Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-30@12:42:28 GMT

عکس سال یونیسف در 2020 انتخاب شد

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۳۱۵۲۴

عکس سال یونیسف در 2020 انتخاب شد

به گزارش صدای ایران، هیئت داوران جایزه سالانه یونیسف معتقدند این عکس یک لحظه تکان دهنده از وضعیت کودکان در شرایطی بسیار دشوار را ثبت کرده است.

عکاس یونانی صحنه‌ای از زندگی کودکان و نوجوانان پناهجو را ثبت کرده که در پس زمینه آن اردوگاه موریا در جزیره لسبوس یونان در آتش می‌سوزد و دود غلیظی بخشی از آسمان را پوشانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوجوانی که حیران و درمانده به دوربین نگاه می‌کند کودکی را در آغوش گرفته تا همراه خود از این مهلکه نجات دهد.

الکه بودنبندر، همسر رئیس جمهوری آلمان و رئیس افتخاری واحد آلمانی یونیسف می‌گوید این عکس که در جزیره لسبوس گرفته شده یک هشدار جدی است و از فاجعه‌ای خبر می‌دهد که درست جلوی در خانه ما در حال رخ دادن است.

وی می‌گوید این عکس ما و تعهدات انسانی ما را به چالش می‌کشد و ما در اروپا عاقبت باید پاسخی از جمله برای کودکان اردوگاه موریا داشته باشیم.

همسر فرانک والتر اشتاین‌مایر تاکید می‌کند که همه باید به طور مشترک تلاش بیشتری کنند تا امید را در زندگی ساکنان این اردوگاه نیز زنده کنیم.

فاجعه آتش‌سوزی گسترده در جزیره لسبوس در دریای اژه ابتدای ماه سپتامبر رخ داد و در جریان آن اردوگاه موریا تقریبا به طور کامل در آتش سوخت و هزاران ساکن آن به مناطق و اردوگاه‌های دیگر منتقل شدند.


جایزه دوم مسابقه عکاسی یونیسف، که یکی از جوایز معتبر هنری جهان به شمار می‌رود، نصیب عکاس هندی Supratim Bhattacharjee به خاطر یک گزارش تصویری از زندگی مشقت‌بار کودکان کار در بزرگترین معدن زغال سنگ آسیا شده است.

جایزه عکاسی یونیسف برای ۲۱مین بار به چند عکاس و فتوژورنالیست حرفه‌ای اهدا می‌شود که شخصیت و موقعیت زندگی کودکان را به گونه‌ای درخشان مستند می‌کنند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: عکس سال یونیسف کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۱۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ بمب عمل‌نکرده در منطقه‌ای مسکونی در اردوگاه النصیرات

تصاویری از یک بمب عمل‌نکرده در بمباران منطقه‌ای مسکونی در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه را مشاهده می‌کنید.

دریافت 5 MB

دیگر خبرها

  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • فیلم/ بمب عمل‌نکرده در منطقه‌ای مسکونی در اردوگاه النصیرات
  • ستاره لهستانی بارسلونا: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می پذیرم
  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم
  • لواندوفسکی: توپ طلای 2021 حق مسی بود؛ بلینگام و ام باپه بهترین بازیکنان دنیا هستند
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان