Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاله فولادفر، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: صدور مجوزهای بی‌نام از جمله اقداماتی بود که در استان فارس عملیاتی شد چرا که روند طولانی صدور مجوزها می‌تواند به عنوان یک عامل بازدارنده، مانع سرمایه‌گذاری شود.
وی ادامه داد: بر این اساس با کمک بدنه کارشناسی دستگاه‌های اجرایی و بر اساس قابلیت‌هایی که هر شهرستان وجود دارد، فرصت‌های سرمایه‌گذاری آن شهرستان را شناسایی و با انجام تمام استعلام‌های مربوط و جانمایی طرح، جواز تاسیس صادر و آماده کردیم که به سرمایه‌گذاران وا گذار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اظهار داشت: با این کار عملا هیچ یک از آن فرایندهای اداری که قبلا طی شده و ممکن است پیگیری آنها برای سرمایه‌گذار زمان‌بر باشد طی نخواهد شد و کافی است سرمایه‌گذار و متقاضی مراجعه کنند تا جواز صادر شده به آنها واگذار شود.
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری فارس بیان  کرد: در کنار اینمبحث،یک کارشناس دفتر جذب نیز متولی پیگیری پروژه مذکور می‌شود و از ابتدای شروع اجرای پروژه تا زمان بهره‌برداری، مشکلات احتمالی پیش روی سرمایه‌گذار را تا حل و فصل و رسیدن به نتیجه دنبال می‌کند.
فولادفر افزود: شرکت شهرک های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی هم به شکل جداگانه مشوق‌هایی را در قبال طرح‌هایی که در مناطق کمتر برخوردار اجرا شود و یا طرح‌هایی که زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداری برسند در قالب تخفیف ریالی برای تامین زمین در نظر خواهد گرفت.
وی در خصوص عملکرد کمیته جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری هم گفت: این کمیته به شکل خاص مسائل و مشکلات سرمایه‌گذاران را تا زمان بهره‌برداری پروژه دنبال خواهد کرد و همانند کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی تشکیل می‌شود و مصوبات کارگروه را که برای تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری است اجرا می‌کند.
او اظهار داشت: در کنار این، ظرفیت شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی نیز هست که طی سال‌های اخیر عملکرد رو به رشد مناسبی داشته و به شکل خاص مشکلات مرتبط با فضای کسب و کار استان در جلسات این شورا بررسی و حل و فصل می‌شود.
وی، در خصوص روند تهیه اطلس سرمایه‌گذاری استان هم گفت: تهیه اطلس سرمایه‌گذاری استان که با همکاری دانشگاه شیراز در دست تهیه است هم‌اینک مراحل پایانی خود را طی می‌کند و توانمندی‌های استان در حوزه‌های مختلف در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری ارائه می‌شود.
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری فارس اضافه کرد: یک اقدام مناسب دیگر هم که از طریق وزارت امور اقتصادی و دارایی و اداره کل امور اقتصادی و دارایی فارس در حال پیگیری است، جانمایی مکانی اراضی مناسب سرمایه‌گذاری استان است که با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و با استفاده از نتایج طرح آمایش، این اراضی شناسایی و با هدف سرعت بخشیدن به روند سرمایه‌گذاری آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران می‌شود.
فولادفر، در خصوص فعالیت مرکز فوریت‌های رسیدگی به مشکلات طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان نیز گفـت: این مرکز نیز با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی آماده ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران و صاحبان کسب و کار است.
او ادامه داد: همچنین تمام سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌توانند مشکلات احتمالی از جمله مشکلاتی که با دستگاه‌های مختلف در جریان اخذ مجوزها با آن مواجه می‌شوند را از طریق پنجره فیزیکی خدمات سرمایه‌گذاری استان که زیرمجموعه اقتصاد و دارایی است را دنبال کنند.
وی درباره فعالیت سامانه پیشخوان مجوزهای کشور در فارس نیز گفت: این سامانه در ابتدای شروع فعالیت در کشور در استان فارس راه‌اندازی شد که مشتمل بر سامانه دادور که وظیفه رسیدگی به شکایت متقاضیان صدور مجوزهای کسب و کار را دارد، سامانه یاور که مرکز تماس فوریت‌های کشور برای انجام مشاوره‌های سرمایه‌گذاری است، سامانه سام که در آن فرایندهای اخذ مجوزها دنبال می‌شود و سامانه نما که نقشه ملی استعلام های کشور است.
او اضافه کرد: همچنین با فعال شدن پنجره فیزیکی شروع فراینده‌های کسب و کار در اتاق بازرگانی فارس، مراحل ثبت شرکت‌ها از ۷۲ روز به ۷۲ ساعت کاهش یافته است.

برچسب‌ها شیراز استانداری فارس سرمایه گذاری فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز استانداری فارس سرمایه گذاری فارس شیراز استانداری فارس سرمایه گذاری فارس اخبار کنکور سرمایه گذاری استان دستگاه های اجرایی سرمایه گذاری سرمایه گذاران سرمایه گذار کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۲۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور

معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: این سامانه امروز عمدتا موجب افزایش ابر در استان خواهد شد، اما احتمال بعضی رگبار‌های پراکنده در مناطقی از نوار جنوب استان وجود دارد. 
رضا مرادی افزود: این سامانه از فردا چهارشنبه تا انتهای هفته در بعضی از ساعات به خصوص ساعات بعدازظهر و اوایل شب موجب رگبار و رعدوبرق و احتمال وزش باد شدید موقتی و بارش تگرگ در بعضی از نقاط استان خواهد شد. مطابق بررسی‌های فعلی بارش‌ها طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در مناطق جنوب استان محتمل‌تر است. 
او ادامه داد: به دلیل ماهیت رگباری بارش‌های این سامانه احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد که درصورت وقوع می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها شود.
معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: روند افزایش دمای هوا تا صبح فردا چهارشنبه تداوم خواهد داشت، اما پس از آن دمای هوا روند کاهشی پیدا خواهد کرد و این روند کاهشی در دمای شبانه تا روز یکشنبه هفته آتی تداوم خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس
  • روند صدور درخواست کارت سوخت تغییر می کند | سامانه جدید روزهای آینده معرفی می‌شود
  • تدوین بانک اطلاعاتی توانمندی‌های صادراتی فارس به ۶ زبان
  • هشدار به رانندگان در پی ورود سامانه بارشی به ایلام
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرآیند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرایند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد