Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، رضوان حکیم زاده با تشریح بسته تحولی طرح خوانا، گفت: دسترسی دانش آموزان به آموزش‌های مجازی در مناطق محروم افزایش‌یافته و ما استفاده از فناوری و فضای مجازی برای برگزاری کلاس‌ها را همواره در دستور کار داریم.

ِوی با یادآوری فعالیت راهبران آموزشی در همه استان‌ها و تدوین درس‌نامه‌هایی برای معلمان روستایی و عشایری، تصریح کرد: این معلمان ارزیابی‌شده و درس‌نامه‌ها از طریق شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی ارسال‌شده و این آموزش‌ها همچنان استمرار خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از افزایش مهارت‌های شنوایی، بینایی، خواندن و نوشتن دانش آموزان پس از اجرای این طرح خبر داد و افزود: طرح خوانا پنج درصد مدارس ابتدایی را پوشش می‌دهد و روش ما در این طرح، عملی است تا دانش آموزان بتوانند با استفاده از زبان درست و استفاده از کلمات مناسب تربیت شوند و خواسته‌های خود را به شکلی رسا بیان کنند و از ابزار نوشتن نیز به‌خوبی استفاده کنند.

حکیم زاده با یادآوری ناتوانایی اغلب فارغ‌التحصیلان در استفاده صحیح از زبان اظهار داشت: دانش آموزان باید در مقابل سخنان مختلف مهارت نه گفتن داشته باشند و مسوولیت ‌های خود را در قبال خداوند و انسان‌ها و طبیعت به‌خوبی ایفا کنند.

وی با بیان این که "مهارت آداب‌دانی " در دانش آموزان پس از اجرای بسته تحولی خوانا افزایش می‌یابد، گفت: دانش آموزان رفتار درست را در موقعیت‌های مختلف فرامی‌گیرند و امیدواریم با آموزش مدرسان کشوری نتایج خوبی در مدارس داشته باشیم.

به گزارش ایرنا،  هر یک از معاونت های وزارت آموزش و پرورش در راستای اجرای اهداف سند تحول بنیادین بسته های تحولی را تدوین کردند که در این میان ۲۵ برنامه تحولی طراحی شد.  طرح خوانا بسته تحولی معاونت آموزش ابتدایی محسوب می شود.

مسوولان وزارت آموزش و پرورش و برخی از کارشناسان آموزشی معتقدند بسته تحولی خوانا در دوره ابتدایی با توجه به اینکه بهترین دوران برای تعمیق و اثربخشی آموزش مهارت های چهارگانه زبانی و زندگی، دوران کودکی است، انتخاب شده تا با اجرای آن علاوه بر پرداختن به دغدغه اساسی موجود که آموزش مهارت های پایه خواندن، نوشتن و آداب زندگی، می توان شاهد اجرای یکی از برنامه های سند تحول بنیادین در مدارس هم بود.

برچسب‌ها رضوان حکیم زاده بازگشایی مدارس دانش‌آموزان پروندهٔ خبری آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رضوان حکیم زاده بازگشایی مدارس دانش آموزان رضوان حکیم زاده بازگشایی مدارس دانش آموزان اخبار کنکور دانش آموزان بسته تحولی طرح خوانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۰۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است

حسین ایثارگر روز یکشنبه در حاشیه بازدید از هنرستان طالقانی و شماری از دیگر مدارس شهر ششتمد، گفت: یکی از الزامات توسعه، مهارت آموزی است و توجه به این مقوله، زمینه رشد تولید و اشتغال پایدار را در جامعه فراهم کرده و از نگرانی های جامعه در مسیر ایجاد اشتغال برای نسل جوان می کاهد.

وی با بیان اینکه یکی از مسیرهای پیشرفت کشور توجه به مهارت است، اظهار کرد: لازم است در کنار توجه به مباحث علمی و تئوری، آموزش های مهارتی و نیازمحور نیز مورد توجه آموزش و پرورش و دانش آموزان قرار گیرد.

فرماندار ششتمد گفت: در کنار رشته های نظری، باید هدایت دانش آموزان به رشته های مهارتی و تولیدی نیز مورد توجه قرار گیرد تا بخشی از نیاز بازار کار به نیروی انسانی از این طریق تامین شود.

ایثارگر افزود: ایجاد برخی واحدهای صنعتی در حوزه فرآوری معدنی و صنایع دیگر در شهرستان ششتمد در دست انجام است که تربیت نیروی کار ماهر در این حوزه ها می تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی با تشکر از تلاش های جامعه فرهنگی، افزود: معلمان با تربیت نسل آینده در مسیر آگاهی و روشنی بخشی جامعه و توسعه و بالندگی کشور ایفای نقش می کنند.

شهرستان ششتمد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد، چهار هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز دارد که در ۹۱ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایری/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان
  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار