Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت تجاری از تولید هواپیمای برقی کوچکی خبر داده که با پیمودن تنها ۲۵ متر می‌تواند به پرواز درآید و لذا با استفاده از باندهای بسیار کوتاه نیز قادر به نشست و برخاست است.

هلیکوپترهای برقی برای نشست و برخاست انرژی بسیار زیادی مصرف می‌کنند و همین باعث می‌شود مسافت قابل پیمودن با استفاده از آنها کوتاه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه نصب باتری‌های حجیم و بزرگ بر روی این هلیکوپترهای برقی ضرورت پیدا می‌کرد که نتیجه آن سنگین شدن آنها و کاهش قابلیت مانور عملیاتی این هلیکوپترها بود.

اما تولید هواپیمای برقی جدید شرکت متروهاپ که با پیمودن حداکثر ۲۵ متر پرواز می‌کند، مصرف انرژی و باتری را کاهش داده و طی کردن مسیر بیشتری را امکان پذیر می‌کند.

برای افزایش سرعت سریع این هواپیما و آماده شدن آن برای بلندشدن از روی زمین علاوه بر پیشرانه‌ها از یک موتور برقی نیز استفاده شده است. این موتور بر روی چرخ این هواپیما نصب می‌شود. بال‌های بلند مزیت دیگر این هواپیماست که سرعت برخاستن از زمین را افزایش می‌دهد.

هواپیمای یادشده می‌تواند با سرعت حداکثر ۴۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند و با شارژ کامل باتری مسافتی حداکثر ۲۰۰ کیلومتری را طی کند. متروهاپ مدعی است این هواپیما می‌تواند جایگزینی مناسب برای تاکسی‌های هوایی نیز باشد و حتی با تغییراتی بر روی سقف آسمان خراش‌های بزرگ و عریض نیز فرود آید. بسیاری از آسمان خراش‌های غول پیکر جهان دارای پشت بام‌هایی با عرض ۶۰ متر هستند و می‌توان از آنها به عنوان فرودگاه برای هواپیماهای مذکور استفاده کرد./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۱۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جت جنگنده ام جی در نمایشگاه خودروی پکن+عکس

شتاب این خودرو ۱.۹۱ثانیه از صفر به ۱۰۰کیلومتر بر ساعت می‌رسد. EX ۱ با الهام از جت‌های جنگنده همراه دو چتر نجات ساخته شده است. - اخبار بازار -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت ام‌جی موتورز طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE 181 را در نمایشگاه اتومبیل پکن 2024 میلادی معرفی کرد. 

شتاب این خودرو 1.91ثانیه از صفر به 100کیلومتر بر ساعت می‌رسد. EX 1 با الهام از جت‌های جنگنده همراه دو چتر نجات ساخته شده است. 

ام جی موتور حداکثر سرعت خودرو 257 مایل بر ساعت دارد و طرح اولیه این خودرو برقی در راستای محصولات پرسرعت و نوآورانه شرکت است که قبلا تولید شده‌اند.

این خودرو که به یک شیشه بزرگ و یکپارچه در قسمت جلو مجهز شده، از چهار موتور برقی سود می‌برد. 

 برند ام‌جی با معرفی یک خودروی مفهومی برقی، با دست پر به نمایشگاه پکن آمده و از موتوربرقی، شاسی مونوکوک، طراحی شبیه خودروهای گرن‌توریسمو و ظرفیت یک سرنشین سود می‌برد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جت جنگنده ام جی در نمایشگاه خودروی پکن+عکس
  • از جی کلاس برقی تا تغییر نام مدل های بنز
  • پیش‌بینی وزش باد و خیرش گردوخاک در قم
  • سریعترین قطار‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • رونمایی از رولزرویس گوست اکستند در نمایشگاه خودروی پکن
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • معرفی طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE ۱۸۱
  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد