Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@12:33:10 GMT

واکنش داوران لیگ برتری به ماجرای VAR مخفی

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۳۱۷۶۰

واکنش داوران لیگ برتری به ماجرای VAR مخفی

داوران ۳ بازی جنجالی این فصل استفاده از تصاویر تلوزیونی برای تغییر نظراتشان را رد کردند.

به گزارش ایسنا، اتفاقات عجیبی در خصوص داوری بعضی از بازی‌های لیگ بیستم در حال رخ دادن است. داوران نسبت به فصول گذشته پس از رخ دادن صحنه‌های مشکوک، به مدت طولانی با یکدیگر مشورت می کنند و نظرشان را تغییر می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مشورت داوران تاکنون در سه بازی از لیگ بیستم مشاهده شده و نمونه آخر آن، در دیدار دیروز (سه‌شنبه) مس و سپاهان بود که در آن دیدار خطای دو ضرب اعلام شده در محوطه جریمه تیم فوتبال سپاهان موقعیت مناسبی را در اختیار مس رفسنجان قرار داده بود، ضربه پس از اصابت به دست بازیکن مس رفسنجان (نظرات کارشناسان داوری در خصوص خطای این در این صحنه متفاوت است) با شوت یکی بازیکنان مس همراه و روانه دروازه شد.

تصمیم اولیه داور صحیح بودن گل بود و کمک داور کنار خط دروازه سپاهان نیز این تصمیم را تایید و رای به صحیح بودن گل داد و پرچمی از سوی وی زده نشد. توپ به میانه میدان منتقل و قرار بود بازی از سوی سپاهانی ها پس از دریافت گل آغاز شود. ناگهان داور وسط به سمت دیگر کمک داور خط که در سمت دروازه مس رفسنجان قرار داشت، رفت پس از لحظه ای نیز ناظر بازی به جمع آن ها اضافه شد و مشخص بود که صحبت های رد و بدل شده در مورد صحیح یا مردود اعلام شدن گل است. داور وسط اما پس از چند دقیقه در اقدامی عجیب به سوی داور خط سمت دروازه سپاهان رفت و با وی نیز چند کلامی صحبت و در نهایت گل مس رفسنجان مردود اعلام شد!

این اتفاق و حضور ناظر بازی در کنار داوران این شبهه را ایجاد کرد که شاید افراد دست اندر کار مانند ناظر بازی و ناظر داوری این صحنه‌های مشکوک را بازبینی کرده و به داوران کمک کرده‌اند تا از تصمیم خود برگردند. اتفاقی که شاید بتوان نام آن را VAR داخلی گذاشت.

با پیگیری خبرنگار ایسنا از داوران این سه بازی هیچ‌کدام از آن‌ها چنین چیزی را تایید نکردند و تاکید کردند که مشورت و نظر دادن هر سه داور باعث شده تصمیم گرفته شده تغییر کند.

یکی از داوران بازی مس و سپاهان در گفت‌وگو با ایسنا ظهار کرد: اصلا چنین چیزی نبود. ما کمک داور ویدیویی نداریم که بخواهد به ما کمک کند. علت این که تصمیم‌گیری در صحنه بازی دیروز طول کشید، تصمیم‌گیری در خصوص دو صحنه بود. ما هم باید درباره رد شدن توپ از خط دروازه و هم برخورد توپ برگشتی با دست بازیکن مس رفسنجان صحبت می‌کردیم که پاره شدن تور دروازه مس این فرصت را به ما داد. البته خدا را شکر تصمیم درست از سوی تیم داوری گرفته شد و تغییری در نتیجه ایجاد نشد.

البته این نکته وجود دارد که شاید اگر داوران این ۳ بازی، مشورت و بررسی صحنه ها از طریق تصاویر تلوزیونی را تایید می‌کردند، به نوعی تایید عمل غیرقانونی و غیرقابل قبول از نظر استانداردهای فیفا بود. حالا با توجه به این اتفاق ‌های افتاده و لزوم حضور کمک داور ویدیویی در فوتبال ایران، باید دید بالاخره چه زمانی کمیته داوران تصمیم می‌گیرد مقدمات حضور VAR در ایران را فراهم کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: داوری فوتبال کمیته داوران فدراسیون فوتبال کمک داور ویدئویی مس رفسنجان کمک داور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۱۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حجازی به ماجرای بازی پیکان و استقلال

آفتاب‌‌نیوز :

آتیلا حجازی درباره حضورش در سازمان لیگ اظهار داشت: امروز جلسه هماهنگی قبل از بازی استقلال و ذوب‌آهن بود. تیم ما در شرایط آرمانی قرار دارد و فقط یک نکته باقی می‌ماند که خیلی دوست ندارم درباره‌اش صحبت کنم. دوست دارم هواداران فردا به عنوان بازوی توانمند کنارمان باشند.

وی در مورد برگزاری بازی استقلال با پیکان در هفته پایانی لیگ برتر که گفته می‌شود با حضور تماشاگران برگزار می‌شود، گفت: در این مورد صحبت خواهیم کرد و نباید پیش‌داوری کنیم. در حال صحبت کردن هستیم تا بهترین راهکار را انتخاب کنیم.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • کارشناسی بازی استقلال و ذوب آهن
  • برتری سپاهان برابر استقلال خوزستان در نیمه اول
  • داور بازی کریستال پالاس - منچستریونایتد، دوربین به تن می‌کند
  • واکنش هیات فوتبال استان به تهران به ماجرای عدم حضور آمبولانس اورژانس در دیدار پرسپولیس و سپاهان
  • واکنش حجازی به ماجرای بازی پیکان و استقلال
  • واکنش سرمربی لیگ برتری به جریمه ۲ میلیاردی
  • اعتراض استقلال خوزستان به داور بازی سپاهان
  • داور دو بازی حساس پرسپولیس و استقلال + تاریخ و ساعت پخش
  • بنیادی فر داور پرسپولیس شد/ سوت بازی استقلال در دستان کوپال
  • داور ۲ بازی حساس پرسپولیس و استقلال مشخص شد