Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن منتظر تربتی مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت:دولت طرحی را پیرامون موضوع رایگان شدن هزینه آب، برق و گاز برای اقشار ضعیف در نظر گرفته است.

وی افزود: طبق این طرح ما ۵ اقلیم مصرف گاز در کشور داریم که حدود ۹۷ درصد مصرف کنندگان در اقلیم‌های ۱ تا ۳ قرار دارند و اقلیم‌های ۴ و ۵ نیز شامل مناطق گرمسیری مانند خوزستان و بوشهر می شود که مصرف گاز زیادی برای گرمایش ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتظرتربتی ادامه داد: اگر بخواهیم مصرف کنندگان گاز را به ۱۰ دهک تقسیم کنیم، سه دهک اول یعنی حدود ۳۰ درصد جامعه، تنها ۱۰ درصد کل گاز کشور را مصرف می‌کنند، حالی که ۳ دهک آخر(معادل۳۰ درصد)  ۵۰ درصد کل مصرف گاز کشور را به خود اختصاص داده اند، مابقی مصرف نیز مربوط به سایر دهک ها می شود.

هزینه مصرف گاز زیر ۲۰۰ مترمکعب در هر دوره بخشیده می‌شود

وی تصریح کرد: تقریبا ۳۳ درصد جامعه، مصرفشان در اقلیم‌های ۱ تا ۳ زیر ۲۰۰ مترمکعب در سال است که ما این عدد را معیار بخشودگی گاز بها قرار دادیم، یعنی هر مشترکی که کمتر از ۲۰۰ مترمکعب در هر دوره مصرف کند، کل هزینه گاز آنها بخشیده می‌شود که این مصوبه از ابتدای دی ماه اجرا می شود.

معاون وزیر نفت ادامه داد: این طرح هم به اقشار ضعیف کمک و هم دهک‌های دیگر را به صرفه جویی تشویق می‌کند، محاسبه کرده ایم که اگر دهک ۴ را نیز وارد محدوده مصرفی ۲۰۰ مترمکعب در هر دوره گازی کنیم، تا ۴۰ درصد جامعه شامل بخشودگی گازبها می‌شوند.

وی اظهار کرد: ممکن است مشترکانی که مصرف بالایی دارند فکر کنند هرچقدر هم تلاش کنند بخشودگی شامل حال آنها نمی‌شود، ما برای این دسته از مشترکان نیز راهکارهایی در نظر گرفته ایم.

وی ادامه داد: این دسته از مشترکان اگر مصرف گاز خود را نسبت به دوره‌های مشابه در سال‌های ۹۶ و ۹۷ که سال‌های سردی بوده اند، ۱۰ درصد کاهش دهند، کل مصرفشان ۱۵ درصد ارزان‌تر محاسبه می‌شود.

تنبیه برای پرمصرف‌های گازی

این مقام مسئول درباره جریمه پرمصرف‌ها توضیح داد: برای مشترکانی که هیچ تلاشی برای صرفه جویی نمی‌کنند نیز طرحی در نظر گرفته ایم که اگر این مشترکان مصرفشان را نسبت به دوره مشابه سال‌های ۹۶ و ۹۷، اضافه شود، کل قیمت گازشان را ۱۵ درصد گرانتر محاسبه خواهیم کرد.

وی در پایان گفت:هزینه کل این بخشودگی‌ها و تخفیف‌ها در شرایط عادی ۴۰۰ میلیارد تومان است که آن را از منابع خود شرکت ملی گاز تامین می‌کنیم و هزینه‌ای به مردم تحمیل نخواهد شد؛ در ماه‌های گرم سال نیز که مصرف کمتر می‌شود، سقف بخشودگی را ۴۵ مترمکعب برای هر دوره در نظر گرفته ایم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت گاز وزارت نفت ۲۰۰ مترمکعب مصرف گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۰۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی

بزرگترین کمپین اطلاع رسانی کشور به لحاظ وسعت و مدت زمان توسط صنعت برق اجرایی می شود که همه مردم ایران از مشوق های صنعت برق برای تابستان، راهکارهای مصرف بهینه برق و ... بهره مند می شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بزرگترین کمپین اطلاع رسانی کشور به لحاظ وسعت و مدت زمان، امروز با موضوع صنعت برق، مشوق های صنعت برق برای تابستان، راهکارهای مصرف بهینه برق و ... به صورت رسمی و با نام پویش "با انرژی" رونمایی شد.

در این مراسم پیام ویدیویی مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر به مناسبت همزمانی از رونمایی از پویش با انرژی با روز صنعت برق و روز ملی خلیج فارس پخش شد و تعدادی از هنرمندان و ورزشکاران نیز در صحبتهای کوتاهی مردم را به صرفه جویی در مصرف برق تشویق کردند.

این نخستین باری است که صنعت برق با همکاری جامعه ورزشی، هنری و... کشور به دنبال بهینه سازی مصرف برق خواهد بود و امیدوار است که بتواند بخش مهمی از ناترازی را از طریق جلب همراهی مردم کاهش دهد.

در این راستا علاوه بر ارائه مشوق های مصوب دولت، جوایز گسترده ای نیز به مشترکانی که در زمینه کاهش مصرف برق و آموزش راهکارهای بهینه سازی مصرف همکاری کنند، ارائه خواهد شد.

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در این خصوص گفت: 80 میلیون جایزه برای مشترکانی که در فصل گرم امسال صرفه جویی در مصرف برق داشته باشند درنظر گرفته شده که از این بین، صدها خودرو به صورت قرعه کشی به مشترکان اعطا خواهد شد و هدایای ارزنده متنوعی به عنوان مشوق صرفه جویی در مصرف برق درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • واکنش روزنامه شهرداری به افشای قرارداد ۲ میلیارد یورویی
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود