Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:18:12 GMT

صادرات سیب از مهاباد نصف شد

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۳۲۰۵۰

صادرات سیب از مهاباد نصف شد

مسوول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای برداشت سیب تاکنون هشت هزار تن سیب از سردخانه‌های شهرستان خارج و توسط مالکان، شرکت‌ها و تاجران از مهاباد به سایر استان‌ها و کشورهای همسایه صادر شده است.

سعید کریمی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۸۵ هزار تن سیب در ۲۵ سردخانه این شهرستان ذخیره شده است که در صورت عدم صادرات و فروش آن هم از لحاظ وزنی و هم از لحاظ کیفیت درجه آن کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد اظهار داشت: ماندن سیب های ذخیره شده در سردخانه‌های شهرستان هزینه مازاد سردخانه‌ها را بر باغداران افزایش خواهد داد.

کریمی اضافه کرد: امسال طرح‌های حمایتی و تشویقی دولت برای صادرات از جمله بازپرداخت هزینه حمل و جابه جایی و همچنین محدودیت برای فعالیت بازرگانان از جمله دلایل کاهش صادرات سیب طی سال جاری است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۹۵ هزار تن سیب از سطح باغ‌های مهاباد تولید شد، اضافه کرد: هم اکنون ۶ هزار و هکتار باغ بارور سیب و هزار و ۴۰۰ هکتار باغ غیربارور در سطح شهرستان وجود دارد که امسال به طور میانگین از هر هکتار باغ بارور ۱۶ تُن سیب برداشت شد.

کارگاه جواهرسازی با ۲۲ میلیارد ریال هزینه در تکاب راه‌اندازی شد

فرماندار تکاب گفت: یک کارگاه جواهرسازی و تولید زیورآلات طلا با ۲۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این شهرستان راه اندازی شده است.

امیر ستوده‌فر افزود: این کارگاه به ظرفیت تولید انواع زیورآلات از ۱.۸ کیلوگرم طلا در روز را دارد که با فعالیت و بهره برداری از آن برای ۱۸ نفر زمینه اشتغال پایدار فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه از سرمایه‌گذاری و فعالیت در بخش راه‌اندازی کارگاه‌های جواهرسازی و تولید زیورآلات طلا حمایت می‌کنیم، اظهار داشت: کارگاه‌های جواهرسازی و تولید زیورآلات طلا بستر مناسبی برای تولید و ایجاد اشتغال است و موجب تولید ارزش افزوده برای شهرستان و نیز رونق گردشگری می‌شود.

فرماندار تکاب با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم فرآیند راه‌اندازی این نوع کارگاه‌ها تسریع یافته و فعالیت آنها در سال جهش تولید رونق گیرد، بیان کرد: برای تامین مواد اولیه کارگاه‌های جواهرسازی از معادن طلا پیگیری‌های لازم و اقدامات مناسبی انجام شده‌است.

ستوده فر ادامه‌داد: دستگاه‌های مرتبط نیز موانع فراروی این کارگاه ها را رفع کرده تا با تسهیل شرایط و امکانات شاهد فعالیت و رونق صنعت جواهرسازی با توجه به پتانسیل‌های بومی منطقه باشیم.

هم‌اینک تنها یک کارگاه جواهرسازی به صورت سنتی در تکاب فعالیت می‌کند اما به دلیل وجود معادن بزرگ طلا در این شهرستان، راه‌اندازی کارگاه‌های جواهرسازی و تولید زیورآلات طلا از مهمترین زمینه‌های تولید و ایجاد اشتغال در این شهرستان به‌شمار می‌رود اما تامین مواد اولیه و شمش طلا از مهمترین دغدغه‌های کارآفرینان و علاقمندان به فعالیت در این بخش است.

مهلت بیمه محصولات کشاورزی مهاباد تا ۱۵ دیماه تمدید شد

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مهاباد گفت: مهلت بیمه محصولات زراعی این شهرستان برای بهره‌مندی بیشتر کشاورزان از مزایای آن تا ۱۵ دیماه جاری تمدید شد.

انور ابراهیمی‌آذر افزود: کشاورزان و بهره‌برداران قبل از اتمام این مهلت با مراجعه به کارگزاران مربوطه نسبت به بیمه محصولات زراعی خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰ هزار هکتار از مزارع کشاورزی در این شهرستان بیمه شده است، بیان کرد: فرصت بیمه محصولات باغی نیز تا ۱۵ بهمن ادامه دارد و کشاورزان برای جلوگیری از خسارت احتمالی با توجه به غیرقابل پیش بینی بودن شرایط جوی، می‌توانند محصولات خود را بیمه کنند.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مهاباد اظهار داشت: امسال ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال غرامت برای جبران خسارت محصولات کشاورزی این شهرستان به بهره‌برداران پرداخت شد.

ابراهیمی‌آذر با بیان اینکه سال زراعی گذشته ۱۵ هزار و ۸۱۳ هکتار از مزارع این شهرستان زیر پوشش بیمه قرار گرفت، افزود: امسال براساس گزارش‌های هواشناسی مبنی بر شرایط سخت آب و هوایی توصیه می‌شود کشاورزان در اسرع وقت نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد باغی و زراعی یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی در جنوب آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود.

براساس قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور ۵۶ درصد حق بیمه محصولات کشاورزی که کشاورزان مجاز به کشت آن هستند، توسط دولت پرداخت می‌شود و ۴۶ درصد حق بیمه را کشاورز می‌پردازد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مهاباد آذربایجان غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مهاباد آذربایجان غربی وزارت جهاد کشاورزی مهاباد آذربایجان غربی اخبار کنکور کارگاه های جواهرسازی بیمه محصولات کشاورزی کشاورزی مهاباد راه اندازی کارگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۲۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران

به گ زارش خبرنگار مهر، علی باقری شامگاه سه شنبه در در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بخش تعاون با محوریت اقتصاد تعاونی و مردم محور در راستای اجرا شدن شعار سال گام بر می دارد، تصریح کرد: در راستای عملیاتی کردن شعار سال باید تعاونی ها احیا شده و به همین دلیل بخش تعاونی ها امسال در نمایشگاه حضور پررنگ داشته تا در عرصه داخلی و بین المللی توانمندی خود را به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه سهم تعاونی ها در صادرات محصولات و تولیدات افزایش یافته است، گفت: در دوسال گذشته تعاونی های مازندران، ۸۰میلیون دلار صادرات داشته اند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه اقتصاد تعاونی به دنبال افزایش سهم خود در اقتصاد کشور براساس شعار سال مقام معظم رهبری است، تاکید کرد: فعالیت تعاونی ها با مشارکت مردم در دستور کار است و بخش تعاون باید براساس سند توسعه این بخش سالانه دو درصد رشد را در سهم خود از اقتصاد ملی برعهده گیرد.

وی یادآور شد: این مهم با کمک تمامی دستگاه های اجرایی استان محقق می شود تا سهم بخش تعاون از ۵ به ۱۵ درصد طی ۱۰ سال ارتقا یابد.

کد خبر 6093556

دیگر خبرها

  • برنامه قطعی تاپیکو، بازگشت مجدد نفت ایرانول به جایگاه صدر در روان‌کاران است/ تولید و صادرات محصولات دانش بنیان باید در اولویت باشد
  • کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار در کرمانشاه
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • وجود ۶۰ هزار کارگر بیمه‌شده در شهرستان رفسنجان
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • ارتقاء رونق تولید و بهره روری با حمایت از کارگران