Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصحفی گفت:طرح «سایبان مهر» در راستای ساماندهی کودکان کار در با نظارت مستقیم دادگستری، شهرداری و بهزیستی در حال انجام است و مقرر شده این طرح، تا زمانی که بحث کودکان کار به وضعیت مطلوبی برسد، ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدمحسن مصحفی» امروز(۳ دی) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح‌ هایی که پیش ازاین برای کودکان کار در پیش گرفته شده بود، بیشتر از آنکه حمایتی باشد، حالت ضربتی و برخوردهای ناگهانی داشت، افزود: طرح «سایبان مهر» در راستای ساماندهی کودکان کار در با نظارت مستقیم دادگستری، شهرداری و بهزیستی در حال انجام است و مقرر شده این طرح، تا زمانی که بحث کودکان کار به وضعیت مطلوبی برسد، ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در این طرح تعدادی ون، برای شناسایی کودکان کار تدارک دیده شده و در آن محیطی کودکانه همراه با وسایل بازی فراهم شده که احساس مجرم بودن به کودک دست ندهد.

 

وی ادامه داد:طی این فرآیند ابتدا کودک شناسایی می‌شود و سپس به مرکز اقامت موقتی که برای آنان در نظر گرفته شده، منتقل می‌شود همچنین از خانواده کودک دعوت می‌شود که برای توضیح درباره علت‌هایی که باعث شده کودکان وادار به انجام کار شود به مرکز مراجعه کنند و کودک تحویل خانواده می شود و در فرایند بررسی طرح قرار می گیرد.

 

مصحفی گفت: از نقاط مثبت این طرح حضور دو موسسه مردم نهاد در فرایند تشکیل پرونده مددکاری کودکان است. وی اضافه کرد: آنچه که در اجرای «سایبان مهر» از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ بررسی مورد محور کودک کار و خانواده او است.

 

رئیس سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد اظهارکرد:این طرح از شناسایی این کودکان شروع و سپس وضعیت خانواده او بررسی می شود، در مراحل بعد تلاش می‌شود که از حمایت‌ها به گونه ای انجام شود که منجر به خروج کودک از چرخه کار شود و زمینه ساز بازگشت کودک به درس و مدرسه شود.

 

وی بیان کرد: متاسفانه شدت گرفتن مشکلات اقتصادی پس از شیوع کرونا، زندگی گروهی از کودکان را تغییر داده و آنان را وادار به انجام کار برای کسب درآمد کرده است، بنابراین ساماندهی و نگاه حمایتی به آنان سبب جلوگیری از آسیب‌های متعددی که در خیابان انتظار آنان را می‌کشد، جلوگیری می‌کند.

 

مصحفی از عموم شهروندان درخواست کرد تا نسبت به مسئولیت اجتماعی خود نسبت به کودکان کار آگاه باشند و در صورت مشاهده این کودکان با سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ ارتباط بگیرند. ماشین‌های ویژه‌ای برای حمایت از کودکان کار در سطح شهر درحال گشت‌زنی هستند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: سایبان مهر حمایت از کودکان کار و خیابان کودکان کار و خیابان کودکان کار سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد کودکان کار سایبان مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۱۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری متکدیان و کودکان کار در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، هادی حلیم زاده جمع آوری متکدیان و کودکان کار از سطح معابر را یکی از مطالبه‌های جدی شهروندان در دزفول دانست و ادامه داد: شهرداری دزفول با هماهنگی فرمانداری ویژه شهرستان، دادستان و نیروی انتظامی جمع آوری متکدیان و کودکان کار را در این شهر آغاز کرده است.

وی افزود: ۴۸ متکدی و کودک کار طی مرحله نخست این طرح از تقاطع‌های پرتردد دزفول جمع آوری و برای تعیین تکلیف و ساماندهی به دستگاه‌های متولی تحویل داده شده است.

معاون امور شهری شهرداری دزفول بیان کرد: متکدیان و کودکان کار جمع آوری شده به چند دسته تقسیم می‌شوند که برخی به بهزیستی، برخی اتباع غیرمجاز به پلیس اتباع و برخی به مراکز نگهداری در اهواز انتقال داده می‌شوند.

وی همراهی شهروندان برای ساماندهی معابر شهری را ضروری دانست و ادامه داد: طرح جمع آوری متکدیان و کودکان کار طی روز‌های اخیر در دزفول آغاز شده است و تا پاکسازی و ساماندهی کامل معابر طی یک ماه آینده ادامه دارد.

 

دیگر خبرها

  • بازداشت فرد متخلف در تبلیغ یک آرایشگاه زنانه
  • تبلیغات عجیب در اینستاگرام برای آرایشگاه؛ مروج کودک‌همسری بازداشت شد! + تصویر
  • دستگیری مدیر یک آرایشگاه زنانه به خاطر تبلیغ کودک‌همسری
  • بازداشت مروج کودک همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه
  • ترویج کودک همسری در اینستاگرام برای تبلیغ آرایشگاه زنانه
  • بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام
  • بازداشت مروج کودک همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام
  • بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه دراینستاگرام
  • جمع آوری متکدیان و کودکان کار در دزفول
  • ایجاد ایست‌کار، گامی در راستای حفظ شان و منزلت کارگران