Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در گفت‌وگو با شبکه‌ای روسی گفت: ایران با توجه به قابلیت‌های خود از تحرکات نظامی اخیر آمریکا در آب‌های خلیج فارس و ورود زیردریایی اتمی «یواس‌اس جورجیا» نگران نیست.   به گزارش فارس، آمریکا در دوشنبه هفته جاری (یکم دی) از ورود زیردریایی اتمی خود به نام «یواس‌اس جورجیا» به خلیج فارس خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در واکنش به این موضوع به «روسیا الیوم» گفت، نیروهای ایرانی قادر به شکار زیردریایی اتمی آمریکا هستند و تهران از تحرکات نظامی اخیر آمریکا در آبهای خلیج فارس نگران نیست.   وی افزود: اولین بار نیست که این تحرکات رخ می‌دهد، زمانی نبوده که خلیج فارس خالی از حضور بیگانه باشد. آمریکا و انگلیس پایگاه‌هایی را در [حاشیه] خلیج فارس ایجاد کرده‌اند و هر جا این دو کشور حضور دارند به معنای آن است که اسرائیل نفوذ کرده است.   نائب رئیس مجلس سپس تصریح کرد: این پایگاه‌ها به نام انگلیس و آمریکاست اما رسما به دست اسرائیل است و طبیعتا ما اسرائیل را به عنوان یک دولت نمی‌شناسیم بلکه بخشی از هویت آمریکا در غرب آسیاست، لذا این جدید نیست و از نظر ما جدی نیست.   وی تأکید کرد: زمانی که ابزار و تکنولوژی و نیز قدرت مقابله نداشتیم آمریکا و اسرائیل نتوانستند هیچ کاری انجام دهند اما اکنون دست ما پر است؛ همانطور که در سال گذشته توانستیم پهپاد آمریکایی را ساقط کنیم اکنون نیز می‌توانیم به آسانی در عمق خلیج فارس، نهنگ‌های آمریکایی (زیردریایی) را با تور ماهیگیری شکار کنیم، بنابراین در این خصوص هرگز نگران نخواهیم بود.     قاضی‌زاده هاشمی افزود، سوای اینکه زیردریایی مذکور اتمی باشد یا نباشد این موضوع باعث نگرانی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است که به شیرین کردن آب خلیج فارس و دریای عمان می‌پردازند و در صورت وقوع انفجار اتمی، آب به مواد رادیواکتیو آلوده و ایستگاه‌های آب شیرین کن در کشورهای عربی مذکور نابود می‎‌شود و شرایط برای آنها پیچیده خواهد شد.   وی در پایان گفت: زمانی که دشمن به ما نزدیک می‌شود بر اعتماد به نفس ما افزوده می‌شود زیرا در تیررس ما قرار دارد اما زمانی که دور می‌‎شود بر نگرانی ما افزوده می‎شود؛ مدار امنیتی ایران از خلیج فارس تا دریای عمان و تا مدار ۳۰ درجه شمالی تا اقیانوس هند ادامه دارد؛ هر چیزی وارد این مدار شود خواه زیردریایی یا ناو هواپیمابر باشد، در تیررس ماست و قطعا هدفی برای زدن نخواهد بود بلکه آن را در اختیار می‌گیریم و از آنِ ما خواهد بود. لینک کوتاه: asriran.com/003CEw

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: زیردریایی زیردریایی اتمی رئیس مجلس خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۲۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیر تاریخی شناسنامه‌های المثنی استقلال

گفته می شود استقلال با پسوند خلیج فارس حیات تازه خود را در فوتبال ایران ادامه خواهد داد. این تیم در طول تاریخ چند بار ولو به مدت کوتاهی تغییر نام داده است.

به گزارش طرفداری، حیات باشگاه ورزشی استقلال با نام دوچرخه سواران آغاز شد. دوچرخه سواران موجودیت خود را از علاقه موسسش به ورزش دوچرخه سواری گرفته بود.

دوچرخه سواران در سال 1328 با تیم فوتبال سرباز تهران ادغام شد و ستاره های دو تیم در یک باشگاه گرد هم آمده و نام باشگاه تاج تهران را به خود گرفتند. تاج تهران بعد از انقلاب در معرض انحلال بود. قرار شد بازیکنان این تیم در یک مجموعه انقلابی ادامه فعالیت دهند و با نام آزادی بار دیگر فعالیت کنند. در سال 1358 به پیشنهاد عنایت الله آتشی نام تیم از آزادی به استقلال تغییر یافت و این تیم سالها با این نام در فوتبال کشورمان به فعالیت پرداخت. در سال 1403 بعد از مشکلات مربوط به مالکیت مشترک 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس، مجموعه استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد و مقرر شد این مجموعه با نام تیم استقلال خلیج فارس در مسابقات مختلف شرکت کند.

به نظر می رسد از این به بعد، با نام استقلال خلیج فارس، تیم آبی پوش پایتخت را خطاب قرار خواهیم داد. نام لیگ برتر ایران هم لیگ خلیج فارس است و از جهت همنامی استقلال با نام لیگ فوتبال ایران ممکن است در گویش های اهل فوتبال تداخل و اشکال به وجود آید.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • معرفی تیم‌های برتر مسابقات هندبال گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • پشت پرده برکناری علی خطیر/ چه کسی مدیرعامل باشگاه استقلال می‌شود؟
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • سیر تاریخی شناسنامه‌های المثنی استقلال
  • «جدال خلیج»، خلیجی که همیشه فارس بوده+ فیلم