Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا فاضل پیش از چهارشنبه در دیدار با سخنگوی وزارت بهداشت اظهارکرد: طی ۱۱ ماه گذشته، فراز و نشیب های در زمینه برخورد با ویروس کرونا داشتیم.

وی افزود: استان گلستان در اسفندماه سال گذشته جزو سه استان اول کشور از لحاظ شیوع کرونا در کشور بود.

فاضل اعلام کرد: تا به امروز سه موج شیوع کرونا در استان گلستان رخ داد که موج اول یعنی اسفند ماه وضعیت استان از لحاظ شیوع و آمار جانباختگان، بحرانی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: خوشبختانه با مدیریت مدبرانه در حوزه پیشگیری و مقابله با کووید ۱۹ در استان، موج های دوم و سوم را با ثبات بهتری پشت سرگذاشتیم.

گفتنی است: در این نشست، سراج الدین عارف نیا معاون درمان و دکتر ناهید جعفری معاون بهداشتی دانشگاه به ارایه گزارش مختصر از عملکرد در خصوص پیشگیری و مدیریت کرونا پرداختند.

همچنین تعدادی از مدیران شبکه بهداشت و درمان استان هم به صورت ویدیو کنفرانس در این نشست، توضیحاتی درباره اقدامات صورت گرفته به خصوص طرح شهید سلیمانی بیان کردند.

کد خبر 5102771

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان عبدالرضا فاضل دانشگاه علوم پزشکی گلستان ویروس کرونا ویروس کرونا شب یلدا شیراز روز پرستار پرستار آمار کرونا بوشهر گرگان کرمانشاه عکس استانها شیوع کرونا شهرستان کرج شهرکرد قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۰۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها

 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ دکتر علیرضا قدرتی، رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیزگفت: عامل بیماری بایزیوز تک یاخته بابزیا است که ناقل اصلی آن انواع کنه‌های یک میزبانه، دو میزبانه و سه میزبانه می‌باشد و باعث ایجاد بیماری در گاو، گوسفند، بز و تک سمی‌ها می‌ شود.

وی افزود: بیماری بابزیوز یک بیماری انگلی است که محل زندگی و تکثیر انگل داخل گلبول‌های قرمز می‌باشد که متعاقب تکثیر و پارگی گلبول‌های قرمز باعث همولیز داخل عروقی می‌ شود.

او گفت:علائم بالینی بیماری شامل تب، کاهش اشتها و شیر، افزایش ضربان قلب و تنفس، کم خونی، زردی و هموگلوبین آوری (قرمزی رنگ ادرار) است که در صورت عدم درمان به موقع دام در عرض چند روز تلف می‌ شود.

قدرتی، در پایان ضمن اشاره به اهمیت تشخیص به موقع بیماری در روند درمان، بالا بودن هزینه‌های درمان و بروز خسارت اقتصادی فراوانی به صنعت دامداری از دامداران خواست نسبت به سم پاشی اصولی و دوره‌ای دامداری و حذف کنه‌ها جهت پیشگیری از بیماری اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • دنبال تحقق خواسته هواداران تراکتور هستیم
  • شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان
  • همه باید همدل و متحد به دنبال موفقیت تراکتور باشیم
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها
  • بازیکنان برای تراکتور باید سرشان را هم بدهند/ باید همدل باشیم
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • طوفان‌الاقصی| نشست کابینه جنگ برای حمله به رفح