Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهره‌برداری شرکت آب و نیرو با بیان اینکه شرکت آب و نیرو سهم ۲۸ درصدی از مجموع ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی کشور را دارد، از افزایش ۱۰ درصدی تولید برق نیروگاه‌های برق‌آبی این شرکت خبر داد خبرگزاری میزان - به نقل از وزارت نیرو؛ جلال الدین حجتی" با اعلام این خبر افزود: حجم آورد سه ماهه اول سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به مخزن سد‌های بزرگ این شرکت ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ میلیارد مترمکعب بوده است؛ در این میان در دو ماهه اول مهر و آبان بخش عمده‌ای از این آورد در مخازن سد‌ها ذخیره شده و سیلاب‌های آذرماه در مخازن سد‌ها مهار شده است.
وی همچنین اشاره کرد: در آذرماه با توجه به سرمای زودرس و اعلام نیاز شبکه سراسری به تولید نیروگاه‌های برق‌آبی، تولید نیروگاه‌های شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته و در فصل پاییز مجموع تولید نیروگاه‌های شرکت نزدیک به یک‌هزار و ۱۰۰ گیگاوات ساعت بوده که نقش بسزایی در پایداری شبکه برق کشور ایفا کرده است. بیشتر بخوانید: مشترکان برق برای دریافت پنل خورشیدی به سایت برق امید مراجعه کنند معاون بهره‌برداری شرکت آب و نیرو عنوان کرد: از ابتدای مهرماه تعمیرات دوره‌ای واحد‌های نیروگاه مطابق با دستورالعمل‌های موجود آغاز شده و از ابتدای دی‌ماه با توجه به شروع فصل سرما و اعمال محدودیت سوخت در نیروگاه‌های حرارتی بخشی عمده‌ای از واحد‌های نیروگاه آمادگی تولید داشته و در صورت نیاز شبکه سراسری در مدار تولید قرار خواهند گرفت.
به گفته حجتی از ابتدای سال آبی جاری مدیریت مخازن سد‌ها به گونه‌ای انجام شد تا ضمن کنترل سیلاب‌های فصلی حجم مناسبی برای مهار سیلاب‌های آتی نیز ایجاد شود به نحوی که حجم خالی مخازن سد‌های شرکت به ۲.۶ میلیارد مترمکعب رسیده و حجم قابل بهره‌برداری سد‌ها جهت تولید برق بالغ بر ۱.۶ میلیارد است که در فصل زمستان آمادگی کامل برای تولید انرژی را خواهند داشت.
وی در پایان یادآور شد: شرکت آب و نیرو سهم ۲۸ درصدی از ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی کشور را در اختیار داشته و نقش مهمی در پایداری شبکه برق و تأمین انرژی مطمئن به‌ویژه در مواقع پیک مصرف تابستان و زمستان دارد.   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت نیرو

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نیرو نیروگاه های برق آبی شرکت آب و نیرو مخازن سد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۲۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب ایران کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را هفت درصد اعلام کرد و افزود: با وجود اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده، آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس است و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبه رو هستیم.

وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سد‌های موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سد‌های تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد دانست و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سد‌های تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده که نشان دهنده ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم، با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

دیگر خبرها

  • ۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد