Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر گلستان با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی هراسی ماندگار در دل دشمنان انداخت که هیچگاه از بین نخواهد رفت، گفت: «مکتب حاج قاسم» مجموعه ایده فرهنگ و روش و برآمده از مکتب امام، رهبری و مکتب ناب محمدی با شاخصه مهم «دین باوری» و « ولایت پذیری» است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام یعقوب مهدوی در آستانه شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در گفتگو با خبرنگار گلستان ما اظهار کرد: شهید حاج قاسم چهره بی بدیل و بی نظیری است که وحدت را به تمام معنا در سطح قومی، مذهبی و ملی و چه درسطح جهان و رابطه مسلمانان در کشورهای همسایه عملی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به فرازی از وصیت نامه  این شهید و توصیه  به مسئولان ،نخبگان سیاسی و برجستگان دینی و به آنهایی که در منطقه نفوذ کلمه ای در میان مردم دارند، تاکید کرد: "تا آنجا که می توانند بر روی این اتحاد و انسجام با ارزش ملت تکیه کنند، "ایمان  به خدا" و "اتحاد" این دو کلمه چیزی است که می‌تواند کشورها و ملت‌ها را روی پای خود نگه دارند، قدرت مقاومت به آنها بدهد و ملت ایران بحمدالله از این دو نعمت برخوردار است."

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر گلستان حیات و شهادت شهید سپهبد سلیمانی را نعمتی برای نظام برشمرد و تصریح کرد: هرچند حیات ایشان برای دشمن رعب انگیز بود، شهادت ایشان هراسی ماندگار در دل دشمنان انداخت که هیچگاه از بین نخواهد رفت.

وی با بیان اینکه سردار دلها نماد وحدت کلمه در میان کشورهای منطقه شناخته می شود، ادامه داد: سردار سلیمانی از دیگر مولفه های مقاومت است که در فرهنگ اسلامی و در منطقه نمود پیدا کرده، این شهید، نماد مقاومت  و اتحاد بین ادیان  در سوریه، عراق، لبنان و یمن که از شیعه، سنی، مسیحی و یهودی  است که در شهادت ایشان یکپارچه به سوگ نشستند.

نقش پررنگ شهید سلیمانی در وحدت جناحین و گروه‌های سیاسی در کشور و منطقه

مهدوی اذعان کرد: شهید سلیمانی در بین وحدت جناحین و گروه‌های سیاسی در کشور نیز نقش پر رنگی ایفا کرد زیرا در مکتب سلیمانی وحدت سیاسی رنگ می بازد و همه در زیر پرچم ولایت قرار می گیرندکه در حیات سیاسی و حتی بعد از شهادت وی نمود داشت.

وی به دیگر مولفه های مکتب سلیمانی اشاره کرد و گفت: تسلیم ناپذیری، نفی ظلم با بصیرت نابی که دارا بوده و باوری که به ولی زمانش داشت او را به نخبه تمام عیار تبدیل کرده بود زیرا ولایت پذیری از ویژگی های ناب مسلمان در مکتب اسلام است.

این کارشناس فرهنگی اضافه کرد: ایشان حتی در وصیت نامه شان هم قسم می خورد که "والله والله والله قسم راهی وجود ندارد که دلدادگی وبه ولایت و رهبری انقلاب ما را از آسیب های زمانه برحذر بدارد".

مهدوی با بیان اینکه لقب با مسمای "سید الشهدای مقاومت" به خاطر حضور میدانی در جبهه های نبرد و مدافعی اهل بیت و ارزش های اسلامی او را منحصر به فرد کرده بود، گفت: تشییع جنازه ای بینظیری در عراق، خوزستان، قم، مشهد، تهران و کرمان  یکی از بی نظیرترین مراسمات بود. من شاهد عینی تشییع جنازه حضرت امام(ره)  و شرایط خاص آن زمان بودم  و به جرات می توانم بگویم که بینظیر بود.

راهی به جز بازگشت به شاخص های سردار دلها نداریم

وی اذعان کرد: مکتب حاج قاسم برآمده از مکتب امام و رهبری و مکتب ناب محمدی است که مجموعه ایده فرهنگ و روش  با شاخصه مهم «دین باوری» و « ولایت پذیری» است که جوانان باید آن را مطالعه کرده و از آن درس بگیرند.

مهدوی ادامه داد: تواضع، فروتنی، اخلاص، رافت اسلامی، توجه به اقشار جامعه، پایبندی به نظام و ولایت، رعایت حق الناس، به جا آوردن حق الله و احترام به همنوعان، احترام و توجه به پدر و مادر فروتنی از مکتب حاج قاسم که نشئت گرفته از دین اسلام ناب محمدی است.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر گلستان در خاتمه بیان کرد: اگر جوانان می خوهند از آسیبهای زمانه به دور باشند راهی ندارند که  به شاخص های سردار دلها توجه کنندف زیرا حفظ خانواده و جامعه در گرو مکتب دهه شصت حضرت امام راحل واکنون احیا کننده آن حاج قاسم با عنوان «مکتب سلیمانی» است.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مکتب حاج قاسم ناب محمدی سردار دل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۹۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار با خانواده شهیدی که به دست اسرائیل به شهادت رسید/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فرماندهان ارتش از مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور نیروی زمینی ارتش و خانواده شهید مقاومت سردار سرلشکر شهید حاج محمدرضا زاهدی بازدید کردند.

دیدار امیر خاموشی از مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور

آنطور که ایسنا روایت کرده، امیر سرتیپ دوم خاموشی فرمانده هوانیروز ارتش با حضور در مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور نیروی زمینی ارتش از دانشکده و کلاس‌های خلبانی و فنی، ساختمان‌های در حال بازسازی و بازسازی و تجهیز شده، کتابخانه تخصصی، آشپزخانه و سایر قسمت های این مرکز بازدید کرد.

دیدار رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا با خانواده شهید زاهدی

سردار سرتیپ محمد شیرازی رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا ، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، به همراه امیر سرتیپ دوم صمد نوری فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان و سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) با خانواده شهید مقاومت سردار سرلشکر شهید حاج محمدرضا زاهدی دیدار و گفت‌وگو کردند.

سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان ارشد سپاه بود که در حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به فیض شهادت نائل آمد.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902680

دیگر خبرها

  • برپایی یادواره شهید شاخص شهرستان کوار
  • شهدا برکت مجموعه انتظامی هستند
  • دیدار با خانواده شهیدی که به دست اسرائیل به شهادت رسید/ عکس
  • مراسم بزرگداشت سردارشهیدجواددوربین درانزلی برگزار می شود
  • حزب‌الله: قدرت مقاومت فراتر از آن است که به نمایش گذاشته است
  • شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد
  • آمریکا بزرگترین طاغوت جهان است
  • تشییع پیکر مطهر شهید محمدرضا غضبان
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی