Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل ناتو در مناقشات دولت ائتلاف آلمان بر سر مسئله تسلیح هواپیماهای بدون سرنشین از حامیان این طرح حمایت کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "آر ان دی" آلمان، "ینز استولنبرگ"، دبیر کل ناتو در مناقشات دولت ائتلافی آلمان بر سر مسئله تسلیح هواپیماهای بدون سرنشین ارتش این کشور دخالت کرده و از این مسئله حمایت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفتگویی با خبرگزاری آلمان در این باره گفت: این پهپادها می توانند از نیروهای ما در مکان حمایت کنند و شمار خلبانانی که در معرض خطر قرار می گیرند را کاهش دهند.

استولنبرگ همچنین تاکید کرد که هواپیماهای بدون سرنشین مسلح اخیرا از جمله در عراق و سوریه توسط ائتلاف ها در مبارزه با داعش مورد استفاده قرار گفته است. در اینجا این مسئله مطرح است که از نیروهای خود حمایت کنیم.

اخیرا مناقشات درباره تسلیح هواپیماهای بدون سرنشین ارتش آلمان در دولت ائتلافی این کشور بالا گرفته است.

در حالی که اتحادیه احزاب متحد مسیحی در دولت ائتلافی آلمان بر طرح تسلیح هواپیماهای بدون سرنشین ارتش آلمان تاکید دارد، اما شریک ائتلافی آن حزب سوسیال دموکرات با آن مخالفت کرده و این پروژه را فعلا متوقف کرده است.

با وجود درخواست های مکرر "کرامپ کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان حزب سوسیال دموکرات با مسلح کردن هواپیماهای بدون سرنشین مدل Heron TP در ارتش مخالف است.

حزب سوسیال دموکرات آلمان می خواهد پروژه مسلح کردن هواپیماهای بدون سرنشین ارتش آلمان را کاملا متوقف کند.

"فریتس فلجنترو"، سخنگوی سیاست دفاعی حزب سوسیال دمکرات پارلمان آلمان چندی پیش اعلام کرد که فراکسیون حزبش در این باره توافق کرده است که فعلا با مسلح شدن هواپیماهای بدون سرنشین آلمان موافقت نکند، بلکه علنی و آشکارا درباره آن بحث کند.

"فریتس فلجنترو" که بر خلاف هم حزبی هایش خواستار پیشبرد این پروژه است در واکنش به تصمیم رهبری این حزب از سمت خود به عنوان سخنگوی سیاست دفاعی حزبش کناره گیری کرد.

کاهش محبوبیت دولت ائتلافی آلمان/ اکثر شهروندان شرایط کرونایی را رو به وخامت می‌دانندمخالفت آلمان با توقف کامل صادرات تسلیحات به ترکیه

در سال 2018 تصمیم گرفته شد 5 هواپیمای بدون سرنشین مدل (Heron TP) از اسرائیل برای ارتش آلمان اجاره شود و شرکت ایرباس هم وظیفه نگهداری از این هواپیماها را بر عهده گرفته است.

روسای حزب سوسیال دموکرات آلمان هم اعلام کرده اند که فعلا نمی خواهند با این طرح تسلیحاتی موافقت کنند و همچنان موافقت با آن را نیازمند بحث های بیشتر می دانند.

"اولاف شولتز"، وزیر دارایی آلمان و نامزد حزب سوسیال دموکرات برای صدر اعظمی آینده آلمان هم از این موضع حزبش دفاع کرده و درباره در پیش گرفتن رویکردهای غلط هشدار داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

"اولاف شولتز" تاکید کرد: کشتار هدفمند می تواند بحث های جدی را درباره مسائل حقوق بشری ایجاد کند. حزب سوسیال دموکرت خواستار بحث های عمومی گسترده در این باره است تا بفهمد آیا در دراز مدت می توان در این باره اجماع اجتماعی ایجاد کرد. منصفانه باید بگوییم که این اجماع تا به حال وجود نداشته است. بحث ها در این باره زمان می برد و این موضوع کم و بی اهمیتی نیست.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وزیر دفاع آلمان گفته است که با این تصمیم، فراکسیون حزب سوسیال دموکرات خطر مناقشه و دعوا با شریک ائتلافی خود را ایجاد کرده است.

حزب دموکرات آزاد آلمان هم از خواست وزیر دفاع آلمان درباره مسلح کردن پهپادهای ارتش پشتیبانی کرده اما حزب سبز و چپ‌های آلمان با تسلیح پهپادها به شدت مخالفت کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان ناتو اخبار آلمان ناتو هواپیماهای بدون سرنشین ارتش حزب سوسیال دموکرات دولت ائتلافی آلمان ارتش آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۰۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه واشنگتن‌پست به نقل از یک مقام ارشد دولت ترکیه اعلام کرد که ترکیه به متحدان خود در ناتو گفته است که آنکارا از نامزدی «مارک روته» نخست وزیر هلند برای تصدی دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند.

این مقام ارشد دولت ترکیه که نخواست نامش فاش شود دراین‌باره افزود که آنکارا امروز دوشنبه این موضوع را به اطلاع دیپلمات های متحدان خود در ناتو رسانده است.

این تصمیم دولت ترکیه سه روز پس از سفر روته به ترکیه اتخاذ شد که هدف از سفرش جلب حمایت رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه بود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل کنونی ناتو و نخست وزیر سابق نروژ که از سال ۲۰۱۴ بالاترین مقام غیرنظامی ناتو را بر عهده داشت، به پایان دوره خود نزدیک می شود. پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، مأموریت او چندین بار تمدید شده است، زیرا ناتو به دنبال حفظ یک دست ثابت در راس آن بود.

کد خبر 6092320

دیگر خبرها

  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • سقوط بالگرد ارتش کلمبیا در منطقه جنگی/ تمام ۹ سرنشین کشته شدند
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • آب انبه کاملاً تازه بدون دخالت دست (فیلم)
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامی
  • موافقت اکثر صهیونیست‌ها با استعفای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی