Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته مصری مسئول پیگیری امور لیبی از پیام رئیس جمهوری این کشور به رهبران جنوب لیبی که در حال حاضر در قاهره حضور دارند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، کمیته ملی مصر برای پیگیری امور لیبی در جریان کنفرانسی با رهبران و بزرگان قبایل جنوب لیبی اعلام کرد، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر همواره به تمامیت ارضی لیبی و تلاش برای حل مسالمت‌آمیز بحران این کشور پایبند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کمیته بر مخالفت کامل السیسی با مداخله کشورهای خارجی در این کشور عربی تاکید کرد.

رئیس این کمیته همچنین بر حمایت تمام قد مصر از تمامی خواسته‌های مشروع ملت لیبی و نمایندگان آن و تداوم تلاش‌های مصر برای حمایت از تلاش‌ها با هدف حل بحران کنونی و تحقق امنیت و ثبات در لیبی تاکید کرد.

طرف مصری بر آمادگی کامل خود برای فراهم کردن تمامی نیازهای ملت لیبی در مناطق مختلف این کشور تاکید کرد.

لیبی از زمان برکناری معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع این کشور شاهد دودستگی و جنگ و ناآرامی است و دو دولت یکی در غرب (دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج) و دیگری در شرق (به ریاست خلیفه حفتر) بر این کشور سلطه دارند که هر یک تلاش دارد با شکست دیگری، کنترل کل کشور را در دست بگیرد. دولت اول از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و دولت شرق لیبی هم از سوی برخی کشورها از جمله روسیه حمایت می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر بحران لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۹۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان آلمانی: فقط به جرم مخالفت با نسل‌کُشی در غزه سرکوب می‌شویم+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشجویان آلمانی که علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه تجمع اعتراض آمیز و بدون خشونت برگزار کرده‌اند از برخورد خشن پلیس و دستگیری‌های بسیاری از آنان از دولت و نیرو‌های نظامی این کشور گلایه‌مند هستند.

یکی از این دانشجویان آلمانی خطاب به دوربین می‌گوید: نمی‌گذارند اعتراض کنیم، بر سر ما فریاد می‌کشند، ما تهدید می‌شویم، زیرا با نسل‌کشی جاری در غزه مخافیم، پشتیبانی مالی زیادی وجود دارد که باعث از دست رفتن جان‌های بسیاری شده است. اینجا همه با هم علیه استعمار، فاشیسم و مهاجرت اجباری مردم غزه ایستاده‌ایم.

دانشجوی دیگری می‌گوید: ما از ۸ آوریل در اینجا در حال اعتراض علیه اشغالگران در کنار ساختمان مجلس و دفتر صداعظم آلمان هستیم، ۸ آوریل روزی بود که آلمان به دیوان بین‌المللی دادگستری رفت آن هم به اتهام کمک و تشویق به نسل‌کشی، امروز صبح به بهانه‌های واهی از چادرهایمان بیرون شدیم، خشونت پلیس علیه اعتراض مسالمت‌آمیز ما بیش از اندازه بود.

این فیلم را می‌توانید در زیر ببینید: 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

به گزارش آنا، طی چند روز گذشته دانشجویان سراسر جهان از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه، هند، نیویورک، سوئد و ... علیه جنایت و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه دست به تظاهرات مسالمت‌آمیز زده‌اند اما با مقاومت و سرکوب شدید پلیس و نیروهای نظامی در این کشورها روبرو شده‌اند.

همچنین در فیلم زیر اساتید دانشگاه نیویورک مقابل نیروهای پلیس ایستاده‌اند تا از دسترسی آن‌ها به دانشجویان در جریان تجمع همبستگی با غزه جلوگیری کنند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشجویان آلمانی: فقط به جرم مخالفت با نسل‌کُشی در غزه سرکوب می‌شویم+ فیلم
  • از حق اعتراض مسالمت آمیز مردم آمریکا حمایت می‌کنیم
  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • نماینده دائم ایران در ژنو: ضرب و شتم، مدافعان حقوق بشر را ساکت نمی‌کند
  • نمایندگی ایران: ضرب و شتم، مدافعان حقوق بشر را ساکت نمی‌کند
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • واکنش سازمان ملل به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا