی 99 + جزئیات قیمت سکه امروز 3 دی 99 در بازار چه گونه است ؟ + جزئیات مهم مهاجم استقلال به شایعات پایان داد + جزئیات مهم یارانه معیشتی بنزین

چهاردهمین مرحله یارانه معیشتی بنزین در دی ماه امسال پرداخت می‌شود، از دی ماه گذشته این یارانه در روز دهم هر ماه پرداخت می‌شود.

 

مبلغ این یارانه با توجه به تعداد اعضای خانوار تغییر می‌کند، این یارانه برای خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار، سه نفره ۱۳۸ هزار، چهار نفره ۱۷۲ هزار و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

حدود 60 میلیون نفر این یارانه را دریافت می‌کنند که دولت برای پرداخت این یارانه در مجموع 2583 میلیارد تومان هزینه می‌کند.

یارانه نقدی

صدونوزدهمین مرحله یارانه نقدی نیز طبق روال یک سال اخیر در روز بیستم دی ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

78 میلیون نفر از جمعیت کشور این یارانه را دریافت می‌کنند و مبلغ آن طی چندسالی که از آغاز واریز آن می‌گذرد تغییر نکرده و همان 45 هزار و 500 تومان به‌ازای هر نفر است.

بودجه پرداخت یک ماه یارانه نقدی در مجموع 3566 میلیارد تومان است.

در حالی که از یک سو برای سال آینده برای پرداخت این یارانه به 78 میلیون نفر در 12 ماه، بودجه 42 هزار و 800 میلیارد در نظر گرفته شده، اما از سوی دیگر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را موظف کرده که سه دهک را از جمعیت یارانه‌بگیران حذف کند.

یارانه 100 هزار تومانی

دولت برای محدودیت‌های کرونایی دوهفته‌ای که در آذر ماه اجرا کرد، بسته‌های حمایتی از خانوارهای آسیب‌پذیر در نظر گرفته که یکی از آنها پرداخت یارانه 100 هزار تومان است.

قرار است این کمک بلاعوض در چهار ماه آذر، دی، بهمن و اسفند پرداخت شود.

طبق اعلام دولت 29 میلیون و 700 هزار نفر از جمعیت کشور به عنوان مشمولان این طرح شناسایی شده‌اند و به‌ازای هر نفر 100 هزار تومان به مدت چهار ماه پرداخت می‌شود.

اولین مرحله آن که قرار بود در آذر ماه واریز شود هنوز انجام نشده و اما روابط عمومی وزارت کار در گفتگو با تجارت‌نیوز تاکید کرد که حتما پرداخت می‌شود.

در مجموع برای 11 میلیون خانواری که مشمول این طرح شده‌اند هر ماه 2970 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

پیگیری‌ها حاکی از این است که یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به برخی از خانوارهایی که شرایط دریافت این کمک بلاعوض را داشته‌اند واریز نشده اما در مقابل برخی از بیمه‌شدگان و بازنشستگان این ۱۰۰ هزار تومان را دریافت کرده‌اند.

طبق اعلام سازمان برنامه‌وبودجه واریز یارانه 100 هزار تومان کرونا از ساعت 24 روز پنجشنبه 27 آذر ماه آغاز شد.

پس از انجام واریزی‌ها، طی دو روز گذشته بسیاری از متقاضیان نسبت به عدم دریافت این کمک بلاعوض معترض بودند. معیار واریز این یارانه عدم دریافت حقوق ثابت است، همچنین خانوار نباید تحت پوشش بیمه باشند و باید جزو یارانه‌بگیران معیشتی باشند.

بسیاری از مخاطبان تجارت‌نیوز می‌گویند که شرایط دریافت این یارانه را داشته‌اند اما هیچ گونه وجهی برایشان واریز نشده است.

از سوی دیگر پیگیری‌ها نشان می‌دهد که برخی از خانوارهای تحت پوشش تامین اجتماعی یا بازنشستگانی که حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند این یارانه 100 هزار تومانی را دریافت کرده‌اند.

به نظر می‌رسد در شناسایی مشمولان خطایی رخ داده یا ممکن است که معیارهای شناسایی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نظر گرفته نسبت به اطلاعیه‌ای که در ابتدای آذر ماه منتشر کرد، تغییر کرده باشد.

شناسایی مشمولان این یارانه با تاخیر انجام شد، روابط عمومی وزارت کار در باره علت این تاخیر گفت: در شناسایی نهایی متقاضیان مشکلی وجود دارد که موجب شده لیست مشمولان مشخص نشود.

بسباری از خانوارها نسبت به عدم دریافت این یارانه گله‌مندند و به دنبال این هستند که اعتراض خود را ثبت کنند، باید دید وزارت کار در این خصوص تصمیمی می‌گیرد تا افرادی که خود را واجد شرایط می‌دانند اعتراض خود را اعلام کنند؟

واریزی‌ که روز گذشته انجام شد اولین نوبت از چهار نوبت کمک بلاعوض 100 هزار تومانی بود و قرار است در سه ماه دی، بهمن و اسفند نیز این یارانه پرداخت شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: یارانه کرونا کرونا99 یارانه معیشتی کرونایی یارانه 100 هزار تومان میلیارد تومان پرداخت می شود هزار تومانی یارانه نقدی کمک بلاعوض جزئیات مهم آذر ماه دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۹۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟

 امروز خبری مبنی بر شکستن یک سد خاکی معیشتی در فضای مجازی منتشر و موجب نگرانی برخی شد که رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و بخشدار بخش نوبران ساوه (استان مرکزی) در خصوص این اتفاق توضیحاتی را ارائه کردند.

به گزارش ایرنا، این سد بین روستاهای سنگگ و مراغه توسط جهاد سازندگی وقت احداث و سال گذشته بهره برداران نسبت به افزایش ظرفیت ذخیره آن اقدام کردند که به گفته رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ساوه، آبگیری بیش از حد مجاز، باعث بروز برخی آسیب ها به پیشانی آن شده است.

کامیار گراوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این سد در سال ۱۳۷۰ توسط جهاد سازندگی احداث شده است تا اینکه در سال گذشته نیز با افزایش ارتفاع حدود ۲ متر و ۸۰ سانتی متری موافقت شد.

وی با بیان اینکه اهالی پارسال زیر نظر کارشناسان فنی این اداره نسبت به افزایش ارتفاع اقدام کردند یادآور شد: این سد قبل از افزایش ارتفاع حدود ۴۵ مترمکعب ظرفیت ذخیره داشت که هم اکنون به ۶۰ مترمکعب رسیده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ساوه افزود: ایام عید که بر اثر بارش های بهاری این سد معیشتی سرریز کرد و بررسی های کارشناسی از سوی اداره منابع طبیعی انجام شد اما برخی از بهره برداران پس آن نسبت به مسدود کردن محل سرریز به منظور ذخیره بیشتر آب پست سد اقدام می کنند.

وی با اشاره به اینکه افزایش حجم و ارتفاع آب باعث افزایش تشدید فشار آب به بخش فوقانی سرریز و موجب ریزش پاشنه و شسته شدن خاک بخشی از پشت سد شده است یادآور شد: هرچند در این اتفاق هیچ آسیبی به بدنه اصلی وارد نشده است اما کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ساوه به همراه کارشناسان سایر دستگاه ها در محل حاضر و موارد لازم برای ارتقای ایمنی سد را اعلام کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون محل تخلیه آب این سد بازگشایی و مقرر شده روند تخلیه تا رفع آسیب ها، ایمن سازی کامل پاشنه و رسیدن آب به حجم مناسب ادامه خواهد داشت.

بخشدار نوبران ساوه نیز در این ارتباط با بیان اینکه به محض اطلاع از وضعیت سد به همراه کارشناسان منابع طبیعی، اعضای شورای اسلامی روستا، نمایندگان دادگستری در روستای مراغه حاضر و اقدامات اولیه ایمن سازی آن انجام شد.

یوسف حیدری یادآور شد: به اعضای شورای اسلامی روستا و معتمدان تاکید شد نظارت بیشتری داشته باشند تا بهره برداران به سلیقه شخصی دخالتی در این امور نداشته باشند.

روستای سنگک در ۷۹ کیلومتری و روستای مراغه نیز در ۷۲ کیلومتری شهر ساوه واقع شده است.

بخش نوبران ساوه داری ۸۰ روستا با ۲۵ هزار نفر جمعیت بوده که ۶۷ مورد این آبادی ها بالای ۲۰ خانوار است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • محکومیت ۸۸۸ میلیون تومانی متهم قاچاق سوخت در بیرجند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • تأکید ائمه جمعه اردبیل بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران