Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - استاندار تهران در پی افزایش آلایندگی هوا در هفته آینده از ممنوعیت تردد شبانه کامیون‌ها و خودروهای دیزلی از روز شنبه تا اطلاع ثانوی خبر داد.
به گزارش شهر، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه کمیته «اضطرار آلودگی هوا» در تشریح محدودیت‌های ناشی از احتمال افزایش آلایندگی هوا در هفته آینده گفت: با توجه به گزارش هواشناسی از بعدازظهر امروز تا صبح جمعه هوای مناسبی همراه با بارندگی و وزش باد خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما از عصر جمعه پایداری هوا آغاز خواهد شد و از شنبه تا سه شنبه شاهد افزایش آلایندگی خواهیم بود.
او افزود: کیفیت هوا علاوه بر این به صورت مستقیم در سلامت آحاد جامعه تاثیر گذار است، مهمتر از آن این است که هم افزایی میان آلایندگی با افزایش احتمالی مبتلایان و مرگهای ناشی از بیماری کووید 19 وجود دارد و سازمان جهانی بهداشت نیز هم افزایی مثبت افزایش میان آلایندگی ها و ابتلای کووید 19 را اعلام کرده است.
استاندار تهران در تشریح تصمیمات ناشی از افزایش آلایندگی هوا درهفته آینده گفت: ممنوعیت تردد شبانه کلیه خودروهای سنگین و دیزلی همانند کامیونها از روز شنبه تا اطلاع ثانوی اجرایی خواهد شد. همچنین فعالیت کارگاه های عمرانی تولید شن و ماسه و آسفالت نیز متوقف خواهد شد.
او ادامه داد: 61 درصد آلایندگی ها توسط خودروهای حمل و نقلی ایجاد می شود لذا معاینه فنی از اهمیت به سزائی برخوردار است. باید معاینه فنی خودروها و موتورسیکلتها با جدیت پیگیری شود. در حال حاضر از سه میلیون موتور سیکلت تنها 33 دستگاه معاینه فنی دریافت کردند. برهمین اساس باید پلیس راهور تشدید برخورد با خودروها و موتورسیکلتهای آلاینده را در دستور کار قرار دهد و حتی قانون به پلیس اجازه داده که نسبت به توقف تردد خودروها وموتورسیکلتهای دودزا اقدام کند.
سوخت مازوت در افزایش آلایندگی بسیار موثر است
استاندار تهران بیان کرد: سوخت مازوت در افزایش آلایندگی بسیار موثر است؛ لذا شرکت گاز باید با اطلاع رسانی به آحاد جامعه همراهی و مشارکت شهروندان را برای کاهش یک تا دو درجه ای حررات منازل جذب کند تا صرفه جویی مصرف گاز محقق شود با این کاهش یک یا دو درجه ای، حدود 25 میلیون متر مکعب کاهش مصرف گاز را خواهیم داشت.
او ادامه داد: در رابطه با مصرف کارخانجات سیمان و همچنین کارخانجات اطراف تهران همانند سیمان ری تاکید شد که شرکت گاز همانند گذشته همراهی و همکاری برای تامین سوخت گاز را در دستور کار قرار دهد. بی تردید تمامی تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه نیازمند همراهی و مشارکت دستگاه ها و شهروندان خواهد بود.
به گزارش شهر و به نقل از ایسنا، رستگاری معاون نظارت وپایش سازمان محیط زیست نیز در ارائه گزارشی درباره کیفیت هوا گفت: تاکنون از ابتدای سال 15 روز هوای پاک و 179 روز هوای سالم، 82 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و دو روزهوای ناسالم برای همه گروه ها داشته ایم این در حالی استکه در سال گذشته 25 روز هوای پاک، 194 روز هوای سالم، 55 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و 4 روز هوای ناسالم برای همه گروه ها داشته ایم. علت این تفاوت تغییر استانداردهای ارزیابی شاخصها نسبت به سال گذشته بوده است. اگر بازده ابتدای سال تاکنون را با استانداردهای سال گذشته ارزیابی می کردیم تاکنون 27 روز هوای پاک، 194 روز هوای سالم، 57 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و هیچ روز ناسالمی برای همه گروه های جامعه نداشتیم. به این ترتیب غلظت هوا نه تنها افزایش نداشته بلکه به نظر می رسد به جز برخی شاخصها کاهش نیز داشته است.
او تاکید کرد: اوایل مهر ماه با دستور استاندار تهران مقرر شد چاره اندیشی برای افزایش آلودگی هوا داشته باشیم. بر همین اساس جلساتی برگزار شد که یکی از دستورکارهای آن مرور وظایف دستگاه های اجرایی برای کاهش آلودگی هوا بود. تاکنون در سال جاری هیچ روزی به شاخص 150 نرسیده ایم. تشکیل کمیته اضطرار آلودگی هوا نیز در شرایطی که شاخص زیر عدد 150 باشد مصوبات آن به صورت توصیه ای خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: روز هوای ناسالم افزایش آلایندگی استاندار تهران آلودگی هوا گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۲۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 

محمد رضا نجفی منش عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفت وگو با خبرنگار قدس درباره علت بروز ناترازی بنزین گفت: یکی از معضلات فعلی کشور استفاده بالا از بنزین در کشور و بروز ناترازی بنزین است. در حالی که الان در دنیا همه به سمت سوخت های پاک و متنوع کردن سبد سخت مثل خودروهای برقی رفته اند، در کشور ما این شرایط هنوز ایجاد نشده است.

این عضو اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: البته برای متنوع کردن سبد سوخت و تشویق شدن مردم برای رفتن به سمت خودرهای برقی و هیبریدی، دولت ها باید سوبسید های اساسی به مردم بدهند تا به سمت استفاده از این خودروهای پاک و سبز مثل خودروهای برقی حرکت کنند.

نجفی منش افزود: وارد کردن خودروهای هیبریدی به چرخه مصرف سوخت از جمله بنزین را پایین می آورد. در نهایت هم باید خودروهای فرسوده را از رده خارج کنیم، مسئله ای که در کشور ما اصلا جدی گرفته نشده و خودروهای فرسوده همچنان در کشور در حال تردد هستند.

این عضو هیات نمایندگان تهران گفت: در حال حاضر 29 میلیون خودرو در حال تردد در کشور داریم که بخش زیادی از این خودروهای در حال تردد عمر بیش از 15 سال دارند که مصرف بنزین را بالا می برند، باید اقدامی شود تا این خودروهای فرسوده از رده خارج شوند.

نجفی منش افزود: استفاده از تنوع در سبد سوخت بهترین روش برای کاهش مصرف بنزین است. سوخت های متنوع باید برای تردد استفاده شوند تا فشار به بنزین آورده نشود.

نجفی منش ادامه داد: یکی از عمده ترین علت مصرف بالای بنزین در کشور قاچاق بنزین است. دلیل این قاچاق این است که بنزین در کشورهای همسایه مثل افغانستان، پاکستان و .... با قیمت بنزین در کشور ما تفاوت خیلی بالایی دارد، بنزین در کشور ما نهایتا 3 هزار تومان ولی در ترکیه 2 دلار یعنی 100 هزار تومان است.

وی در ادامه بیان کرد: در این شرایط هر کس یک پیت بنزین هم دستش بگیرد و به کشورهای خارجی برود به میزان زیادی سود کرده است. در ابتدا برای اینکه کاهش مصرف داشته باشیم باید جلوی قاچاق گرفته شود.

این عضو اتاق بازرگانی ادامه داد: راه کار جلوگیری از قاچاق بنزین هم این است که قیمت آن اصلاح شود. تا زمانی که بنزین به این قیمت مفت در اختیار مردم قرار داده شود قطعا قاچاق انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • استقرار هوای پایدار در گیلان/ نفوذ سامانه بارشی از سه شنبه
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند تا ۱۰ خردادماه
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • روند کاهشی دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز آینده
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری
  • پایداری هوای استان اردبیل
  • آغاز ترافیک صبحگاهی تهران/ افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • ممنوعیت تردد از آزادراه تهران _ شمال به سمت چالوس
  • افزایش دمای هوای در زنجان