Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه دولت بایدن هم آمادگی کار برای بهبود روابط با مسکو را ندارد، ابراز عقیده کرد: روسیه باید در روابط با آمریکا دو جهت گیری "بازدارندگی کامل" و "گفت‌وگوی انتخابی" را در پیش بگیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرگزاری «اینترفکس» اعلام کرد که فدراسیون روسیه در روابط با ایالات متحده باید به سمت سیاست "بازدارندگی کامل و گفت‌وگوی انتخابی" روی آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

ریابکوف گفت: «به عقیده من، فدراسیون روسیه باید به یک رویکرد دو مرحله‌ای جدید روی آورد: بازدارندگی کامل ایالات متحده در همه جهات، زیرا سیاست آمریکا در جهت گیری به سمت مسکو به شدت خصمانه شده است و این مسئله با منافع اساسی ما مغایرت دارد. این نخستین جهت گیری است -بازدارندگی. جهت گیری دوم باید گفت‌وگوی انتخابی باشد . ما فقط در خصوص موضوعات مورد علاقه روسیه با آنها مذاکره کنیم.»

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: «زمانی که ما به این مسیرها حرکت کنیم، من فکر می کنم که این امکان بوجود آید تا زمینه‌هایی برای عادی سازی تدریجی روابط با واشنگتن فراهم شود.»

روسیه انتظار بهبود روابط در دوره ریاست جمهوری بایدن را ندارد

سرگئی ریابکوف در پاسخ به سئوالی درباره انتظارات مسکو از دولت "جو بایدن" رئیس جمهوری منتخب آمریکا نیز گفت که روسیه انتظار اتفاق خوبی را ندارد، چرا که مسکو مطمئن نیست دولت بایدن هم آمادگی کار برای بهبود روابط با روسیه را داشته باشد.

این دیپلمات بلندپایه ادامه داد: «علاوه بر این، من از توانایی و آمادگی کسانی که احتمالاً مسئولیت هدایت سیاست آینده در قبال روسیه پس از 20 ژانویه را دارند، مطمئن نیستم که به طور جدی در تحکیم اصل عقل سلیم فعالیت کنند. من در خصوص عادی سازی روابط صحبت نمی‌کنم، بلکه درباره مبانی سالم برای شکل گیری کانال‌های گفت‌وگو، حداقل در قالب تلاش برای یافتن یک مخرج مشترک در شرایط خاص صحبت می‌کنم.»

وی با اشاره به اینکه، متاسفانه بردار روابط بین مسکو و واشنگتن به سمت وخامت سوق داده شده است، افزود: «ما در حال عبور از روابط بد به روابط بدتر هستیم. این مسئله طی چهار سال گذشته کاملا مشخص بوده و تاکنون هیچ احساسی بوجود نیامده که این روند بهتر از گذشته شده باشد و یا چیزی جایگزین آن شود. این مسئله هر چه می‌گذرد، قابل درک‌تر و مشخص‌تر می‌شود.»  

ریابکوف در این زمینه به تحریم‌های اعمال شده چند روز پیش علیه 45 شرکت و سازمان روسی نیز اشاره کرده و یادآور شد: «البته این یک ارسال علامت سیاسی است و  یک میراث "سنگین" باقی مانده  در حوزه روابط روسیه و آمریکا برای رئیس جمهوری بعدی ایالات متحده است.»

ریابکوف: پیش‌نویس توافقنامه کنترل تسلیحات را به آمریکا تحویل دادیمریابکوف: آمریکا سلاح‌های هسته‌ای را با شرکایش به اشتراک نگذاردریابکوف: روسیه تماسی با تیم جو بایدن نداشته است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار روسیه بازدارندگی کامل جهت گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۰۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا در دونتسک را آزاد کردند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: واحدهای یگان غرب، مواضع سودمندتری را تحت کنترل گرفتند؛ ۳ ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد. دشمن ۲۷۰ نظامی از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: واحدهای یگان مرکز، تشکیلات نیروهای مسلح اوکراین را در دونتسک شکست دادند، ۱۰ ضد حمله دفع شد و کی یف ۳۸۰ نیروی نظامی از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: تلفات دشمن در دونتسک بالغ بر ۳۶۰ نیروی نظامی بود. نیروهای مسلح روسیه آشیانه های پهپادهای تهاجمی اوکراین را در پایگاه هوایی کامنکا در منطقه دنپروپتروفسک منهدم کردند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6091255

دیگر خبرها

  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • رونمایی از جوان ایرانی در لیگ روسیه
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک