Web Analytics Made Easy - Statcounter

خواجه ای با اشاره به اینکه بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی در ۱۵۳ روستای استان بر روی گسل قرار دارند، گفت: تا پایان امسال ۵ هزار واحد مسکونی روستایی در استان مقاوم سازی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به مناسبت 5 دی ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: 5 دی ماه «روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی» نامیده شده و هدف از آن جلب نظر و توجه عمومی به عواقب ناشی از وقوع پدیده های طبیعی، شناسایی عوامل پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از آن و گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رضا خواجه ای با اشاره به اینکه، در کشوری زندگی می کنیم که به تناوب شاهد وقوع حوادث و بلایای طبیعی و گاها غمبار و تاسف آور هستیم که جبران خسارات برخی از این حوادث بویژه خسارات جانی غیرممکن می باشد، افزود: زلزله به عنوان یکی از حوادث طبیعی هر از چند گاهی خسارت و تلفاتی به بار می آورد و همین امر ضرورت اندیشیدن به مقاومت ساختمان ها و ارائه راهکارهای لازم برای کاهش خطرات زمین زلزله را دو چندان می کند، که در این راستا  بنیاد مسکن با توجه به تجربیات گذشته و اهمیت فاکتورهای متعددی همچون فراهم نمودن اسکان موقت و دائم، سرعت احداث، افزایش مقاومت و کاهش هزینه ها در بحث بلایای طبیعی، توجه به سیستم های ساختمانی مقاوم در برابر زلزله را یکی از ضروریات صنعت ساختمان می داند.

 

وی تصریح کرد: آموزش عمومی، حمایت از ابتکارات و فعالیت‌های علمی،نظارت بر ساخت و سازها، ظرفیت سازی نهادی و نیروی انسانی، بکارگیری تجهیزات و ابزارهای لازم، استفاده از فناوری‌های نوین، توسعه سیستم‌های هشدار و پایش و اتخاذ سیاست‌های راهبردی، مواردی است که زمینه را برای نیل به اهداف مورد نظر فراهم می‌آورد.

 

خواجه ای  با بیان اینکه، بنیاد مسکن استان برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی، عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونت گاههای آسیب‌پذیر روستایی و همچنین بازسازی مناطق سانحه‌دیده پس از وقوع سانحه همواره در دستور کار خود قرار داده است، گفت :در سطح استان زنجان 92 هزار و 678 واحد مسکونی روستایی شناسایی شده است که میتوان گفت تاکنون 53 درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان معادل 49هزار و 301 واحد در مقابل زلزله مقاوم سازی شده اندکه امیدواریم با ترویج فرهنگ مقاوم سازی ساخت و سازها در مناطق روستایی ، این میزان افزایش یابد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به اینکه، با توجه به آنالیزهای انجام شده، 153 روستا در استان زنجان روی گسل بوده است، اظهار کرد: 18 هزار  و 734 واحد مسکونی نیز در این روستاها بر روی گسل قرار دارند که از این تعداد تقریبا 5 هزار و 921 واحد مسکونی که 33درصد واحدها را شامل می شود، مقاوم سازی شده اند.

 

خواجه ای یادآور شد: تا پایان امسال ۵ هزار واحد مسکونی روستایی در استان با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان مقاوم سازی خواهد شد .

 

وی خاطر نشان کرد: وجود بافت های فرسوده در مناطق مختلف روستا، شبکه های ارتباطی ناکافی و یا نامناسب در سطح روستا به ویژه در مناطقی که دارای بافت فرسوده است، عدم وجود فضا های باز و کافی در سطح محلات مختلف روستا و عدم آگاهی و توجه کافی به مسئله مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در طرح ها و برنامه ریزی های شهری و روستایی مشکلاتی را در برابر مقابله با تهیدات و عوامل طبیعی به وجود آورده است.

 

خواجه ای  با تاکید بر اینکه، استاندارد سازی مصالح ساختمانی نیز از اصلی ترین اركان مقاوم سازی است و باید تلاش شود مصالح ساختمانی استاندارد تولید و استفاده شود، ادامه داد: در برنامه ايمن سازي در برابر زلزله، ايمني ساختمانها و كليه بناها از اولويت و اهميت بسيار زيادي برخوردار است. زيرا بناها به هنگام وقوع زلزله هاي شديد در صورت عدم استحكام و مقاومت لازم آسيب مي بينند و به ساكنين آنها صدمه جاني وارد مي شود. به همين دليل تعيين محل مناسب براي ساخت بنا (دور از گسلهاي فعال و روي زميني كه مقاومت خاك آن مناسب است). طراحي صحيح و مقاوم در برابر زلزله توسط مهندسان با صلاحيت، استفاده از مصالح مناسب ساختماني ، ساخت ساختمان با بكارگيري كارگران آموزش ديده و نهايتاً نظارت بر ساخت و كنترل كيفيت توسط سازمانهاي مسؤول و مهندسان ناظر براي ساختمانهاي جديد ، تعمير و مقاوم سازي ساختمانهاي موجود و اصول بسياري ضروري براي ساخت بناهاي مقاوم در برابر زلزله هستند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان تاکید کرد: اگر بحث مهندسی و کیفیت ساخت و ساز را جدی بگیریم با رعایت اصول فنی می توانیم به بسیاری از مولفه های پیچیده پدافند غیرعامل پاسخ دهیم .

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان مقاوم سازی مسکن روستایی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان واحد مسکونی روستایی هزار واحد مسکونی برابر زلزله بنیاد مسکن مقاوم سازی خواجه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۱۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی از ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان به برکت کنگره شهدای استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله، سردار محسن کریمی در مراسم اختتامیه گردهمایی هم سنگران نیروی انسانی لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب در مجموعه آفتاب اراک، اظهار کرد: ایمان، توکل بر خدا و امید موتور محرکه پیشرفت کشور در طول انقلاب اسلامی است و رزمندگان اسلام در طول ۴۵ سال گذشته با این مؤلفه‌ها توانستند بزرگترین افتخارات و سربلندی را برای کشور رقم بزنند که نمونه آن در دوران پرافتخار دفاع مقدس و جبهه مقاومت موج می‌زند.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان ایثار و شهادت گنجینه‌های عظیم معرفت، ایمان و امید هستند، افزود: در شرایطی که امروز نظام اسلامی نزدیک قله‌های بلند سربلندی است باید تجربیات، روحیات و فرهنگ‌های ارزشی به نسل جدید منتقل شود و خودباوری و ما می‌توانیم را برای جوانان نهادینه سازند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تصریح کرد: در همه مقاطع هشت سال دفاع مقدس ملت ایران ایمان، امید، اخلاق، معنویت و جوانمردی موج می‌زند و این مقطع نورانی مظهر مقاومت، پایداری، تدبیر و حکمت است و قطعاً راهبردهای دفاع مقدس برای رفع مشکلات کشور کارآمد است.

سردار کریمی با اشاره به نقش استان مرکزی در انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: استان مرکزی نقش مهم و اثرگذاری در طول تاریخ انقلاب اسلامی و خصوصاً دفاع مقدس داشته که تعابیر بسیار دقیقی از نقش استان در کلام مقام معظم رهبری داریم که نشان از پیشتازی مردم سرزمین دیار آفتاب در تاریخ انقلاب است.

وی اضافه کرد: در راستای تبیین نقش استان مرکزی در انقلاب اسلامی طی یک دهه اخیر اقدامات قابل توجهی انجام شده که یکی از آنها رویداد ملی کنگره شهدای استان است که برکات بسیار زیادی داشت و امروز به یک جریان عظیم فرهنگی، مردمی و ملی در حوزه ایثار و شهادت تبدیل شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: کنگره شهدای استان مرکزی علاوه بر مزین بودن به نام زیبای امام خمینی (ره) از جهات مختلف توانست در سال ۹۸ برترین رتبه را در کشور کسب کند و بسیاری از فعالیت‌ها برای سایر استان‌ها تبدیل به یک الگو شود.

سردار کریمی تصریح کرد: بعد از اجلاسیه اصلی فعالیت‌ها همچنان با رویکرد تحقق بیانات مقام معظم رهبری با قوت ادامه پیدا کرد و در بخش‌های مختلف محرومیت زدایی، اجتماعی، خدماتی، فرهنگی، علمی و پژوهشی، هنری و تبلیغاتی، زیرساختی و عمرانی و حمایتی اقدامات بسیاری انجام شده که همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به مهمترین اقدامات در ذیل کنگره شهدای استان تاکید کرد: طرح هر پروژه یک شهید و هر خدمت به نام یک شهید از مهمترین دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی است و به برکت این طرح هزاران عنوان خدمت به ولی نعمتان ارائه شده که اهدای بیش از یک هزار ۹۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان و ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومین از جمله آنها است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی تاکنون بیش از یک میلیون سند در حوزه دفاع مقدس و مقاومت جمع‌آوری شده و بزرگترین منبع بریا انجام کارهای پژوهشی و علمی است.

سردار کریمی خاطرنشان کرد: البته با تهیه دانشنامه دفاع مقدس که تاکنون بیش از ۷۲۰ مدخل آن نهایی شده بخش مهمی از این اسناد را مورد بهره برداری قرار داده‌ایم.

وی تأکید کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی و حاکم‌شدن فرهنگ‌های ارزشی در استان مرکزی از دیگر دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی است و البته هر زمان به فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر پرداختیم شاهد برکات آن بودیم و این مسئله برای شرایط امروز درس‌های فراوانی دارد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی عنوان کرد: جوان‌گرایی، مردمی بودن، توجه به ماندگاری و اثرگذاری فعالیت‌ها و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان از دیگر شاخص‌های کنگره شهدای استان مرکزی است و در ستاد کنگره همه مسئولان و دستگاه‌ها نقش مهمی دارند که در قالب ۲۵ کمیته ۱۶ کارگروه و ده‌ها هیئت اندیشه‌ورز فعالیت می‌کنند.

سردار کریمی با اشاره به اینکه پیشکسوتان پیک‌های راستین انقلاب هستند، گفت: تقویت ارتباط با نسل جدید باید بیش از هر زمانی مورد توجه باشد و قطعاً این گردهمایی‌ها علاوه بر تجدید خاطرات و دیدار یاران که برکات فروانی دارد می‌تواند بر تقویت ارتباط با نسل جدید مؤثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انسانی به‌عنوان رکن اساسی در نیروهای مسلح از راهبردهای مهم و رمز موفقیت در همه امور است، افزود: همه موفقیت‌ها و افتخارات نیروهای مسلح خصوصاً پیروزی‌های دفاع مقدس به برکت وجود نیروی انسانی متعهد و کارآمد است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: سومین گردهمایی «یاد یاران» با حضور رزمندگان پرافتخار استان‌های زنجان، قزوین، قم، سمنان، تهران، یزد، مازندران و استان مرکزی در مجموعه آفتاب اراک برگزار شد که در این برنامه علاوه بر یادآوری دوران پرافتخار دفاع مقدس هدف گذاری ها برای تدوین عملکرد واحد پرسنلی لشکر ۱۷ در دوران دفاع مقدس انجام شد، تجلیل از خانواده معظم شهدای واحد پرسنلی از دیگر برنامه‌ها بود.

کد خبر 750822

دیگر خبرها

  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی درمنطقه عشایری دهدلی
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران