Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مصر را متهم کرد که کمک هایی که آمریکا به این کشور ارائه می کند را برای خرید تسلیحات و تجهیزات نظامی از روسیه صرف می کند.

ترامپ ارتش مصر را متهم کرد که کمک های 1.3 میلیارد دلاری آمریکا به قاهره را برای خرید تسلیحات و تجهیزات نظامی روسی صف می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور ایالات متحده بودجهٔ ۹۰۰ میلیارد دلاری را که کنگره آمریکا مقابله با بحران کووید۱۹ تصویب کرده بود امضا نکرد و آن را «افتضاح» خواند.

رئیس جمهوری آمریکا در ویدئویی ۴ دقیقه‌ای که شامگاه سه‌شنبه روی توییتر منتشر شد، با اجرایی شدن این طرح ۵۶۰۰ صفحه‌ای که روز گذشته در کنگره تصویب و برای امضای نهایی به دفتر وی ارسال شده بود به‌سختی مخالفت کرد.

دونالد ترامپ مدعی شد که دموکرات‌ها که اکثریت را در کنگره در اختیار دارند این بودجه را عملا به تعویق انداخته‌اند و از آن برای پیشبردن برنامه سیاسی خود استفاده کرده‌اند. وی افزود که این سند را هیچکس در کنگره نخوانده است چون خیلی طولانی است.

رئیس جمهور ایالات متحده گفت مبلغ ۶۰۰ دلار کمک‌هزینه مستقیم ماهانه به هر آمریکایی «به‌طرز احمقانه‌ای» کم است و این مبلغ باید ۲۰۰۰ دلار باشد. وی همچنین خواستار آن شد که معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ همچنان بیشتر شود.

دونالد ترامپ به‌ویژه بر شماری از کمک‌های مالی خارجی که در این لایحه گنجانده شده انگشت گذاشت و با انتقاد از کمک به کشورهایی نظیر برمه (۱۳۴ میلیون دلار) و کامبوج (۸۵/۵ میلیون دلار)، مصر (۱/۳ میلیارد دلار) زیرا ارتش مصر به شکل انحصاری تجهیزات و تسلیحات نظامی روسی می خرد، پاکستان (۲۵ میلیون دلار برای دموکراسی و برابری جنسیتی) گفت که کمک‌هزینهٔ زندگی برای «فرزندان بیگانگان غیرقانونی» در آمریکا (۱۸۰۰ دلار در ماه) بسیار بیشتر کمک‌هزینه‌ای است که خود آمریکایی‌ها می‌گیرند وهمچنین افزود که کسب‌وکارهای کوچک و متوسط نظیر رستوران‌ها کمک دولتی چندانی دریافت نکرده‌اند.

رئیس جمهور ایالات متحده، در پایان خواستار تصحیح لایحه بودجهٔ جبران خسارات کووید شد و افزود که کنگره ‌باید «برای من یا دولت بعدی، مصوبهٔ مناسبی برای جبران خسارات کووید بفرستد و آن دولت شاید من باشم و (آن وقت) ما این کار را به انجام خواهیم رساند.»

در لایحهٔ مقابله با پیامدهای بحران کووید۱۹، که روز گذشته با رأی قاطع اکثریت دو حزب در کنگرهٔ ایالات متحده تصویب شد، کمک‌هزینه‌ای ۹۰۰ میلیارد دلاری در دو حوزهٔ «مقابله با بحران ویروس کرونا» و «کمک اقتصادی به افراد و شرکت‌ها» در نظر گرفته شده است.

این در حالی است که  رئیس‌جمهور آمریکا سال گذشته  «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر را «دیکتاتور محبوب» توصیف کرده است.

روزنامه «وال استریت ژورنال» در گزارشی نوشته بود که رئیس‌جمهور آمریکا در هتل محل برگزاری نشست گروه ۷ در سال گذشته در شهر «بیاریتز» فرانسه و در حضور هیات مصری، یک اظهارنظر جنجالی درباره رئیس‌جمهور این کشور کرده است.

طبق این گزارش، زمانی که هیات آمریکایی به همراه هیات مصری منتظر ورود عبدالفتاح السیسی به اتاق هتل «دو پالاس» بیاریتز محل برگزاری نشست دو جانبه روسای جمهور دو کشور بودند، ترامپ با صدایی که به اندازه کافی بلند و قابل شنیدن بود، گفت: «دیکتاتور محبوب من کجاست؟»

وال استریت ژورنال این خبر را به نقل از «چندین نفر از افراد حاضر در اتاق محل برگزاری دیدار دوجانبه 26 آگوست 2019(چهارم شهریور 98) ترامپ و السیسی در حاشیه نشست سران گروه 7 منتشر کرد.

به نظر شاهدان عینی، این اظهارنظر و سوال ترامپ «جنبه شوخی» داشت اما حاضران در اتاق به پرسش او پاسخی ندادند.

وال استریت ژورنال همچنین گزارش داد: «نمی‌توان مشخص کرد که السیسی این اظهارنظر (ترامپ) را شنیده و یا اینکه در موقع این اظهارنظر در اتاق حضور داشته است یا نه».

مقام‌های کاخ سفید درآن زمان به درخواست این روزنامه برای اظهارنظر درباره درستی یا نادرستی این خبر پاسخی ندادند.

طبق گزارش این روزنامه، حداقل ۱۰ مقام آمریکا و سه مقام مصری شامل «استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید، «سامح شکری» وزیر خارجه و «عباس کامل» رئیس سازمان اطلاعاتی مصر اظهارنظر جنجالی ترامپ درباره السیسی را شنیدند.

ترامپ بعد از دیدار با همتای مصری خود در جمع خبرنگاران گفته بود: «ما همدیگر را خیلی خوب درک می‌کنیم. این را می‌توانم به شما (خبرنگاران) بگویم که او یک مرد بسیار سرسخت است و البته یک مرد خوب است. او کار شگفت‌آوری در مصر انجام داده است که اصلا کار راحتی نیست».

دفتر ریاست جمهوری مصر هم در بیانیه‌ای که بعد از این دیدار منتشر کرد، اشاره‌ای به این اظهارنظر جنجالی ترامپ و دلخوری احتمالی السیسی نکرده بود.

در این بیانیه آمده بود: «رئیس‌جمهور ترامپ تشکر خود از مصر و رئیس‌جمهور السیسی را ابراز داشت و همچنین بر این موضوع تاکید کرد که مصر علیرغم بی ثباتی منطقه دارای امنیت، ثبات و رشد بوده است».

انتشار این خبر در حالی صورت گرفته که اواسط شهریور سال گذشته اقدام وزارت خارجه آمریکا در موافقت با ارسال 1.3 میلیارد دلار کمک‌ نظامی به مصر علیرغم اذعان این وزارتخانه به نقض حقوق بشر در مصر خبرساز شده بود.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با ارسال یادداشتی برای کنگره این کشور در توضیح چرایی کمک نظامی واشنگتن به قاهره، مصر را «کشوری مهم برای منافع ملی آمریکا» به ویژه در مسائل مربوط به دسترسی به کانال سوئز، مبارزه با تروریسم خوانده بود.

از سوی دیگر، در آخرین تماس روسای جمهوری آمریکا و مصر که بیست روز پیش انجام شد رهبران دو کشور در باره همکاری های میان آمریکا و مصر و تحولات منطقه ای گفت وگو کردند.

به گزارش رسانه های مصری، سخنگوی رسمی دفتر ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که در تماس تلفنی دونالد ترامپ با عبدالفتاح السیسی، دیدگاه های مشترک درباره تحولات منطقه ای و برخی موضوع های مربوط به همکاری های دوجانبه میان مصر و آمریکا بررسی شد.

وی افزود: ترامپ در همین راستا بر همکاری سازنده میان آمریکا و مصر و  تفاهم متقابل بین دو کشور در زمینه تحکیم امینت و ثبات در منطقه خاورمیانه تاکید کرد.

السیسی نیز با قدرانی از تلاش های رییس جمهوری آمریکا در زمینه تحکیم روابط دوجانبه، بر ادامه تلاش های مصر برای تحکیم روابط راهبردی میان دو کشور در چارچوب منافع مشترک و احترام متقابل تاکید کرد.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 دونالد ترامپ عبدالفتاح السیسی مصر و آمریکا سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۹۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود

 

به گزارش تابناک، رئیس جمهور فرانسه گفت: «اگر درباره اوکراین صحبت می‌کنیم، امنیت اروپایی‌ها هم باید مدنظر باشد چون این کشور ۱۵۰۰ کیلومتر مرز با برخی کشورهای اروپایی دارد. اگر روسیه پیروز شود، دیگر رومانی، لهستان، لیتوانی یا دیگر کشورها امنیتی ندارند.»

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگویی با روزنامه لا تریبیون گفت: «ما با باز گذاشتن درهای مذاکره با روسیه کار درستی انجام می‌دهیم. ما هم باید نظم بین‌الملل و هم صلح و امنیت را حفظ کنیم.»

به نقل از خبرگزاری تاس، رئیس جمهور فرانسه همچنین خاطرنشان کرد لازم است سیاست «ابهام استراتژیک» در مورد روسیه ادامه یابد.

اواخر آوریل سال جاری میلادی ماکرون در جریان سخنرانی در دانشگاه سوربن در پاریس گفته بود که اروپا باید برای ایجاد روابط با روسیه پس از پایان جنگ اوکراین آماده باشد.

ماکرون همچنین گفته بود ظرفیت‌های فنی و تکنیکی و برد موشک‌های بالستیک روسیه کشورهای اروپایی را در معرض خطر قرار داده است.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه مصاحبه خود گفت: «اگر درباره اوکراین صحبت می‌کنیم، امنیت اروپایی‌ها هم باید مدنظر باشد چون این کشور ۱۵۰۰ کیلومتر مرز با برخی کشورهای اروپایی دارد. اگر روسیه پیروز شود، دیگر رومانی، لهستان، لیتوانی یا دیگر کشورها امنیتی ندارند.»

وی خاطرنشان کرد: «قدرت و برد موشک‌های بالستیک روسیه همه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

در این میان، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفته بود که مسکو تهدیدی بری هیچ‌کس در اروپا به شمار نمی‌رود و ابراز امیدواری کرد که دیگر کشورهای اروپایی هم چنین رویکردی در قبال روسیه داشته باشند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین