Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که امروز باید جریان‌های انقلابی در دانشگاه ها بیشتر تقویت شوند، گفت: تقویت این جریان‌های اصیل که برخواسته از متن انقلاب اسلامی هستند بهترین راهکار برای مقابله با توطئه‌های و هجمه‌های دشمنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلیمن«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(3دی) در نشست صمیمی با مسئولین نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های مازندران اظهار کرد: همه باید در دانشگاه ها دنبال تقویت جریان انقلابی باشیم و نگذاریم چراغ انقلاب در دانشگاه ها کم فروغ شود؛ یعنی با بی دینی و هم با دینداری غیر انقلابی مبارزه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: باید خروجی کارهای ما این باشد که جریان انقلابی تقویت شود. اگر در دانشگاه ها این هدف را سر لوحه قرار دهیم به همه چیز دست پیدا خواهیم کرد. وقتی می گوئیم انقلاب اسلامی یعنی دیانت، اسلام، فرهنگ، استکبارستیزی و مبارزه با ظلم و فساد را در کنار هم ببینیم.

 

وی اذعان کرد: برای مواجهه با استکبار، چه استکبار سیاسی و چه استکبار علمی که هدفش جدا کردن دین از علم و مقابل هم قرار دادن آنهاست؛ قطعا به پیش زمینه ای از رشدیافتگی فرهنگی و اعتقادی نیاز داریم، قرآن هم پیش زمینه مبارزه با بت ها و طواغیت را رشد بیان می کند. (وَلَقَدْ آتَيْنَا إِبْرَاهِيمَ رُشْدَهُ مِن قَبْلُه...)

حجت الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان شد: بنابراین یکی از اصلی ترین وظایف نهادهای نمایندگی در دانشگاه ها ایجاد پیش زمینه های فرهنگی و اعتقادی و در کل رشدیافتگی است.

 

وی بیان کرد: هدف از تشکیل این جلسات هم، پیدا کردن راهکارهای موفقیت در زمینه رشدیافتگی فکری، فرهنگی و اعتقادی در دانشگاه هاست که با هم اندیشی و همفکری و آسیب شناسی به آن خواهیم رسید.

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: رشدیافتگی نماینده ولی فقیه درمازندران جریان های انقلابی استکبار ستیزی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۱۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد

دکتر مهدی شهبازی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار مهر از ارتقای حمایت‌های مالی از فعالیت‌های دانشجویی در تشکل‌ها، کانون‌ها، انجمن‌ها و غیره خبر داد و گفت: اعطای گرنت به تشکل‌ها، کانون‌ها، انجمن‌ها و دیگر نهادهای قانونمند و فعال دانشجویی، در هیات رئیسه دانشگاه تهران تصویب شد. این گرنت جدا از حمایت‌های مالی از برنامه‌هایی که تشکلها به معاونت فرهنگی معرفی می‌کنند، اعطا می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران درباره جزئیات اعطای این گرنت، بیان داشت: مقرر شده است به مجموعه‌های دارای فعالیت کشوری مبلغ ۳۰ میلیون تومان گرنت تعلق بگیرد، به مجموعه‌های فعال در سطح دانشگاه مبلغ ۱۵ میلیون تومان و سایر انجمن‌ها ۵ میلیون تومان گرنت تعلق بگیرد و برای انجمن‌ها و کانون‌های غیرفعال نیز مبلغی صرفا به منظور فعال‌سازی دوباره آنها اختصاص داده شود.

وی مجموع اعتباری که برای فعالیت‌های فرهنگی کانون‌ها، تشکل‌ها، نشریات و انجمن‌ها تخصیص یافته است را قریب به ۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این یک اقدام بی‌سابقه است و امسال با نوع نگاه و ‌حمایت‌هایی که برای فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی در نظر گرفته‌ایم، انتظار داریم که توفیقات و افتخارات بیشتری در جشنواره‌های ملی به دست آوریم.

شهبازی به تاکید مدیریت دانشگاه تهران بر برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی با مشارکت دانشجویان و تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی، خاطرنشان کرد: از هر ایده جدید دانشجویان به منظور بسترسازی برای ارتقای مشارکت دانشجویی در فعالیت‌ها استقبال می‌کنیم. نظام پیشنهادها در دانشگاه تهران فعال شده است و دانشجویان علاوه بر مراجعه حضوری به بخش‌های مختلف دانشگاه و ارائه ایده‌هایشان، می‌توانند از طریق سامانه نظام پیشنهادها نیز به ثبت ایده و پیشنهاد خود بپردازند.

جزییات حمایت از ایده‌های دانشجویی در دانشگاه تهران

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کار، اردوهای مهارت‌ورزی، تریبون‌های آزاد، خانه‌های گفت‌وگو و کرسی‌های آزاداندیشی با مشارکت دانشجویان و نظارت و حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: خانه خلاق دانشگاه تهران برای اولین بار در دانشگاه تهران راه‌اندازی شد که در حال حاضر با مدیریت دانشجویان خوش‌فکر و خلاق در حال فعالیت است و دوره‌های خلاقیت در آنجا برگزار می‌شود و از ایده‌های دانشجویی از مرحله ایده تا محصول حمایت می‌کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران توضیح داد: معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در زمینه ساماندهی و حمایت از ایده‌های دانشجویی اهتمام دارد و در ادامه پارک علم و فناوری کمک می‌کند تا این ایده‌ها تبدیل به محصول شوند. تلاش می‌کنیم تا بستر مناسبی فراهم کنیم که افراد دارای زمینه‌های مشترک، در قالب کارگروهی کنار هم قرار گیرند و دانشجویان صاحب ایده در قالب گروه‌های دانشجویی ایده‌های خود را پیگیری کنند.

تنوع‌بخشی به فعالیت‌های دانشجویی از طریق کانون‌ها و انجمن‌ها

استاد دانشگاه تهران به درخشش فعالان کانون‌های فرهنگی هنری در جشنواره رویش و اعضای انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه تهران در جشنواره ملی حرکت اشاره کرد و تنوع‌بخشی به فعالیت‌های دانشجویی از طریق این کانون‌ها و انجمن‌ها را راهبرد دانشگاه تهران در ارتقای بستر لازم برای جامعه‌پذیری دانشجویان عنوان کرد.

سیاست دانشگاه تهران در قبال تشکل ها

وی فعالیت تشکل‌های اسلامی در دانشگاه تهران را معرف سلایق و افکار متفاوت موجود در جامعه دانست و تاکید کرد: گسترش فعالیت‌های قانونمند دانشجویی با مشارکت دانشجویان که حقیقتا دل در گروی ارزش‌ها و آرمان‌های ملی و دینی دارند، سیاست اصلی مدیریت دانشگاه در دوره جاری مدیریتی بوده است. در عین وجود تکثر و تنوع در فعالیت‌های دانشجویی اما رویکرد وحدت و هم‌افزایی فعالیت‌های دانشجویی می‌تواند نتایج اثربخشی به جا بگذارد.

نقد سازنده و کاربردی جوهره حرکت دانشجویی اصیل است

عضو هیات رئیسه دانشگاه تهران، نقد سازنده و کاربردی را جوهره حرکت دانشجویی اصیل دانست و تصریح کرد: تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تهران اختیار عمل خوبی به دست آورده‌اند و به عبارتی تنها انتظار معاونت فرهنگی از تشکل‌های دانشجویی این است که در برنامه‌ها و مراسم‌ها متناسب با شأن دانشگاه تهران عمل شود و دانشجویان پرچمدار قانونمداری باشند.

کد خبر 6093034

دیگر خبرها

  • رئیس قوه قضاییه: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • اژه‌ای: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • بازدید دادستان کل کشور از دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد
  • مجلس آینده نقاط قوت مجلس یازدهم را تقویت کند
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • معلمی که آموزه‌های زندگی را تدریس کند، هویت دانشجوی خودش را تقویت می‌کند
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • روحیه داوطلبی برآمده از اراده انسانی است