Web Analytics Made Easy - Statcounter

هنری گفت: ۴۰۹ گروه جهادی استان خراسان جنوبی در حمایت از بیماران کرونایی در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی حضور مؤثر دارند.

«مهدی هنری» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به اجرای طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی برای مدیریت بیماری کرونا، گفت: در همین راستا مسئولیت کمیته حمایتی این طرح در سطح استان بر عهده بسیج سازندگی بوده که با جدیت کار خود را از ابتدای آذرماه جاری آغاز کرده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴۰۹ گروه جهادی به تعداد یک هزار و ۴۸۱ نفر در قالب تیم‌های حمایتی در سراسر استان سازماندهی شده‌اند، تصریح کرد: گروه حمایتی تحت امر بسیج سازندگی وظیفه حمایت از خانواده های کرونایی را بر عهده دارد که نیازمندی های مالی، غذایی و کارهایی همچون خرید را پوشش می‌دهند.

 

وی با بیان دیگر وظایف کمیته حمایتی بیان کرد: این گروه با کمک خیرین و مردم هدیه‌های نقدی و غیرنقدی را جمع آوری کرده و به خانواده‌های نیازمند کرونایی اهدا می کند.

 

هنری ادامه داد: همچنین تامین نیازمندی‌های طرح اعم از بسته‌های بهداشتی، معیشتی، اقلام حفاظتی مورد نیاز و سایر تجهیزات پزشکی مانند کپسول اکسیژن و دستگاه «پالس اُکسی‌متر» و غیره برعهده کمیته حمایتی است.

 

دبیر کمیته حمایتی قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه تمام فعالیت‌های طرح شهید سلیمانی برای خانواده های کرونایی است، گفت: این کمیته  در تمام شهرستان ها محل نقاهتگاه و قرنطینه با  ظرفیت ۱۳۸ تخت پیش بینی کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه توزیع و امانت دستگاه کپسول اکسیژن به مردم بر عهده هلال احمر بوده و کمک‌های مردمی و خیرین برای تأمین کپسول به این نهاد سوق داده می‌شود، تصریح کرد: تاکنون ۳۷ دستگاه کپسول اکسیژن از محل کمک های خیران خریداری شده و در اختیار مراکز درمانی و مردم قرار گرفته است.

 

هنری ادامه داد: همچنین طبخ غذای گرم برای خانواده‌های کرونایی در قرنطینه خانگی نیز با هماهنگی ستاد عتبات عالیات و مواکب و با کمک هیأت مذهبی در هر شهرستان انجام می‌شود که تاکنون ۷۷۰ پرس غذای گرم توزیع شده است.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به ادامه توزیع کمک‌های مومنانه مرحله سوم با اولویت طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، افزود: تاکنون در قالب این طرح ۲ هزار و ۲۷۷ بسته معیشتی به ارزش بالغ بر پنج میلیارد و ۸۴۲ میلیون ریال و پنج هزار و ۳۲ بسته سلامت با اعتبار  ۷۴۸ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال در بین بیماران نیازمند و افراد آسیب پذیر در محلات توزیع شده است.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون نیز ۲ هزار بسته بهداشتی و ۲۰ هزار ماسک در حال توزیع است، گفت: مردم و خیرین می‌توانند کمک‌های مردمی جهت تامین اقلام حمایتی مورد نیاز و تجهیزات پزشکی مانند کپسول اکسیژن را در اختیار کمیته حمایتی استان و کمیته‌های شهرستانی قرارگاه قرار دهند.

 

گفتنی است، طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» از ابتدای آذرماه سال جاری آغاز و برنامه ریزی برای آن تا سالروز شهادت سردار دل ها در روز ۱۳ دی ماه می باشد ولی این طرح تا پایان سال جاری ادامه می یابد.

 

همسویی کمک‌های مومنانه یکی از نکات برجسته اجرای طرح سردار سلیمانی به شمار می‌رود و خانواده‌هایی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند و بیمار کرونایی دارند، با بسته‌های معیشتی و بهداشتی، طی دوران قرنطینه در منزل حمایت می‌شوند.

 

از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۳۲ هزار و ۹۳۳ تست کرونا در استان انجام شده که پاسخ ۱۴ هزار و ۲۳۰ مورد مثبت بوده است.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی توزیع بسته معیشتی تیم جهادی کمیته حمایت مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی شهید حاج قاسم سلیمانی کپسول اکسیژن خراسان جنوبی بسیج سازندگی کمیته حمایتی طرح شهید حاج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۱۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)



منبع:چارسو فرهنگ

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرماندهی و شهادت "همّت" به روايت شهيد قاسم سليمانی (فیلم) نظر حاج قاسم سلیمانی درباره وزارت اطلاعات (فیلم) حضور حاج قاسم از داخل بالگرد امدادی در سیل خوزستان (فیلم)

دیگر خبرها

  • تلاش برای مردمی کردن اقتصاد در خراسان جنوبی
  • گام های بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای مردمی کردن اقتصاد
  • هم اندیشی برای تولید آثاری فاخر و در خور دو هزار شهید استان
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • بیش از ۳ هزار مشترک نهاد‌های حمایتی از نعمت گاز بهره‌مند شدند
  • بهره‌مندی ۳۷۴۱ مددجوی خراسان جنوبی از خدمات رایگان شرکت گاز
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی