Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار ایلام گفت: عادی انگاری وضعیت کرونا ایلام را به شرایط بحرانی باز خواهد گرداند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «قاسم سلیمانی دشتکی» روز چهارشنبه ۳ دیماه در نشست کارگروه پژوهش و فناوری استان ضمن هشدار عادی سازی وضعیت کرونا در استان اظهار کرد: به نظر می رسد که داریم به عادی انگاری وضعیت کرونا می رسیم که این وضعیت را بدتر خواهد کرد به عنوان مثال روز گذشته در جلسه ای در نیروی انتظامی حضور داشتیم که سالن یک درمیان پرشده بود در حالی که طبق دستور العمل های ستاد کرونا فقط ۲۰ نفر را مجاز می داند البته مجری خود آنان بودند و بایست همه پایبند به مصوبات ستاد ملی کرونا باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی در ادامه گفت: بعد از وضعیت بحرانی کرونا در آبان ماه  تلاش همه‌جانبه‌‌ای با همراهی خوب مردم و مسئولین انجام شد و بالاخره وضعیت بهتر شد و از حالت بحرانی و قرمز عبور کردیم تا مادامیکه الان سه شهرستان استان نارنجی و مابقی زرد هستند و برای اولین بار تعداد بستری ها به ۶۰ نفر رسیده این در حالی است که در زمانی ما بالای ۴۰۰ نفر بستری داشته ایم.

 

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که اگر وضعیت را عادی بگیرم و نسبت به دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتي بی خیال بشویم قطعا به حالت بحرانی قبل بازمی گردیم، هشدار داد: وقتی ما دیگران را از گردهمایی و دورهمی ها منع می کنیم خودمان باید جلوتر از همه این موضوع را رعایت کنیم.

 

وی افزود: در برخی شهرستان ها برگزاری مراسمات شادی و عزا با جمعیت بالا فاجعه به بار آورد و دو هفته بعد تعداد بستری ها و بعد از آن فوتی ها زیاد شدند.
 

سلیمانی‌دشتکی با عنوان این مطلب که همه دوست دارند در مراسمات مختلف ملی، مذهبی، مراسمات جشن و عزا و ... شرکت کنند و این جزو فرهنگ ماست ولی در این شرایط کرونایی همه ما باید خود را با وضعیت تطبیق بدهیم چراکه کرونا هیچ وقت با ما تطبیق پیدا نمی کند.

 

وی افزود: برای رسیدن به این شرایط سختی ها و هزینه های فراوانی داده ایم  و وقتی ما این همه تحمل کرده ایم باید چند وقت دیگر نیز تحمل کنیم تا عزیزان خود را از دست ندهیم و باتمام تلاش ها به وضعیت متعارف برسیم.

 

استاندار ایلام در بخش دیگری از صحبت های خود پژوهش دانشجویان را چراغ راه آینده دستگاه های اجرایی عنوان کرد و گفت: پژوهش های انجام شده در ایلام بیشتر علمی و کاربردی است و این می تواند در توسعه اقتصادی و رونق صنعت استان تاثیرگذار باشد.

 

وی یادآور شد: پژوهش های دانشجویان ایلامی باید بعنوان یک مرجع مهم برای استفاده پژوهشگران سراسر کشور مورد استفاده قرار گیرد.

 

استاندار ایلام افزود: علاوه بر تخصیص اعتبارات برای توسعه پژوهش، باید سال آینده نیز اعتباراتی برای پژوهش در حوزه دفاع مقدس ایلام بطور ویژه اختصاص یابد.

 

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه پژوهش های دانشگاه های ایلام راه را برای توسعه عملکردی دستگاه های اجرایی استان فراهم کرده است، افزود: دایره المعارف مرجع پژوهش دانشجویان دانشگاه های ایلام باید در سال ۱۴۰۰ تالیف شود.

 

وی با قدردانی از رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و رییس دانشگاه ایلام به دلیل توجه ویژه به بخش پژوهش اضافه کرد: توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در هر جامعه ای بدون پژوهش امکان پذیر نیست، کما اینکه در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا بیشترین سهم اعتبارات به برنامه های علمی و پژوهشی اختصاص دارد.

 

استاندار ایلام اظهار کرد: دانشگاه های استان هر اندازه به بخش پژوهش های علمی توجه کنند به همان اندازه بالاترین بهره وری و کمترین اتلاف منابع را خواهند داشت.

 

وی در پایان از رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست سهم پژوهش از اعتبارات سال ۱۴۰۰ استان ایلام  از یک به سه درصد افزایش یابد.

 

 

گفتنی است در پایان این نشست از هفت پژوهشگر برتر دانشگاه ایلام به نمایندگی از پژوهشگران دانشگاه های استان توسط استاندار ایلام تجلیل شد.

پایان پیام/676

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا کرونا استاندار ایلام وضعیت کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۲۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت سیلاب در استان ایلام

دریافت 30 MB کد خبر 6095901

دیگر خبرها

  • وضعیت سد دز استان خوزستان عادی است
  • وضعیت سد دز عادی است
  • وضعیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد
  • وضعیت برق مناطق اهواز به حالت عادی در آمده است
  • زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند | باید با عاملان عادی انگاری مجالس گناه قاطعانه برخورد شود
  • آخرین وضعیت سیلاب در استان ایلام
  • عادی انگاری شرب خمر توسط برخی افراد/ با مجالس گناه برخورد شود
  • انتقاد امام جمعه یاسوج از شراب‌خواری پزشکان در شیراز
  • وضعیت بحرانی رزیدنت‌ها و پزشکان طرحی/ شرایط را سخت‌تر کرده ایم
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود