Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت وزیران با آیین نامه اجرایی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها موافقت کرد.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، هیات وزیران در جلسه امروز خود به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری، با اصلاح آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان موافقت کرد.

در این جلسه که همچون جلسات قبل با رعایت مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر ممنوعیت تجمع بیش از ۲۰ نفر در وضعیت نارنجی، به دو صورت حضوری و مجازی برگزار گردید، پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر اصلاح آیین­ نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان با هدف تسهیل سرمایه گذاری در کشور به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به موجب این اصلاحیه، دستورالعمل‌ها و ضوابط اجرایی مربوط به تکلیف عرضه کنندگان کالا‌های سرمایه‌ای به داشتن نمایندگی رسمی و تعمیرگاه مجاز در سطح کشور، توسط سازمان حمایت و با همکاری دستگاه‌های ذی ربط، تهیه و پس از تصویب وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ می‌گردد.
تصویب آیین نامه اجرایی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها
در ادامه جلسه، آیین نامه اجرایی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، به تصویب هیئت وزیران رسید.
اصلاح آیین نامه اجرایی انتشار فهرست رسمی دارویی ایران
هیئت وزیران با توجه به هزینه بر بودن تأمین و واردات دارو‌های مورد نیاز بیماران صعب العلاج که خارج از فهرست رسمی دارویی کشور قرار دارند و امکان تولید برخی از آن‌ها توسط شرکت‌های دانش بنیان داخل کشور وجود دارد، با پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اصلاح آیین نامه اجرایی بند (پ) ماده (۷۲) قانون برنامه ششم توسعه درخصوص انتشار فهرست رسمی دارویی ایران موافقت کرد.

به موجب این اصلاحیه، در مواردی که به تشخیص شورایی مرکب از نمایندگان سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان غذا و دارو، کمیسیون انجمن­‌های علمی گروه پزشکی و گروه تخصصی مربوط به کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی ایران، بیماری، برای درمان حیاتی خود به دارویی خاص نیاز داشته باشد، سازمان غذا و دارو با دریافت مستندات لازم مجاز به صدور مجوز واردات یا تولید آن دارو صرفاً برای دوره درمان آن بیمار خاص است.
لایحه موافقتنامه حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین ایران و نیکاراگوئه
هیئت وزیران در ادامه، لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری نیکاراگوئه را به تصویب رساند تا جهت طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردد.

تحکیم همکاری‌های اقتصادی در جهت تأمین منافع دو دولت، بکارگیری منابع اقتصادی و امکانات بالقوه دو کشور در امر سرمایه گذاری و نیز ایجاد و حفظ شرایط مساعد برای سرمایه گذاری‌های اتباع طرف‌ها در قلمرو یکدیگر، از جمله اهداف موافقتنامه یاد شده است.
انتقال بخشی از بدهی شرکت واگن پارس به دولت
هیئت وزیران با هدف تعیین تکلیف بدهی‌های شرکت واگن پارس و تسریع در واگذاری این شرکت به شرکت مپنا مصوب کرد بدهی مزبور به صندوق ضمانت صادرات ناشی از لغو قرارداد تولید و صادرات ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری به کشور کوبا به میزان ۰۰۰ر۰۹۸ر۳ یورو، از محل ردیف این صندوق در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ و با لحاظ افزایش سرمایه دولت در صندوق ضمانت صادرات جبران شود.
اعلام نظر دولت درخصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس
هیئت دولت ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگانی را برای پیگیری طرح‌های مربوط تعیین کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جلسه هیات وزیران جلسه هیات دولت مصوبات هیات دولت آیین نامه اجرایی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها سرمایه گذاری هیئت وزیران اصلاح آیین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۲۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ممنوعیت فعالیت شبکه «الجزیره» در کابینه رژیم صهیونیستی

به نقل از اسپوتینک عربی، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد کابینه وی به اتفاق آرا، بستن دفتر شبکه الجزیره قطر در سرزمین‌های اشغالی را تصویب کرده است.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،رادیو رژیم صهیونیستی همچنین با اعلام خبر فوق، اعلام کرد که نتانیاهو گفته است این رژیم نمی‌تواند خواسته حماس مبنی بر پایان دادن به جنگ، خروج نیرو‌های ارتش رژیم اسرائیل از غزه و رها کردن این جنبش به حال خود در نوار غزه را بپذیرد.

از سوی دیگر، شبکه الجزیره در واکنش به این اقدام رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: کابینه نتانیاهو، در اقدامی سرشار از گمراهی و افترا، همزمان با روز جهانی آزادی رسانه ها، تعطیلی دفاتر شبکه در سراسر سرزمین‌های اشغالی را تصویب کرده است.

شبکه الجزیره با محکوم کردن این اقدام رژیم صهیونیستی، آن را مجرمانه و تجاوز به حقوق بشر در زمینه دستیابی به اطلاعات دانست و بر حق این شبکه در ارائه خدمات به بینندگان خود در سراسر جهان تأکید کرد و آن را مطابق با معاهدات بین المللی دانست.

شبکه الجزیره خاطرنشان کرد: اقدام رژیم اسرائیل در سرکوب کردن رسانه‌های آزاد با هدف سرپوش گذاشتن بر جنایت هایش در زمینه کشتار و بازداشت روزنامه نگاران، ما را از انجام مسوولیت هایمان بازنخواهد داشت.

این شبکه قطری تأکید کرد: از ابتدای جنگ در غزه، بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی در راه انعکاس حقیقت به شهادت رسیده اند.

شبکه الجزیره همچنین ضمن محکوم کردن ادعا‌های رژیم صهیونیستی درباره زیرپا گذاشتن اصول فعالیت رسانه ای، بر پایبندی این شبکه به ارزش‌های مذکور در اصول اخلاق کاری و حرفه‌ای تأکید کرد.

دیگر خبرها

  • هشدار درباره تعویق لیگ برتر فوتبال
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می شود
  • علوی: در صورت عدم انجام الزامات، لیگ آینده به تعویق می‌افتد!
  • تصویب ممنوعیت فعالیت شبکه «الجزیره» در کابینه رژیم صهیونیستی
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه